April 2021 uitgerekend

Hoi hoi,
Hoe is het met jullie babymomma en evdb? Hoe gaat de zwangerschap? En hoe doen jullie kindjes het?
Hier weer een aantal weken regelmatig koorts. Van de week hadden mijn vriend en ik corona, maar gelukkig op tijd hersteld voor de operatie van vandaag. Alles is goed gegaan, maar man man wat was het zielig. Verder loopt hij inmiddels een paar pasjes los, maar alleen als hij het niet echt doorheeft. Anders gaat hij snel zitten.
 
Hoi Jippie,

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Wat een opluchting!! Hopelijk is dan nu de regelmatige koorts ook voorbij!
Hier gaat het super goed! Ze loopt heel goed, maar wil soms te snel en valt dan voorover. Ze eet het liefst alles zelf, maar bijvoorbeeld fruit eet ze echt alleen maar gepureerd. Geen idee waarom, maar ze doet er super moeilijk over. Alle stukjes spuugt ze meteen weer uit! Avondeten eet ze wel goed met de pot mee, zoals aardappels en pasta. Ze is wel een heel klein meisje en past nog in maat 74. Ze is nu 76 cm en 9 kilo (net de controle bij CB gehad met prik tegen de mazelen) Hoe gaat dat eten bij jullie?
 
Wat grappig dat ze ook geen Stukjes fruit wil. Guus wil dus alleen banaan eten en dat wil hij afhappen van de banaan. Anders een potje, maar zodra er een stukje in zit dat spuugt hij de stukjes uit. Sinds kort eet hij de frambozen uit de tuin, maar die spuugde hij eerst ook alleen maar uit totdat hij de oudste ze elke keer zag plukken en eten. Nu zit hij zelf bij die struik te plukken. Avondeten gaat ook wel prima als hij met de pot mee eet. Als dat niet kan en hij een potje krijgt dan alleen zonder Stukjes. We zeggen elke keer die miep meut met z'n Stukjes. Brood is z'n lievelingseten.
 
Dag,
Ook hier wil ik even een berichtje plaatsen omdat ik pas had laten weten dat de baby die we verwachtte niet levensvatbaar zou zijn (had het al geplaatst in het zwanger forum van de uitgerekendedatum).
Eigenlijk was het de planning dat we vorige week donderdag nog een echo zouden hebben en dat als we het definitieve besluit van afbreking hadden gemaakt zou de bevalling afgelopen maandag plaats vinden.
Dit ging anders dan gepland.
Vorige week woensdag (27-7-22) ben ik plotseling spontaan bevallen van ons zoontje. Hij was bij geboorte al overleden (waarschijnlijk al een tijdje daarvoor in mijn buik al overleden). Dit was echt een rare situatie en enorm schrikken. Toen ik besefte dat ik weleens een wee kon hebben was hij al geboren (heb 2 uur lang Krampen en bloedverlies gehad). De ambulance is gekomen en ik ben de hele dag in het ziekenhuis geweest. Uiteindelijk zelf ook de keuze gemaakt om op de OK te kijken of mijn baarmoeder wel schoon was want er was twijfel over of de placenta er wel volledig uit was. Dit bleek niet zo te zijn dus achteraf blij met deze keuze.
We hebben hem de naam Nathan gegeven (Nederlandse uitspraak). Hij was 13 cm en 45 gram maar helemaal af. Ik was Uiteindelijk 18+4 zwanger (al is hij waarschijnlijk al eerder overleden en dus geen 18+4 weken oud geworden). 
We hebben thuis afscheid van Nathan genomen. Onze dochter heeft hem nog gezien en aangeraakt (echt vasthouden vond ze lastig maar ze kon best wel een tijd naar hem kijken en m dan soms aanraken). We hebben hem 29-7 bij zijn broer Thomas begraven.
Fysiek gezien ben ik goed uit de bevalling gekomen. Gelukkig weinig bloedverlies en herstel gaat iets beter dan verwacht. Wel heb ik erg last van stuwing. Ik moet ook wel rustig aan doen maar ik kan in kleine stapjes over de dag verdeeld wel wat dingen doen zoals de was, wandelen, boodschappen etc. 
Mentaal is een ander verhaal. Ik worstel echt met het verdriet om beide zoons en met alle emoties die er bij komen kijken. Ik heb de eerste paar dagen ook steeds de sirenes van de ambulance in mijn hoofd gehoord. 
Ik zit voorlopig in de ziektewet. Gelukkig is mijn werk heel meelevend en begripvol. 
 
 
@jippie
Heel fijn om te lezen dat de operatie goed is gegaan.
Het is inderdaad moeilijk om je kindje zo te zien. Ik probeerde dan wel om in gedachten te houden dat die paar vervelende dagen (?) Wel helpend zouden kunnen zijn in het verdere leven omdat onze dochter dan niet zo vaak ziek zou zijn en (oor)pijn zou hebben.
Ze is nu zelfs zover dat ze met zwemles zonder oordopjes wil zwemmen en gewoon onder water gaat. Wel let ik er dan wel op dat ik haar oren extra goed droog en let ik op eventuele signalen van een beginnende oorontsteking maar tot nu toe (nu 9 lessen gehad) geen problemen.
Hopelijk mag je zoontje er net zoveel baat bij hebben 
 
@pm sorry voor de late reactie. Door de vakantie even offline geweest. 
Wat een heftig verhaal! Maar wat een super mooie namen hebben jullie jongens zeg! Ze zullen nu samen zijn en voor altijd in jullie hart. Ik snap dat je er nu helemaal door heen zit en in de ziektewet zit. Dit heeft tijd nodig en je moet nu aan jezelf en je gezinnetje denken. Ik wens je echt zoveel sterkte en ik hoop echt dat jullie dit met elkaar kunnen verwerken en jullie hier de tijd voor nemen. Een hele dikke knuffel voor jou!!
 
Hoi,
 
Hier gaat het goed! Wordt wel wat pittiger met 2 kindjes en een bolle buik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ze allebei heel lief zijn! De jongste is wel een pittige tante. Ze stapt dapper rond en als iets haar niet zint, zet ze echt een keel op. Ze weet wel hoe ze voor zichzelf op moet komen! 
Hoe is het bij jullie? Lopen ze al? Hier met 13 maanden ongeveer en vind het echt een verademing!
Nu moeten we wel opletten dat ze niet overal op klimt, dus heb de babysrtal van de Stokke afgehaald, want ze klom er steeds zelf in en uit. Vond het zonder veiliger!
 
Terug
Bovenaan