Angst voor uitslag Nipt

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik wil even graag mijn hart luchten bij jullie. Afgelopen donderdag heb ik bloed laten prikken voor de Nipt. Nu zijn er 2 werkdag voorbij en ik moet nog 8 werkdagen wachten. Ik zit in spanning en steeds razen allerlei doemscenario's door mijn hoofd. Mijn vriend raakt er geirriteerd door maar ik kan het maar niet loslaten. Hebben jullie ook een Nipt ondergaan en hoe kwamen jullie de dagen door wat betreft het wachten? Is het erg vreemd dat ik zo zenuwachtig blijf en steeds maar denk wat als de VK belt en het is foute boel? Hoe dan verder? Ik ben 35, over 1 maand 36 en het is mijn eerste kindje. Ik was gauw zwanger gelukkig want de tijd begon te tikken. Nu denk ik stel de test is niet goed, heb ik dan überhaupt nog kans om moeder te worden? Nu sla ik mezelf al voor de kop waarom ik zolang heb gewacht met kinderen. Ik ben sowieso een laatbloeier. Maar hoe hebben jullie de periode rondom de uitslag Nipt ervaren? Misschien denken jullie wat een vaag apart verhaal maar ik zit er echt mee. Nog maar 3 mensen van mijn naasten weten het dus echt erover praten gaat nog niet. Ik ben bang en de tijd gaat zo langzaam.....</p>

Makkelijk gezegd, maar probeer je niet druk te maken. Zelf nu bijna 20 weken zwanger van de 2e en dit keer ook de nipt met nevenbevindingen gedaan. Natuurlijk vond ik het wachten ook lang duren en was blij dat de verloskundige belde dat de uitslag goed was. Kijk uit dat je jezelf niet gek maakt.Ik was net 38 toen ik moeder werd en straks ben ik bijna 40 als de 2e komt. Je hebt echt nog wel tijd. En probeer te onthouden dat de kans dat de uitslag goed is, vele malen groter is dan dat het niet het geval is.Volgende week heb ik de 20-wekenecho. Daar kan ook nog van alles uitkomen. Helaas blijft de hele zwangerschap spannend, maar probeer er vooral van te genieten. Het enige wat je kan doen is goed op je gezondheid letten en de rest heb je helaas niet in de hand.Succes! 

Ik snap je wel. Wij hebben in november de nipt test met nevenbevindingen gedaan. De uitslag was er uiteindelijk al met een week, terwijl ik me had ingesteld op 2 weken. Ik vond het wel spannend maar was druk met werken en andere afspraken dus niet zoveel tijd om er over na te denken. Na de goede uitslag al.die tijd rustig geweest en nu volgende week de 20 weken echo staan en nu worden wij ook weer een beetje zenuwachtig.... Ik probeer zoveel mogelijk aan andere dingen te denken en druk te zijn.

Dankjewel Sanne voor jouw mooie reactie. Jaa ik dacht altijd... zwanger worden, 2 echo's, bevallen en klaaaar. Nou er komt dus aardig wat spanning bij kijken. Het klopt inderdaad, dit soort dingen heb je zelf niet in de hand. Toch zal ik inderdaad heel blij zijn als het mooie verlossende telefoontje binnen komt. Ik gok rond 18 januari komt de uitslag binnen. Meestal speur ik dan sites af met informatie maar vaak wordt je er alleen maar onrustiger van. Vaak lig ik in de nacht na het lezen van artikels etc. te woelen in bed. Volgende week heb je de 20 weken echo. Ook zeker weer erg spannend. Laten we uitgaan van het allerbeste ookal is dat soms heel lastig. Een glazen bol zou soms best goed van pas komen hihi. Heel veel succes Sanne en nogmaals dank voor deze reactie. 

Hai Jippie, Druk zijn is goed alleen ik heb juist sinds 5 maanden geen werk meer. Project bij de gemeente liep af & toen was ons team overbodig geworden helaas. Dus meer tijd thuis, wel aan het solliciteren maar ben best gauw moe na het zoeken. Ik slaap best veel op een dag want mijn dag en nachtritme ligt best een beetje door de war. Verder neem ik leuke tv programma's op zodat de avonden hierdoor wat minder lang lijken. Succes ook bij de 20 weken echo ? En ook dankjewel voor de fijne reactie. Xxx Zoë 

Oh Jippie, werd jij gebeld of via de post? De uitslag Nipt? Ik moet dat nog eens goed navragen vandaag bij de VK. 

hoi zoëIk snap je volkomen. Wij hebben helaas een foute uitslag gehad. Dat betekend over 2 weken een vruchtwaterpunctie om te kijken of de uitslag echt klopt. Want dat is dus niet zeker. Hele onzekere weken. Proberen door te gaan terwijl mijn brein echt over uren kan maken. Het kan als nog een goede uitslag worden of juist niet. Ik hoop voor jou op een goede uitslag! Groetjes Oja wij zijn gebeld door de vk. Ze belden hoe dan ook maakt niet uit welke uitslag. Ik weet niet of dit overal zo is. 

hoi zoëIk snap je volkomen. Wij hebben helaas een foute uitslag gehad. Dat betekend over 2 weken een vruchtwaterpunctie om te kijken of de uitslag echt klopt. Want dat is dus niet zeker. Hele onzekere weken. Proberen door te gaan terwijl mijn brein echt over uren kan maken. Het kan als nog een goede uitslag worden of juist niet. Ik hoop voor jou op een goede uitslag! Groetjes MichelleOja wij zijn gebeld door de vk. Ze belden hoe dan ook maakt niet uit welke uitslag. Ik weet niet of dit overal zo is. 

Terug
Bovenaan