Angst om te testen..

Hoi Mayyy, het vrouwelijk lichaam is een ingewikkeld iets hè? Meestal is het inderdaad zo, dat als je een latere ovulatie hebt, dat je menstruatie ook later komt. Maar dat ligt eraan hoe lang die fase bij jou duurt. Bij mij duurt die meestal 14 dagen (dus tussen eisprong en menstruatie), maar dat verschilt echt per persoon! Ik heb ook van vrouwen gehoord waar het maar 9 dagen is bijvoorbeeld. In principe kan een innesteling dan gewoon nog goed gaan hoor, dan gaat het alleen wat sneller. Of je test wat later positief, omdat je hCG hormoon een paar dagen langer nodig heeft om tot het juiste niveau te stijgen. 
Ik ben ook bekend met een onregelmatige en langere cyclus. Over het algemeen duurt hij tussen de 32 en 56 dagen, met een gemiddelde rond de 40 dagen. Niet echt kort dus ;) Maar toch twee keer vrij snel zwanger mogen worden op een natuurlijke manier (waarvan de gyneacologen dus zeggen dat dat dus heel moeilijk kan). Het kan dus gewoon zijn dat je deze maand een uitschieter ertussen hebt... 

[quote quote=10184348]Hoi Mayyy, het vrouwelijk lichaam is een ingewikkeld iets hè? Meestal is het inderdaad zo, dat als je een latere ovulatie hebt, dat je menstruatie ook later komt. Maar dat ligt eraan hoe lang die fase bij jou duurt. Bij mij duurt die meestal 14 dagen (dus tussen eisprong en menstruatie), maar dat verschilt echt per persoon! Ik heb ook van vrouwen gehoord waar het maar 9 dagen is bijvoorbeeld. In principe kan een innesteling dan gewoon nog goed gaan hoor, dan gaat het alleen wat sneller. Of je test wat later positief, omdat je hCG hormoon een paar dagen langer nodig heeft om tot het juiste niveau te stijgen. Ik ben ook bekend met een onregelmatige en langere cyclus. Over het algemeen duurt hij tussen de 32 en 56 dagen, met een gemiddelde rond de 40 dagen. Niet echt kort dus  Maar toch twee keer vrij snel zwanger mogen worden op een natuurlijke manier (waarvan de gyneacologen dus zeggen dat dat dus heel moeilijk kan). Het kan dus gewoon zijn dat je deze maand een uitschieter ertussen hebt…[/quote]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ach ik kan niets anders doen dan afwachten, al moet ik zeggen dat ik nu met enorme krampen achter de laptop zit.... echte menstruatiekrampen! Jammer aan de ene kant maar aan de andere kant denk ik ook '' laat me maar ongesteld worden''. 
Inderdaad, het vrouwelijk lichaam is zooo lastig! En normaal maakt dat niet uit maar als de wens voor een kindje zooooo groot is! :-( 

Hoi Mayyy,
Wat vervelend zeg, die onzekerheid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar zolang je nog niet ongesteld bent is er misschien toch nog een beetje hoop! 
En anders met positieve moed op naar de volgende ronde. Alhoewel ik me erg goed besef dat het gewoon even kut is! 
Succes en liefs!

[quote quote=10184569]Hoi Mayyy, Wat vervelend zeg, die onzekerheid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar zolang je nog niet ongesteld bent is er misschien toch nog een beetje hoop! En anders met positieve moed op naar de volgende ronde. Alhoewel ik me erg goed besef dat het gewoon even kut is! Succes en liefs![/quote]
Hoi hoi,
Dat is lief van je. ? Ik durf geen hoop meer te hebben, de teleurstelling wordt alleen maar groter als ik negatief test.
Inmiddels nog steeds niet ongesteld. Heb wel echt een rotdag. Zit totaal niet lekker in mijn vel en blijf huilen :-( . Ik vind deze onzekerheid zo verschrikkelijk. Ook ben ik een beetje angstig. Ik heb op de een of andere manier altijd het gevoel gehad dat ik verminderd vruchtbaar zal zijn (niet ergens op gebaseerd) en dit versterkt het gevoel alleen maar. Mijn vriend heeft al eerder twee keer iemand "per ongeluk" bevrucht dus hij is ontzettend vruchtbaar... (beide keren abortus lagen plegen). Dat blijft ook een beetje door mijn hoofd spoken.
Wat een rotdag, maar snel slapen. Morgen weer een nieuwe dag :)
Liefs!

Hoi Mayyy, ik leef met je mee! Wat kunnen gevoelens veel met je doen als je zo graag iets wil he?! 
In welke ronde zitten jullie nu? Misschien kun je eens langs de HA gaan om je gevoelens over verminderde vruchtbaarheid te bespreken. Zijn er vrouwen in je familie die moeilijk zwanger raakten waardoor je deze gevoelens hebt? Als je ongesteldheid toch nog een tijdje uitblijft kun je ook geloof ik een bloedtest via de HA laten doen. Dan heb je in ieder geval zekerheid!
Ik blijf voor je hopen!??

[quote quote=10184630]Hoi Mayyy, ik leef met je mee! Wat kunnen gevoelens veel met je doen als je zo graag iets wil he?! In welke ronde zitten jullie nu? Misschien kun je eens langs de HA gaan om je gevoelens over verminderde vruchtbaarheid te bespreken. Zijn er vrouwen in je familie die moeilijk zwanger raakten waardoor je deze gevoelens hebt? Als je ongesteldheid toch nog een tijdje uitblijft kun je ook geloof ik een bloedtest via de HA laten doen. Dan heb je in ieder geval zekerheid! Ik blijf voor je hopen![/quote]

Hoi Mama-T, 
Dat is lief,dankjewel ?
Zo inderdaad! Oh we zitten nu in ronde acht dus mogen nog echt niet klagen hoor maar toch. Iedereen hier zal het herkennen : wanneer je gestopt bent met anticonceptie en je samen besluit voor een kindje te gaan, wil je het dolgraag en is iedere maand die je ongesteld wordt teveel. Haha. En nu ik al een tijdje over tijd, hoop je dat het raak is. Als je dan negatief test maar nog steeds niet ongesteld wordt dan komt er naast de teleurstelling ook onbegrip en irritatie bij. Dat is wel even lastig ja!
Nee eigenlijk is dat nergens op gebaseerd. Mijn moeder was vrij snel in verwachting en ook geen problemen verder in de familie. Enige waarop het gebaseerd zou kunnen zijn is het feit dat ik bij mijn vorige partner regelmatig de pil vergeten had maar het nooit raak was, ik maakte me daar ook nooit zorgen over. 
Maar goed, dag 39 nu. Week overtijd. Begrijp er niks van..

Denk dat ik vandaag even de huisarts bel inderdaad, eventueel voor een afspraak van morgen. Heb ook nog steeds die rare hoge buikpijn en dat winden en boeren laten is ook niet veel minder geworden. Bah!

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt! Ik weet wel, iedere keer als ik zwanger bleek te zijn, voelde ik me al een week alsof ik ongesteld moest worden! En dat zette dan elke keer niet door. Compleet met krampen en de hele reutemeteut, alleen geen bloed. Een week later testte ik dan positief. Dus het zou nog kunnen...? Maar je hebt ook wel gelijk, die valse hoop kan je echt opbreken. Doe lekker wat voor jou goed voelt!

Terug
Bovenaan