Als jij dolgraag een tweede wilt en je partner niet, hoe ga je daar mee om?????

Hee allemaal!
Ik ben hier op het forum terecht gekomen omdat gisteren bij ons de bom gebarsten is en je totaal niet meer weet wat ik moet doen.
Mijn man en ik hebben een zoontje van 3, ongepland. Alles gaat gelukkig goed en we zijn heel gelukkig. Vanaf dat hij 3 maanden oud is heb ik aangegeven dat ik graag een 2e zou willen als hij 4 is. Hij wilde dat ook en we zouden vanaf deze maand gaan proberen zwanger te worden.
Nu gaf hij vorige week opeens aan dat hij eigenlijk geen 2e wilt. Maar bij alles wat we gedaan hebben in die 3 jaar, hebben we rekening gehouden met een 2e. De auto, alles voor de 1e moest zo goed zijn dat het voor een 2e ook mee kon en we hebben zelfs vorig jaar een ander huis genomen voor deze reden.
Na de discussie vorige week zei hij wel, we gaan wel voor een 2e. Maar gisteren wilde ik het nog zeker weten hoe hij zich voelde, aangezien ik vind dat je een kind met zn 2e kiest. Nu heb ik zoveel spijt van die vraag, want opeens is het definitief "nee". De redenen hiervoor zijn: ik ben bang dat ik mezelf voorbij loop en ik heb teveel angsten voor een 2e. (Dat er iets mee kan gebeuren).
Ik voel me alleen nu dubbel genaaid. En zo heb ik dat ook tegen hem gezegd. Én ik mag niet voor een 2e proberen én hij heeft me 3 jaar aan het lijntje gehouden en komt hiermee een week voor mijn spiraal eruit zou gaan.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb het gevoel dat ik hem dit nooit zal vergeven en het hem altijd zal verwijten. Ik wil een broertje of zusje voor mijn kleine man en ik wil gewoon mijn liefde geven een nog zo een klein wonder. Maar hoe moet ik leven met iemand die mijn grootste droom afpakt?
Het probleem is ook dat ik niet kan scheiden, want ik kan niet mijn eigen wens voor een kleine boven een gezinsleven voor mijn zoontje zetten. Want ondanks dat mijn man nu een enorme lul is door het zo te doen, houd ik nog wel van hem..
Ik weet het even niet meer en ben gewoon vooral heel boos..
Groetjes met tranen

Ik vind eigenlijk nog 2 jaar wachtwn prima dan is je kind 4 en gaat het naar school heb jij de hele dag voor je pasgeboren baby

Hallo,
Ik wil graag een kindje ben 34 jaar oud en mijn  hormonen gieren door mijn lijf, het moederschap lijkt me zo mooi en intens.  Mijn vriend heeft al een zoon uit een vorige relatie en twijfelt over nog 1 kindje. Meer onzekerheid en angst. Hij is bang dat zijn zoon tekort geschoten wordt, en is bang dat onze relatie eindigt zoals zijn vorige relatie. Dat hij weekend papa wordt. Ik krijg zijn onzekerheid niet weg en worstel hier al 1,5 jaar mee! Ik ben radeloos...
Wie heeft er tips voor mij?
Groetjes Danique

Hier ook een probleem dat ik denk wel een tweede te willen... (ons kindje is nu 2) alhoewel ik ook wel veel twijfels heb van: is het wel gezond? Ivm complicaties eerste bevalling moet ik zoiezo een keizersnede... Ik ben het ermee eens dat er gezegd wordt, een enigst kind is niet perse zielig. Ik zie ook genoeg broers en zussen die niks met elkaar hebben. Zelf heb ik dat wel en dat is wel heel fijn en dat wil je dan eigenlijk ook voor je kind. Mijn man wil het niet omdat hij zich te oud vindt, 47. Zelf ben ik ook al 38 dus dat telt ook wel voor ons. We hebben dus echt geen tijd meer om erover na te denken. Ja misschien moeten we het ook gewoon niet meer willen gezien de leeftijd maar vind het toch moeilijk... 

Omze is nog maar 5 maanden maar mijn partner wil ook absoluut geen tweede. Nooit niet. Snap het rgrns wel ik moet er voor komende 4 jaar ook nog even niet aan denken. Vind twee jaar nog best vroeg hoor. Mensen hebben altijd zon ding met leeftijdsverschil terwijl dat hoeft helemaal niet. Ligt er aan hoe je ze opvoed. Me zus en ik schelen ruim 3 jaar maar zijn de beste vriendinnen. Neem Nog eben je tijd om te genieten van dit kindje. 

Nee inderdaad, als je geen haast hebt omwille van leeftijd van jezelf of partner zou in er echt niet over in zitten of dat leeftijdsverschil van de kinderen teveel uit elkaar ligt. Wat ik veel in mijn omgeving zie is dat broers en zussen juist met grotere leeftijdsverschillen heel goed met elkaar opschieten 

Ik kan me voorstellen als de oudste net 5 maanden is, dat je ook nog denkt: dit wil ik absoluut niet meer. Je zit dan nog in een vrij zware periode, zeker als de kleine veel huilt, of slecht slaap, door bijvoorbeeld reflux. Vaak is er opeens een omslag dat alles makkelijker wordt, en als je dat een poosje hebt gezien, denkt je partner misschien ook wel: oh, het is toch wel leuk. Mijn man heeft ook meer met de kindjes als ze iets ouder zijn, terwijl ik het ook enorm mooi vind om voor die kleine hulpeloze babies te zorgen. (Onze kids zijn 4 en 2, nu zwanger van nr 3).

Er is maar een antwoord per direct stoppen met de pil. Jou kinderwens staat op een. Mannen genoeg op deze wereld en jij en je kindje worden er niet jonger op. 

Terug
Bovenaan