''Te'' snel zwanger

Het komt er dus op neer dat je hier op dit forum dus niet je ei kwijt kan over je gevoelens als je snel zwanger raakt.
Want je leest het....we moeten niet zeuren.
Er jammer.
Blijven jullie dan maar op je eigen forum van moelijk zwanger raken...dan heb je geen 'last' van ons.

Eigenlijk was ik ook heel snel zwanger.
Ik ben in oktober 2006 met de pil gestopt.
Eerst wilde ik een paar maanden ontpillen en dan voor het eggie gaan.
Door omstandigheden hebben we dat moment even uitgesteld.
Het was de bedoeling dat we vanaf november 2007 echt voor het eggie zouden gaan, maar in oktober hebben we per ongeluk één keer "onveilig" seks gehad.
Ik dacht dat ik mijn eitje al gehad had, maar niks was minder waar.
Op 3 november had ik een positieve test in handen.

Ik had het niet zo heel erg gevonden als ik niet zwanger was geweest, maar ik ben ook wel erg blij dat het zo snel raak was.

Eigenlijk begrijp ik jullie allemaal wel....

Als je een kinderwens hebt en stopt met je anticonceptie dan houd je er rekening mee dat het gelijk raak kan zijn maar je houd er ook rekening mee dat het een jaar kan duren, of nog erger helemaal niet lukt...

Ben je langer bezig dan wordt elke maand een teleurstelling, je raapt je moed weer bij 1 en gaat verder, maar toch als je wel positief test en of dat nou na 1 maand is of na 1 jaar...toch even denk je ook..."nu is het echt" hoe blij je er ook mee bent...

Ik zelf ben in november 2005 gestopt met de pil, ik ben in ronde 8 zwanger geraakt en baalde na 2mnd elke keer als ik ongesteld werd..toch toen ik positief teste was ik door het dolle heen maar ook best beetje zenuwachtig dat het nu echt zover was.....in november 2006 ben ik bevallen van Ninthe* met bijna 22 weken, zij is een uur na de bevalling overleden...mijn lichaam werkte niet meteen goed en ik werd in  maart 2007 pas weer ongesteld...
In april was ik weer zwanger, joepie helemaal blij maar ook zenuwachtig....helaas een miskraam bij 6 weken...
Op 30 september 2007 heb ik weer positief getest, ik was en dolblij maar had ook een angst, angst dat het mis zou gaan maar ook bang dat het wel goed zou gaan en dat het nu echt zo zou kunnen zijn dat we straks een kindje hebben om voor te zorgen...
Ik ben nu 31wk+2dgn zwanger en inmiddels aan het idee gewent dat ik weer zwanger ben van een meisje, en dit keer een gezond meisje, toch ben ik af en toe nog zenuwachtig....kan ik dit wel?

Dus meiden, we zijn allemaal andere vrouwen, met andere gevoelens, met andere denkwijzes, met andere levenspaden...en we zullen het moeten doen met het levenspad die wij krijgen, en hoe je je daarbij voelt lijkt me gewoon "normaal"

Tja, de meningen zullen hierover verdeeld blijven denk ik.
Dat is ook begrijpelijk, wat de een staat niet in de schoenen van de ander.
Mijn punt is geweest dat als je vind dat je te snel zwanger bent geworden je misschien nog eventjes voorbehoedsmiddelen had moeten gebruiken............

En sjana, met alle respect maar ik vind je laatste stukje behoorlijk kort door de bocht hoor!
ik denk namelijk dat als je een topic opent je van beiden kanten reacties kunt verwachten, en het is natuurlijk niet zo dat meiden die er langer over doen om zwanger te raken maar op het andere forum moeten blijven mee kletsen...........jammer van jouw reactie, en een beetje respectloos.......

Groetjes Rimke

@ sjana1
Denk jij altijd zo in "hokjes"?
Laten we de de mensen die niet of moeilijk zwanger kunnen raken maar in een apart hokje proppen? Kunnen ze daar lekker elkaar vervelen?

Oke, het is heel fijn dat er een forum is waar je met lotgenoten kunt praten.... Maar laten we wel wezen, "zwanger zijn" is een heel algemeen forum,  waar iedereen die een kindje verwacht of graag wil verwachten welkom is, toch?

@ Rimke
Ik ben blij dat ik niet de enigste ben die blijkbaar zo "krom" denkt.  
Jij schrijft wat ik denk, haha!

Hihhihihi!!
Is altijd fijn om te weten dat je idd niet de enige bent met zulke denkbeelden..........Begon al wat aan mezelf te twijfelen dat ik me hier zo over op liep te winden............!

En toch......
Nog steeds krijg je de kans niet om erover te praten als je snel zwangen bent geworden.
Gelijk word je de mond gesnoert met termen als:
ben blij, wat zeuren jullie toch, als je vind dat je te snel zwanger word dan had je langer voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken.
Nog steeds krijgt niet iedereen de kans zijn/haar ervaringen op te schrijven zonder daar op aangevallen te worden.
Over respectloos gesproken.....
jammer.....heel jammer,....

Tja, ik denk dat je de opmerkingen die gegeven zijn als: "wees blij dat je niet mee hoeft te maken om maand na maand ongesteld te worden terwijl je een zwanger wilt worden", absoluut niet als mondsnoeren moet zien maar als een ander inzicht in de hele kwestie.......

En ja, ik blijf bij mijn mening, als je bang bent dat je na het stoppen met de pil heel snel zwanger wordt, dat je dan misschien nog even door moet gaan met de pil.............want waarom is het erg om snel na het stoppen met de pil zwanger te worden..............???? Ik begrijp het echt niet. Misschien wil je me dat uitleggen en kom ik op een andere mening.

En bij een mening blijven van deze aard vind ik eerlijk gezegd niet respectloos en als dat wel zo overkomt spijt me dat oprecht.........
Wat ik wel echt respectloos vind, en dat gebeurd hierboven, is mensen die er langer over gedaan hebben om zwanger te worden te zeggen dat ze op hun eigen forum moeten blijven.......
Missschien  willen jullie  eens kijken naar het filmpje wat mama van Delani heeft ingestuurd op dit forum (als zwanger worden langer duurt), of verhalen daar lezen over het uitblijven van een zwangerschap............dan besef je je misschien dat alles wat daar tussen ligt je bespaard is gebleven..............en dat je jezelf dus in je handjes mag knijpen.
En daarmee wil ik niets af doen aan de klachten die je gehad hebt tijdens een zwangerschap..............

Fijne avond!

Terug
Bovenaan