Hoi Ik,
Wat heftig voor je, ja dat hakt er in! Weet je omgeving er van? Ik herken dat de kinderwens blijft, maar weet ook niet zo goed of ik weer durf. Mijn man zegt dan dat ík moet aangeven of ik er weer klaar voor ben, want hij kan dat niet voor mij voelen. Maarja, ik ben wel klaar voor een nieuwe zwangerschap! Als-ie goed gaat tenminste. Maar wat als het niet goed gaat? Dan weet ik het niet hoor.... Ik zit me nu dus te bedenken wanneer ik er aan toe ben, dat het weer mis kan gaan. Hoe krom is dat!
Maargoed, daar help ik jou ook niet mee. Alleen herkenning van deze kant dus. Hoewel ik wel eens gehoord heb, dat je ook in de zwangerschap te weinig kunt hechten aan je kind. En dat het dus belangrijk is om ook vanaf een nieuw pril begin, dit kindje weer welkom te heten en lief te hebben. En elke mijlpaal die je haalt samen, is er dan maar weer één! Van maand tot maand zeg maar... Ik ben nu 2 mnd zwanger, in plaats van ik krijg op (...) een kindje. Misschien heb je er iets aan. Ik denk dat een nieuwe zwangerschap (hopelijk kindje!) net zoveel recht heeft op onze liefde en aandacht als de eerste!! Succes voor nu meid!