''Te'' snel zwanger

@ MVF1987

Als je nog niet zwanger wil raken, waarom stop je dan al met de pil? Was dan nog gewoon een paar maandjes aan de pil gebleven, dan had je aan het idee kunnen wennen dat je er binnen een korte periode  voor zou gaan! Zodra je stopt, weet je dat je zw kunt raken, dus moet je niet vreemd opkijken als dat ook gelijk gebeurd. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.
Ik had echt gehoopt dat het de 1e keer raak zou zijn. Die eerste keer dat ik ong. werd heb ik echt heel hard gehuild.

groetjes, Nicole

twee handen op een zwangere buik..........hihihihi!!!
Fijne avond meisje!

Natuurlijk wilde ik wel zwanger raken en natuurlijk weet je dat als je stopt met voorbehoedsmiddelen dat het meteen raak kan zijn, ik probeer alleen maar aan te geven dat het ok heel raar is als je WEL meteen zwanger bent. Ik was natuurlijk wel heel blij, mijn man ook trouwens, maar ik wil alleen maar aangeven.....dat mensen als je dus meteen zwanger bent gelijk zo iets hebben van'je bent verwend of je moet niet zo mauwen'. Mensen begrijpen je minder goed of willen niet begrijpen als je last hebt van bepaalde dingen.

Heb bijvoorbeeld in mijn eigen omgeving al verschillende malen zulke opmerkingen gehad. Heb bijvoorbeeld heel erg last gehad van jeuk tijdens de zwangerschap.....ik wilde dat delen met iemand anders krijg ik als antwoord: wees blij dat je zwanger bent! En zo altijd.....weet je hoe frustrerend dat is????

Begrijp me niet verkeerd.....ik denk gewoon dat als je besluit dat je kinderen zou willen en het lukt meteen of je besluit dat je kinderen wil en het lukt de eerste twee jaar niet dat je in twee heel verschillende situaties zit. Allebei zijn ze namelijk niet gemakkelijk en ik denk dat dat wel eens vergeten word!!!

Kijk, het gaat hier niet om de klachten die samen komen met een zwangerschap, die zijn vaak kut, of je meteen zwanger bent of er twee jaar over doet.............daar gaat het niet om!
Het gaat er om dat je of meteen zwanger bent na het stoppen met een voorbehoedsmiddels of er twee jaar (of langer................) op moet wachten..............
ik denk dat daar niets tegen in te brengen is.....sorry!
Ik begrijp het probleem namelijk niet zo als je meteen na het stoppen zwanger bent...............als je er dan nog niet aan toe was, had je wat langer de pil moeten slikken of je spiraaltje moeten laten zitten.......

Ik denk dat ik over beiden wat ervaring heb.
Heb inmiddels 3 dochtertjes van 6 en 3,5 jaar en de jongste is 4 weekjes.
Na een jaar of 5 pilgebruik stopte ik met de pil omdat we een kinderwens hadden, na een half jaar was ik nog niet ongesteld geworden.Enfin, na nog  een half jaartje het AMC in en uit te hebben gewandeld had ik weer een eisprong, m.b.v eisprong-opwekkende pillen en was ik bij de 3e poging zwanger.Helaas eindigde dit in een miskraam.Na nog 2 maanden medicijngebruik was ik weer zwanger en dit keer  van onze 1e dochter.Na 1,5 jaar wilden we graag een 2e en was tussendoor niet meer aan de pil gegaan om wat voorheen gebeurd was niet weer mee te moeten maken.(Want ook al waren we al na een half jaar 'ziekenhuizen' zwanger, op de gang in de wachtruimte zitten en alleen maar zwangere buiken voorbij te zien lopen is echt geen pleziertje...)Vervolgens keerde het tij voor ons(althans bijna) en was ik binnen 2 weken zwanger.Helaas eindigde deze zwangerschap al snel in wederom een miskraam,  maar na  2 weken  was ik  weer zwanger!Eigenlijk 2 keer zwanger geraakt in 2 maanden tijd.(Naderhand vraag ik me af of dat echt goed voor je lichaam is...)En dit werd ons 2e meisje.
Ten slotte besloten wij 'tussendoor' te gaan trouwen en daarna 'wel te zien' wanneer de 3e in aantocht kwam.Want die  3e kinderwens was er...
Tja, de dag na onze trouwdag was ik zwanger!!!
Dus, kan niet zeggen hoe het voelt om 9 jaar te moeten wachten op je kindje, lijkt me een hele pittige strijd die je moet leveren, waarin je echt op de proef word gesteld qua doorzettingsvermogen.Mijn complimenten bij deze.Maar kan ook zeggen dat acuut zwanger zijn ook wel iets is wat je rustig een plaatsje moet geven, maar altijd nog veel beter te 'verteren' dan  het niet zwanger worden....denk ik dan als ik nu uiteindelijk zo naar m'n meisjes kijk...
Groet Roos.    

Hoi meiden,

Hier dan even een reaktie van een niet zwangere ..........Tja moet heel eerlijk zeggen dat als ik dit lees bij mij mn haren overeind gaan staan en denk dat dit logisch is. Ik wil niemand aanvallen hoor laten we dat voorop stellen. Ik ben nu in ronde 9 bezig en kan me niet voorstellen dat je "te" snel zwanger bent. Op het moment dat je stopt met je voorbehoedsmiddel is dat een keuze die je maakt en weet je dat je zwanger kan raken. Ik begrijp dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld maar kan me een aantal reakties van de andere meiden wel voorstellen.. Ik had ervoor getekend om gelijk zwanger te zijn. Iedere maand dat wachten en weer de teleurstelling kan je soms echt slopen. Ik wens jullie een fijne zwangerschap toe meiden

Liefs happy

Lieve mensen,

Waar maken we ons nou allemaal druk om? En waarom vallen we elkaar zo aan? Deze topic is naar m.i niet bedoeld geweest om iemand te kwetsen. Er zijn ook een hoop topics waar te lezen is hoe moeilijk het is om zwanger te raken. Het is heus niet dat daar niet bij stil gestaan wordt. Het wil alleen niet zeggen dat er ook mensen zijn die het ook hier wel eens over willen hebben.

Laten we van mijn kant wel even stellen dat ik ook wel weet hoe moeilijk en hard het leven kan zijn. Ik ben vorig jaar mijn dochtertje verloren na een zwangerschap van 42 weken. En om maar even bij dit onderwerp terug te komen. ik dank GOD op mijn blote knieen dat ik wel snel zwanger ben geworden na dat we hadden besloten het weer te gaan proberen. En ook ik ga er van uit dat het langer duurt, maar ben dan gewoon toch blij als dit niet zo is.

Mensen laten we het leuk houden. We hebben het allemaal wel eens moeilijk. Er is al genoeg leed in de wereld.

Claudia

Hoi allemaal,

Ik wil de meiden die ook moeilijk aan het idee konden wennen dat ze snel zwanger waren erg bedanken!
Ik weet nu dat ik niet de enige ben!  Bedankt!

Het lijkt mij het beste om te  te stoppen met dit onderwerp omdat er veel  vrouwen zijn die onze gevoelens  niet kunnen  begrijpen!  En dat hoeft ook niet. We  moeten ons ook  niet hoeven te verdedigen over onze gevoelens.
Elke zwangerschap is anders en  elke vrouw is anders.  Laten we het daar maar op houden.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik het echt verschrikkelijk vind voor de meiden die  hun kindje hebben verloren! Dat lijkt mij echt het allerergste  wat je kunt over komen!  sterkte!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap!
Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan