Angst voor uitslag Nipt

Hai Annasofia, ja echt als ik erop let is het bijna de hele dag en vaak ook nacht dat het eraan denken gewoon niet stopt. Continu gaat het door. Gelukkig is jouw uitslag toppie. Ik heb het wachten ook echt onderschat zeg. Toen de VK 2 januari voorlichting gaf over de Nipt had ik nog geen eens de info folder gelezen (niet goed, i know) en ik dacht ach bij testen krijg je toch meteen de uitslag etc. Maar toen die uitleg en de volgende dag het bloed laten prikken. Toen begon het wachten en het piekeren. Ongelofelijk hoe het mij in zijn macht houdt. Bij wat ik ook doe, ik denk eraan. Ok behalve als ik slaap, ik droom er nog niet over. Tenminste dat denk ik haha. Nu net via de mail (wat ik had gestuurd) reactie gekregen hoe ik nu precies de uitslag ontvang. Dit schijnt mocht de uitslag goed zijn, over 10 werkdagen over de post te komen. En anders word ik gebeld. Nou nu word volgende week elk telefoontje die binnen komt een flink schrikmoment vrees ik.  

Oh en Syk dat kan ik me helemaal voorstellen dat je na 2x Nipt geen uitslag kreeg en dan naar een echo in een ziekenhuis moet, dat elk moment je onzekerder maakt maar wat fijn dat je toen een goede uitslag kreeg! Liefs Zoë

Wat een vervelende manier om het te weten te komen Zoë!! Ik snap dat je Nu helemaal onzeker wordt bij elk telefoontje. Wij werden inderdaad sowieso door de verloskundige gebeld of de uitslag nou goed of slecht was. Ook vervelend dat je precies geen werk hebt en dus je afleiding moet zoeken. Dan denk je er toch sneller aan denk ik... Ik hoop voor je dat het gewoon snel zover is en natuurlijk dat de uitslag goed is. 

Hai Jippie, ja het is niet het meest ideale dat ik alleen word gebeld zodra er iets aan de hand is. Dat worden aardig wat schrikmomenten. Gossie. Ik blaas het allemaal misschien wel heel erg op. Geen idee maar in ieder geval bedankt voor de steun. 

Eerst dacht ik ook dat ik altijd gebeld zou worden maar ik wist het niet meer zeker. Dus dacht ik, ik mail mijn Vk even, nou toen dit antwoord. We zullen het allemaal wel beleven komende tijd. 

Nou lieve mensen, ik heb vannacht besloten om het even helemaal los te laten. Heel de nacht was ik mezelf weer gek aan het maken. Totdat ik een drukkend gevoel op mijn borst kreeg en bonkende hoofdpijn. Kortom, dit schudde me goed wakker. Genoeg=genoeg. Die hele Nipt leg ik naast me neer. Ik ga komende dag gewoon genieten ! Alsof er helemaal geen uitslag onderweg is. Ik heb geen behoefte meer aan de stress die ik voor mezelf nog velen malen erger maak. Ik dacht even dat ik gek aan het worden was en zo wil ik niet nog 1 dag verder. Mijn vriend vindt me verder een aansteller, vergelijkt mij met anderen die het slechter hebben, hij slaat geen arm om me heen en doet geen moeite om me gerust te stellen. Dit neem ik hem zwaar kwalijk. Hoe ik hiermee verder moet weet ik op het moment niet.  Daar staat nu ook niet mijn hoofd naar. Alles is wazig en verwarrend vind ik nu even. Hopelijk gauw weer wat meer vrolijkheid :) 

Zodra je de uitslag hebt, kun je het misschien wat beter naast je neerleggen. Wij hebben toen samen een boswandeling gemaakt en er samen over gesproken. Dit gaf heel veel rust en mijn vriend was net zo bezorgd en nog steeds als ik een pijntje voel of iets. Nu wij de 20 weken echo hebben volgende week zijn we ook weer allebei zenuwachtig. We hebben het er niet veel over maar soms als mededeling naar elkaar van spannend he. Het komt nu weer dichtbij. We hebben het er niet lang over hoor. Als ik behoefte aan een knuffel had dan kroop ik ook gewoon tegen hem aan en zei ik gewoon van aah heb even een knuffel nodig. Al krijg ik ze ook van hem zelf.

Hi Jippie, ik merk dat mijn vriend en ik anders in dezelfde situaties staan. Alhoewel, we reageren en doen anders. Wat meer in gesprek gaan tijdens bv een wandeling lijkt mij een goed plan. Heb je eigenlijk al een idee wat het wordt, een jongen of een meisje? Veel liefs en de 20 weken echo lijkt me ook weer heel spannend. Fingers crossed :) 

Terug
Bovenaan