't jochie heeft hoge koorts

A

Anoniem

Guest
Ocharme... ik moest vandaag werken en de oppas zei: hij is wel heel hangerig vandaag en vanmorgen is hij zelfs bij mij op de arm  in slaap gevallen... Nou, dat doetie nooit!!! Ik vanmiddag ff zijn warme lijfje bekeken en bemeten... 39.8 graden koorts. Hij is er verder niet ziek van. Geen pijnklachtjes, niet overgeven/spugen of op steeds maar bij je willen liggen. Alleen soms wat hangerig en huilerig. Hij wil wel eten, drinken,  spelen en lachen.

Waarschijnlijk over 3 of 4 dagen rode vlekjes, want ik gok op de zesde ziekte. We zullen zien.

Groetjes happyM.

Aaaah zielug he?!
Finn werd van de week ook opeens wakker met koorts.
Tis ook echt een kerel want hij vond zichzelf nog het zieligst, zo ging tie tekeer met jammeren. Na een zetpilletje ging het stukke beter en heb ik 'm niet meer gehoord.
De volgende ochtend werd ie weer helemaal happy de peppie wakker. Heel vreemd.

Beterschap!

Tessie

Ach arm ventje!!
Verwen hem maar lekker hoor en ik hoop dat ie snel weer de oude is!!!

Een dikke knuffel van Fabio en Cissy

Hé tygo ben je ook een beetje  ziek, is niks aan he. Nou een kusje voor jou en dan maar snel weer beter worden

Kusje van Tess

He mannetje, knap maar lekker snel weer op hoor!! Beterschap!

Susan, Gijs en Sophie

Is de koorts weer wat gezakt inmiddels?
Beterschap! mv Thom

Aaaahhhh, zielig mannetje! Gaat het vandaag alweer wat beter met hem? Verwen hem maar lekker en veel beterschap!

Groetjes,
mv Tijs

Hee hoi meiden,
Bedankt voor de beterschapjes. Ze helpen echter nog niet echt. Gisteravond voor het naar bed gaan was het nog 39.6, dus zetpilletje erin en lekker slapen (gelukkig gaat dat wel goed). Vanmorgen was het 38.3 en hij was er best vrolijk bij. Dus maar geen zetpilletje en lekker in de pyama en het ochtendjasje naar beneden. Nou, hij hield het aardig goed vol en eten en drinken ging prima. Ik heb zelfs het idee dat hij wat dorst heeft, hij wil het ene na het andere flesje met "extra"  drinken.

Tussen de middag naar bed, 38.8 en niet erg ziek. Dus, gewoon lekker slapen. Om 15:30 net maar wakker gemaakt en getemperatuurd, heeft hij wel weer 39.8 pffff Nou, gelukkig merk je weinig aan hem dat hij ziek is. Hij is wel sneller boos/verdrietig als iets niet lukt, of als hij zijn hoofd stoot, maar hij is niet steeds aan het huilen of bij je op schoot aan het kruipen en spugen doet hij gelukkig ook niet.
We wachten nog maar weer af.

Als hij maandag nog steeds flinke koorts heeft bel ik de HA wel. Ik denk nog steeds aan de zesde ziekte namelijk. Ik sprak gisteravond een mevrouw die haar zoontje bij dezelfde oppas heeft als ik en die heeft ongeveer 2 weken geleden ook de zesde ziekte gehad, en in die tijd hebben Tygo en dat kindje ook wel samen bij de oppas gezeten. Incubatietijd is ca. 10 dagen, dus ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit het is.

Wat ik al zei/schreef: ik ben al heel blij dat hij lekker eet en drinkt en zich er niet mega-ziek onder voelt.

Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan