Hoi Mayyy, het vrouwelijk lichaam is een ingewikkeld iets hè? Meestal is het inderdaad zo, dat als je een latere ovulatie hebt, dat je menstruatie ook later komt. Maar dat ligt eraan hoe lang die fase bij jou duurt. Bij mij duurt die meestal 14 dagen (dus tussen eisprong en menstruatie), maar dat verschilt echt per persoon! Ik heb ook van vrouwen gehoord waar het maar 9 dagen is bijvoorbeeld. In principe kan een innesteling dan gewoon nog goed gaan hoor, dan gaat het alleen wat sneller. Of je test wat later positief, omdat je hCG hormoon een paar dagen langer nodig heeft om tot het juiste niveau te stijgen.
Ik ben ook bekend met een onregelmatige en langere cyclus. Over het algemeen duurt hij tussen de 32 en 56 dagen, met een gemiddelde rond de 40 dagen. Niet echt kort dus
Maar toch twee keer vrij snel zwanger mogen worden op een natuurlijke manier (waarvan de gyneacologen dus zeggen dat dat dus heel moeilijk kan). Het kan dus gewoon zijn dat je deze maand een uitschieter ertussen hebt...
Ik ben ook bekend met een onregelmatige en langere cyclus. Over het algemeen duurt hij tussen de 32 en 56 dagen, met een gemiddelde rond de 40 dagen. Niet echt kort dus