April 2021 uitgerekend

@jippie, dank je wel voor je lieve bericht, nu alweer een tijdje geleden. We zijn ook heel erg blij met de gekozen namen. Al blijft het moeilijk, het is inderdaad troostend dat ze samen zijn.
Ik ben heel goed begeleid, rustig aan mijn uren op gaan bouwen en inmiddels uit de ziektewet.
 
Verder heb ik ook nog nieuws. We zijn wat voorzichtiger met dit nieuws delen na onze eerdere ervaringen maar het lijkt voor nu goed te gaan. Ik ben inmiddels 17 weken zwanger van ons derde zoontje. Eind september wordt hij verwacht. 
Ik heb (weer) combi zorg en begeleiding vanuit zowel de verloskundige als het ziekenhuis. Ik heb een uitgebreide medische 13 weken echo gehad en die was heel goed. Ze konden zelfs al dingen (zoals nieren en 4 hartkamers) zien wat meestal niet te zien is met dit termijn. Ook hebben we gezien dat hij plastte en hij dus niet de afwijking heeft die ons andere zoontje had. De controles bij de verloskundige zijn ook goed dus al met al zijn we voorzichtig positief. 
Om het een beetje te kunnen overzien kijken we per maand welke zorg en bij wie ik deze krijg (alle echo's en "medische dingen" + bevalling is in het ziekenhuis, alle controles en laagdrempelige zorg is bij de verloskundige)
Tot nu toe gaat het goed. Ons dochtertje is inmiddels 5 en kijkt heel erg uit naar de geboorte van haar broertje. Wel heeft ze vooral praktische vragen zoals "ik ben groot genoeg voor lego maar de baby niet, hoe ga je zorgen dat ik veilig met mijn lego kan spelen" of " ik heb gewoon zwemles, waar laat je de baby dan. En als er kijkles is, hoe houd je hem dan stil". "Waar komt de box". Ze wil ook graag betrokken worden bij keus van kleertjes, geboortekaartjes etc. En bij de verloskundige afspraken. Ik heb haar de vorige keer mee genomen, ze vond de afspraak maar saai en ging spelen (speelhoek in de spreekkamer), totdat we naar het hartje gingen luisteren. Toen stond ze vol bewondering en stralend te luisteren. Ik heb zijn hartslag ook opgenomen en die wil ze nu steeds horen. Ik denk dat ze het leuk vind om weer grote zus te worden. 
 
Ik hoop dat het met jullie en jullie kindjes allemaal verder ook goed mag gaan. Dat jullie nu allemaal tweede verjaardagen hebben gevierd of gaan vieren. Van mij, Gefeliciteerd met de tweede verjaardagen van jullie kindjes!
 
Terug
Bovenaan