als je net bezig bent... (mijn mening)

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even vooropgesteld, het is niet mijn bedoeling iemand aan te vallen, eerder mijn eigen ervaringen/mening mede te delen.

Wij zijn nu bijne een jaar bezig voor de derde en het is dus tot op heden nog niet gelukt.

Nu lees ik hier nog geregeld mee en wat mij wel eens verbaasd is dat men bij elk krampje pijntje slijmpje of wat dan ook roept, ga morgen dan naar je huisarts.
Volgens mij is je huisarts er als je echt iets mankeert en niet voor als je net een poging doet om zwanger te worden en je de krampjes enz niet herkend.
Ik weet heel goed dat je vooral in het begin gek wordt van al die rare dingen, helemaal als je net een paar dagen overtijd raakt.
Maar het lijkt mij persoonlijk een beetje "raar" om dan al naar de dokter te sprinten.

En dan nog het blijven liggen ja of nee na de sex.
Vraag een gyn. verloskundige huisarts of wie dan ook, het antwoord is nee, je hoeft echt niet met je billen de lucht in!
Ik ben zelf 2x zwanger geweest en ben nooit met mn billen de lucht in gegaan.

Lees dit de laatste tijd met regelmaat en wilde er toch even op reageren.

Natuurlijk wens ik iedereen alle geluk met zwanger worden, maar wat ik hiermee wilde zeggen...loop niet te hard van stapel, je word op den duur gek van jezelf, steeds maar op het forum kijken of je berichtjes beantwoord zijn enz enz.
Ik heb zelf wat afstand genomen en moet zeggen dat dit heerlijk is!

Zet 'm op allemaal! En dat iedereen maar vlot zwanger mag worden .

Groetjes Mamaloe

Bedoel trouwens niet dat je het dan niet op het forum zou mogen plaatsen hoor...
Daar is iedereen uiteraard helemaal vrij in.

Ha Mamaloe,

ik snap je heel goed hoor. Wij zijn nu bezig voor ons eerste kindje, ronde 4. Tot nu toe heeft mn lichaam me elke ronde weer voor de gek gehouden. Pijntjes, steken, alles gevoeld, maar niet zwanger. Ik zou ook nooit zomaar met die pijntjes naar de huisarts gaan. Ik wacht rustig af, en mocht ik een paar dagen overtijd zijn dan ga ik pas testen.

Maarja...ieder zijn manier.

Ukkie26

(dat over liggen blijven na de sex las ik ook...ben blij dat ik niet een half uur met de beentjes in de lucht moet liggen, hihi.)

Haha nee idd, ik ga liever slapen.......

Mijn lichaam heeft me nu al bijna een jaar voor de gek gehouden, dikkere buik, misselijk, hoofdpijn, tepels die veranderen, afscheiding en noem maar op.
Resultaat, 1 jaar verder en nog niet zwanger!

Iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik denk dat je een beetje voor l*l staat bij je dokter als je met zoiets komt...

Hoi mamaloe,

Eindelijk iemand die gewoon zegt waar het op staat.. Om de haverklap naar de HA heeft geen zin.. Ik ben zelf nu 1 jr en 5 mnd bezig voor de eerste en ik moet er wel bij vertellen dat ik mijn aantal nutteloze testen er al op heb zitten.. Ik kan dat gewoon niet laten met een dag over tijd sta ik al bij de drogist!! Ik loop nu wel bij de gyn omdat ik in het verleden een abortus heb gehad..

Even uitleggen ik ben absoluut niet voor abortus maar in sommige situaties is het beter dat het er is.. Ik zelf ben vaker dan eens misbruikt door een vriend van mijn ouders die bij ons een tijdje in huis heeft gewoont.. Daar sta je dan 13 jaar oud en zwanger.. Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt van die abortus maar er kleven wel consequenties aan.. Verhoogde kans op verklevingen etc..

Ikheb volgende maand een hsg test.. Foto's met contrastvloeistof om te kijken of ik verklevingen heb..

Over met mijn kont de lucht in ik heb moeten praten als brugman om mijn vriend ervan te overtuigen dat dat nergens op slaat.. Ik weet dat als ik ook maar 5 minuten blijf liggen en niet eerst even gaan plassen ik dus elke maand een blaasontsteking heb en daar zit ik helemaal niet op te wachten..

Wat loslaten betrefd is het bij mij wat moeilijker ik heb nou weer 2 collega's die net zwanger zijn.. De een is dan weer pot en dan weer hetro en nu heeft ze voor 3 mnd een nieuwe vriend en is ze gepland zwanger,, De ander heeft geen vaste relatie en maar iemand opgescharreld om voor een zusje of broertje voor haar dochtertje te zorgen.. Dat soort dingen kunnen mij mega jaloers maken!! Voor andere kan ik juist weer heel erg blij zijn hoor zo verbitterd ben ik dan ook weer niet.. Een vriendin van mij is ook net zwanger en heeft al jaren een goede relatie en ik wens hun al het geluk en voorspoed in de wereld maar het knaagt wel..

Zo dat was mijn relaas weer even..

Grz Phoebe

hoi,
Ik ben het hier niet mee eens.
Een huisarts is er niet alleen maar voor als het helemaal mis is.   Hij is er ook voor om je gerust te stellen en te informeren over dingen die je niet weet en vragen die je hebt.
Mijn HA heeft mij juist erg geholpen toen ik aan het ontpillen was, terwijl ik niet wist wat me overkwam.   Dat was vorig jaar Dec.
Nu in juni ben ik weer bij hem geweest met mijn bijgehouden temperatuurcurve, om hem te vragen wat hij daar van vond.     En mijn vraag was bijvoorbeeld ook dat wanneer ik geen eisprong of erg onregelmatig zou hebben hoe het dan verder zou gaan.
De HA gaf toen aan dat als ik erop zou staan, hij een afspraak bij de gynaecoloog zou maken, maar dat hoefde voor mij nu nog niet,   Wel heb ik al een bloedtest gehad voor o.a. de schildklierfunctie.
Ik wil hier maar mee zeggen dat de huisarts je echt niet altijd zomaar weer weg stuurt, en altijd iets voor je kan betekenen.     Als het voor jou belangrijk is, dan moet de arts dat serieus nemen!!
Dat wou ik er even over kwijt,
groet,   moon

Hoi Moon,

Ik doel eigenlijk meer op de problemen die sommigen onder ons aankaarten terwijl ze in de 1e of 2e maand zitten en tevens een keurige cyclus hebben.
Ik heb dus zelf een keer bij de gyn gestaan omdat ik 4 maand na mn spiraal nog niet ongi was en hij zei dus, jaja mevrouwtje, geduld is een schone zaak, dat is heel normaal. Kom over een paar maand maar terug als het nog niet zo ver is.
Tja en dan sta je daar met je mond vol tanden en het schaamrood op de kaken...

Grtz Mamaloe

Terug
Bovenaan