''Te'' snel zwanger

En daar sla je nou precies de spijker op zijn kop Rimke, dit is het grote misverstand in dit topic!!!

Het gaat er niet om dat mensen 'bang' zijn om snel zwanger te raken na het stoppen met de pil! Die personen zouden inderdaad gewoon nog niet moeten stoppen, die zijn er nog niet klaar voor.
De dames waar dit topic voor bedoelt is (denk ik) zijn dames die er samen met hun partner heel bewust voor gekozen hebben de natuur zijn gang te laten gaan en dan maar te hopen dat ze zwanger raken. Bij de een duurt dit langer dan ze lief is en bij de ander gaat het wat sneller dan verwacht. Beide gevallen  brengt bepaalde emoties met zich mee en heeft zo zijn voors en tegens...
Laat elkaar in de waarde en  deel je gevoelens met de mensen die zich ook in jou kunnen verplaatsen...

Groeten Jorike  

Maar ls je net als sommige van ons inderdaad snel zwanger bent ben je niet op zoek naar dames die je inzicht willen geven in hoe vervelend het is als dit niet zo zou zijn maar wil je het er graag over hebben hoe het is als je wel meteen zwanger bent de eerste maand.
Je hebt het er met nog niemand over gehad als je partner
mensen willen niet geloven dat het gepland is als ze je er nog nooit over hebben gehoord
mensen vinden(in mijn geval ivm jonge leeftijd) dat je je toekomst vergooit.
etc etc etc.
Dat zijn maar een paar voorbeelden waar wij tegen aan lopen.
Ook erg vervelend, en waar ik persoonlijk tegenaan loop en zeer zeer zeer irritant en kwalijk vind, maar dat is volgens mij voor iedereen die zwanger is van toepassing, je mag er nooit eens even de balen van hebben, of zeggen dat je je vervelend moe dik opgeblazen of wat dan ook voelt.....want je moet maar blij zijn dat je zwanger mag zijn en (in mijn geval dan) je moet blij zijn dat het zo snel is gegaan.

Ik vind het niet correct om mensen weg te sturen van dit forum iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening geven en iedereen heeft zijn eigen kijk op de dingen enzo.

Maar het feit blijft dat er geen ruimte word gegeven voor meiden die snel zwanger zijn om over de dingen te praten waar zij(wij) tegenaan lopen.

Dus meiden, waar lopen jullie tegenaan, wat vind je moeilijk?? Volgens mij is dit forum namelijk ook bedoeld om adviezen te krijgen van andere dames die zwanger zijn en niet om mekaar af te kraken of respectloos te behandelen.

Nou dan zijn we het daar over eens!
En het is inderdaad van de zotte dat je als zwangere niet mag klagen.............zo was ik graag een stralende zwangere geweest, maar buiten het feit dat ik ineens van steil haar naar een krullenkop ben veranderd, zie ik er behoorlijk bleek en onder de pukkels uit en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ik mijn 2de griep in twee weken te pakken heb...............
Dat mensen zich bemoeien met het feit dat jij 20 bent en aan kinderen begint, gaat niemand buiten jullie zelf om, geen ene moer aan.........ook helemaal mee eens.............
Dus wat dat betreft...............gaat het best goed volgens mij!
Maar dan heb ik nog niet echt antwoord op de vraag die lynny stelt: wat is er erg aan om in de eerste maand na het stoppen met de pil zwanger te zijn....................
Maar goed, misschien hebben ik, en de andere meiden die het hier niet mee eens zijn, verkeerd begrepen............
Maakt niet uit,
Geniet van jullie zwangerschappen!

