alcohol

Hoi!
Ik zou het niet doen, als je weet dat je zwanger bent. Het wordt echt afgeraden, net als (mee)roken. Waarom het risico nemen. Zo belangrijk is drank toch niet tijdens feestjes.

Als je niet weet dat je zwanger bent en je hebt gedronken, ja jammer dan kan gebeuren.

Ik zou het niet doen (en heb het ook niet gedaan)...

Groeten en veel plezier bij carnaval!

Taaje, mama van Jamey (26-9)

In geval van roken en alcohol ben ik erg fel.
Ik heb daar een vast standpunt in...

Beiden zijn slecht voor je kind. Jij wilt zwanger worden en weet dat. Je kind vraagt er niet om om op deze aardkloot gezet te worden ,dat is dus de verantwoording van de ouders. Als je denkt die verantwoording aan te kunnen , vind ik ook dat je er zorg voor hebt te dragen om te stoppen met roken en alcohol gebruik.

We leven tenslotte in een tijd waarin het duidelijk is dat bepaalde dingen schadelijk kunnen zijn en daardoor worden afgeraden.
Na je bevalling kun je nog genoeg drinken. Maar als je borstvoeding geeft kan dat ook niet omdat dan de schadelijke stoffen ook bij je kindje komt.
Tenzij je genoeg hebt afgekolft en je eerste 2 voedingen na je glaasje alcohol afkolft en weg gooit.

En zonder een glas wijn kan net zo gezellig zijn hoor...
Ik doe het in elk geval met liefde voor mijn kind.

Groet Xanthe

quote: Angel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2006 13:24:40'));

Hoi Gitty,

Waarom zou je alcohol nodig hebben om carnaval te vieren....?????
Gewoon niet doen.......
Er is genoeg bewezen dat schadelijke stoffen in je lichaam niet goed voor je zijn, en dan sta je ook nog eens de hele avond in een rokerige ruimte.
Is het dan zo moeilijk om een paar maandan eens niet aan jezelf te denken maar aan de kleine hummel die je bij draagt???????
Misschien zijn er mensen die vinden dat ik te heftig reageer maar het is mijn mening en ieder zijn mening anders.

Ik zou zeggen heel veel plezier met carnaval en laat de alcohol een jaartje staan en feest volgend jaar weer lekker met een wijntje of wat.

Groetjes, Angel  

Je reageerd absoluut niet TE heftig. Je hebt gewoon 100% gelijk.
Waarom bewust je kind in gevaar brengen? Je laat het straks ook niet met asbest blokjes spelen...
Als je niet aan je kind kunt denken en er bepaalde dingen tijdelijk voor te laten staan ben je ze niet eens waard imo.

Groet Xanthe

Thanx Xanthe,

Ik denk dat wij hetzelfde standpunt hebben en gelukkig met ons nog velen, maar jammer genoeg ook nog teveel die het niet als een gevaar zien.......

Groetjes, Angel

Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van al dat betuttelende. Er worden wereldwijd kerngezonde baby's geboren waarvan de ouders echt niet in dezelfde omgeving verkeren als wij. En natuurlijk is het 'verstandig' om alle risico's te vermijden, maar je mag je afvragen hoeveel gewicht die zogenaamde risico's moeten krijgen.

0,0025% van alle zwangere vrouwen loopt een listeriabesmetting op. Dat is 1  op de 40.000 zwangere vrouwen. In Nederland zijn er in 2005 188.000 kinderen geboren. Daarvan zouden er dus 5 vrouwen een listeriabesmetting hebben opgelopen..

Advies is natuurlijk geweldig, maar moraliserende verhalen mogen wat mij betreft achterwege blijven.

Er wordt wel van alles gezegd maar.......hebben jullie geen alcohol gedronken dan in de tijd dat je totaal nog niet wist dat je al zwanger was????
Mijn gynaecoloog adviseerde ons een heerlijk glaasje wijn te nemen 's avonds....dan zouden we heerlijk ontspannen zijn.....ik heb dus tot het moment dat ik de test deed en zwanger bleek te zijn alcohol gedronken.....ik heb daar geen slecht gevoel over hoor.... er wordt zelfs gezegd dat het goed is een glas rode wijn te nemen af en toe in de zwangerschap omdat er een stof inzit die goed voor je bloed is....dus.... zolang we het maar niet over structureel drinken hebben denk ik.....maar vraag je VK eens...die weten het toch echt het beste denk ik.....

Succes  

Gea

Mijn gyn  is van mening dat dit juist zeer slecht is voor de vrucht. Ik rookte nog toen ik bij hem kwam en ben toen gestopt , evenals mijn partner.
En drinken deed ik ook niet vanaf het moment dat de eisprong was geweest. Nou was dat voor mij heel goed bij te houden omdat ik dmv. een ingreep zwanger ben geworden.

Tja je kunt alles al betuttelend zien , maar je kunt ook bedenken dat ze het niet voor niets zeggen en wij leven nou eenmaal in een cultuur waarbij we zoveel dingen weten.

Hoe zou je het vinden als je kind later problemen blijkt te hebben en dit wel eens kon komen door een dat glaasje dat je niet kon laten staan? Ik zou me schuldig voelen naar mijn kind toe.

En ik ken ze hoor , waarvan de moeder wel eens een glaasje dronk tijdens de zwangerschappen. 4 kinderen en allemaal een achterstand en leer en gedrags problemen. 1 kind al uit huis geplaats omdat die niet te houden is en een gevaar was voor de overige kinderen.
Maar nee het kan geen kwaad hoor dat ene glaasje zo af en toe...

Dream on....

Ja, en waarom zijn er zo weinig vrouwen die een listeriabesmetting oplopen?
Misschien omdat genoeg vrouwen beseffen dat zou nu eenmaal een paar maandjes iets "op moeten geven" ?

Ik heb nooit veel gedronken, en eerlijk gezegd vind ik het nogal sneu als mensen alcohol nodig hebben om een leuke avond te hebben.

Maargoed iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen met alcohol ed. Ik snap alleen niet dat mensen onnodig risico willen gaan lopen.

Terug
Bovenaan