Angst voor uitslag Nipt

Goedemorgen!ik heb ook een nipt met nevenbevindingen gedaan. Vond het ook best spannend, maar heb mij er niet veel mee bezig gehouden. Had op woensdag geprikt en de dinsdag erop belde de vk mij al met de positieve uitslag! Super snel dus dat scheelde een hoop wachten. Nu ben ik 16 weken, en moet ik vandaag de 20 weken echo inplannen, ook weer zon spannend iets. Volgens mij blijf je je wel (lichtelijk) druk maken..hoop dat je snel een positieve uitslag hebt!

Hoi Zoe Ik heb ook een nipt test laten doen en bij mij duurde de uitslag erg lang. de eerste keer werd ik opgebeld door de verloskundige dat er niks uit was gekomen dus ik moest weer terug om opnieuw te laten prikken. Ook daaruit kwam weer dat er geen uitslag uit kwam dus we werden doorgestuurd naar het VUMC. Daar hebben we een uitgebreide echo gehad en gelukkig kwam er niks geks uit. Wat waren we blij je word zo onzeker hierdoor. Vrijdag hebben we de 20 weken echo.

Hoi! Je bent echt nog niet zoooo oud hoor ;) maar ik snap je ongerustheid wel. Betekent alleen maar dat je nu al om je kindje geeft! Nipt duurde bij mij maar 5 dagen en ik kreeg de uitslag via mail. Was niks mis. De kans dat het mis is, is heel klein en ook als ze wel iets vinden kan het uiteindelijk zijn dat het kindje toch gezond is.Ik was ook wel een beetje gespannen maar dacht alleen maar: het heeft geen zin om me nu al druk te maken om de "wat als" scenario's. Eerst de uitslag afwachten en dan heb je nog genoeg tijd om je druk te maken. Anders zit je al die tijd voor niks zo gespannen!Succes en ik hoop dat je een goede uitslag krijgt en kunt gaan genieten! :) 

Hai hai, ik heb zonet jullie reacties gelezen. Het kan dus erg verschillen zoals het aantal dagen en hoe de uitslagen worden medegedeeld. Michelle, dit is inderdaad heel spannend en ik begrijp dat het lange weken van wachten zullen zijn tot de vruchtwaterpunctie. Ik leef met je mee en ook las ik snelle en goede uitslagen van de Nipt. Heel mooi. Mezelf gek maken heeft geen zin maar het lijkt soms zo vanzelf te gaan. En 35 bijna 36 jaar dat ik ben is niet heel oud maar zwanger worden moet dan ook nog maar lukken. Ik denk wel erg negatief merk ik. Hoop inderdaad gauw echt te kunnen genieten van de mooie fijne zwangerschap. Ok gelukkig is er al bijna weer een werkdag voorbij. Nog 7 te gaan... 

Ik heb ook afgelopen donderdag geprikt, dus zit ook op het wachtbankje, net als jij. Vind het ook heel spannend. Geen idee hoe ik de tijd doorkom als de uitslag niet goed zou zijn... kan er echt niet aan denken. Hoop dat we beiden gauw goed nieuws horen!

Ik snap je spanning helemaal. Hier op een maandag geprikt, zaterdag al de uitslag. Dus wie weer heb je hem eerder! Zoek afleiding want anders duren je dagen heel lang.

Hai Lepeltjelepeltje, wat spannend. Precies dezelfde dag laten prikken. We gaan gewoon ervan uit dat we beiden gauw goed nieuws krijgen ookal is het wachten behoorlijk benauwend maar het is niet anders. We kunnen er zelf geen controle over hebben. In mijn omgeving hoorde ik nooit iemand over combinatietesten etc. Ok ik trok ook meer op met vriendinnen zonder kinderen. Die kinderen hadden waren meer kennissen van mijn zus etc. Die gaan mij dit niet zomaar gauw vertellen denk ik. Ik zou ook niet weten hoe ik de dagen door zou komen mocht een vruchtwaterpunctie nodig zijn. Nu zitten we sowieso nog in een soort van luxe positie of hoe zeg je dat? Ik probeer er ook maar een draai aan het gebeuren te geven ☺️?? Net een beetje het huis opgeruimd, de was opgehangen, bietensap gedronken, verder fruitsmoothie en bruin brood met knakworstjes gegeten aangezien de eetbui opeens opkwam. Nu meteen weer erg moe. Fijne avond iedereen. Ben zo blij met de reacties. Gewoon dat we erover kunnen praten.  

Hoi hoi! Zo ontzettend herkenbaar! Ik ben 32 en had gekozen voor de nipt met nevenbevindingen. Alles was goed gelukkig, maar oh my.. wat had ik de impact van het wachten en de spanning die daarmee samenhangt onderschat! Geen idee meer hoe ik de dagen doorgekomen ben, maar ik vrat mijzelf ook echt helemaal op en zat er hele dagen over na te denken.. Dus succes met wachten, hopelijk heb je veel afleiding zodat de dagen snel voorbij gaan! Ik werd trouwens door de vk in het weekend op een zaterdag gebeld toen ze de uitslag had. Nou ik kreeg een hartverzakkeling toen de telefoon ging (dacht meteen dat het wel mis moest zijn, want waarom zou anders op een zaterdag bellen!? Dan kan het toch wel wachten tot maandag?? Etc). Gelukkig werd ik binnen een minuut gerustgesteld ? Veel succes de komende dagen, komt goed!!

Terug
Bovenaan