Groetjes Rimke

Hoi,

Ik herken het ook wel hoor! De eerste keer ben ik door de pil heen zwanger geraakt (ik was hem wel een paar vergeten, oeps!!), maar dat werd een miskraam. Bij mijn beide kinderen ben ik de eerste ronde zwanger geraakt en nu zwanger van de derde, ondanks een spiraal (die is overigens verdwenen). Veel tijd om aan het idee te wennen dat we voor een kind zouden gaan hadden wij dus ook niet, vooral bij deze zwangerschap. Het komt toch als een donderslag bij heldere hemel zeg maar. Toch zijn we erg blij dat wij nooit maanden, anders wel jaren lang hoefden te proberen. Ik heb echt respect voor die mensen, dat ze het zo lang volhouden en ervoor blijven gaan!!

Groetjes Paula

Klopt helemaal.....ik denk dat het daar inderdaad over gaat. Het is ook een verrassing als je meteen WEL zwanger bent.

Hoe vonden jullie dit. Herken je mijn uitspraak dat je dus aan dat idee nog moest wennen?
En loop je nog tegen andere dingen aan?

Ik heb bij mijn oudste bijna twee jaar moeten wachten om zwanger te raken en toch was ik erg beduusd en liep ik in het begin met heel veel tegenstrijdige gevoelens rond toen de test plotseling en totaal onverwacht positief bleek te zijn.

Bij de tweede had ik dit gevoel totaal niet, toen ervaarde ik iedere menstruatie als een teleurstelling en ik was dan ook razend enthousiast toen ik zwanger bleek.

Bij de derde was het in een keer raak. En weer had ik de tegenstrijdige gevoelens die ik ook bij de eerste had. Hoe welkom het kindje ook is, er waren ook nog een heleboel zaken waar ik als een berg tegenop zag, zoals de zwangerschap op zich, de hormonen die zo vreselijk tekeer kunnen gaan, de praktische problemen met drie kinderen enz.    

Iedere zwangerschap en dan met name het wennen aan het idee, heb ik anders beleefd.  Slechts een keer was er onvoorwaardelijke blijdschap, de beide andere keren had ik ook graag net zo blij willen zijn, maar speelden er ook nog heel veel rationele en irrationele gedachten mee, die mogelijk mede door de hormonen niet altijd even makkelijk een plekje waren te geven.

Hoi MVF 1987,
Ja, ik herken je uitspraak heel goed!
Moest echt heel erg wennen! Ik had er natuurlijk voor een 2de kindje gekozen maar nooit  verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. 3 weken na gestopt te zijn met de pil was het al raak. Met mijn dochter al na 5 weken.
Ik ben blij dat ik zwanger ben maar moest echt effe wennen.  De dingen die door mijn hoofd heen gingen waren:  vanaf nu ga ik weer leuk 5 maanden  misselijk zijn, ik hoop dat mijn HELLP Syndroom niet weer optreed (zwangerschapsvergiftiging), veel dingen aan het huis moeten gebeuren. Ik zag in het begin veel nadelen  ook al was ik blij dat  ik zwanger was.
Ik was net 22 jaar toen mn dochter geboren werd. Ik heb ook al die reacties moeten aanhoren. Vooral de vraag van, Was het gepland? vond ik erg. Je bent nog zo jong, bla bla bla.
De reactie van mn beste vriendin vond ik nog het ergst! Ik had het eerder met haar erover gehad omdat ik wist dat zij er nog lang niet aan toe was. Dus ik dacht ik gooi alvast een balletje op. Nou ze vond het maar niks.
Toen ik haar een paar weken later vertelde dat ik zwanger was zei ze, nou je weet hoe ik erover denk! Auw.....
Gelukkig was ze na 3 maanden helemaal omgedraaid en vond het ineens fantastisch dat ik zwanger was en dat ik evengoed mee uit ging. Ze vertelde het tegen iedereen en iedereen in de kroeg moest maar aan de kant omdat ik erdoor moest.
Nu niet denken dat ik elke week in de kroeg stond hoor! Meer als er bijvoorbeeld een verjaardag gehouden werd in de kroeg of als er een leuk bandje speelde.

De eerste reacties van mensen moet je gewoon naast je neer leggen. Want als ze eenmaal verder gaan denken komen ze er wel op terug.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan