April Baby (&tips om het voor je te houden)

Ja zeker naar aanleiding van jullie reacties , ga ik morgen zeker bellen en vragen om een eerdere echo. Nou moet ik ook zeggen dat de verloskundigge mijn geschiedenis nog niet kent. Ik heb gebeld voor een eerste afspraak en ze heeft gewoon uitgelegd dat dat bij 8 wk plaatsvind en dat er dan bij tien wk een termijn echo gedaan word. Verder heeft ze vrij kortbondig de afpsraak gepland en is er telefonisch niet veel meer besproken want dat kwam bij de intake wel.
Misschien als ik dat nogmaals vermeld dat er wel een extra echo gemaakt zal worden, eerder. Dus morgen even bellen.

Ps. wij zien onze ouders niet zo veel want die wonen aan de andere kant van het land. ze komen eind sept en dan gaan we het vertellen. Ik had zoveel bij 1 als twee bijna geen buik. Ik kon aan het eind nog mijn eigen maatje 40 aan. :) 

Hallo allemaal! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.
ik ben vandaag 5 weken zwanger. 5 april uitgerekend. Het wordt ons tweede kindje en ik ga morgen de vk bellen.

Ohja en mn schoonouders en schoonzusje en zwager zijn al 10min na de test vorige week op de hoogte gebracht aangezien we op vakantie sijn met zn allen. Mijn ouders vertellen we het binnenkort wanneer we ze weer zien dat zal wel binnen 2 weken zijn.

Hoi allemaal! 
Leuk!! Gefeliciteerd allemaal :). Ik ben er ook op 31/07 achtergekomen dat ik zwanger ben en CB geeft 1-2 weken aan. Nog maar kort dus. Ik kan alleen niet rekenen hoeveel weken ik precies ben, omdat ik door PCOS niet ongesteld werd. Extra wonderlijk ook dat het op de natuurlijke manier is gelukt. Wel ben ik hierdoor extra bang dat er de eerste 12 weken iets misgaat (ik heb op dit forum ook gelezen over windeieren etc.), omdat het toch niet helemaal goed zit daar beneden... 22 augustus hebben wij pas de eerste echo. Ook gevraagd of ik eerder kon, maar vk gaf aan dat ze eerder nog niks kan zien en ik dan juist onnodig ongerust zou kunnen worden. 

Verder heb ik ook nauwelijks last van zwangerschapskwaaltjes. Behalve een wat opgezette, rommelige onderbuik, moe en veel boeren en plassen, voel ik me nog niet echt zwanger. 

Desalniettemin, ik wil het graag van de daken schreeuwen, maar eigenlijk kunnen we het allebei - ondanks vele testen - niet echt beseffen. Zijn er meer mensen die zwanger zijn van hun eerste kindje die dit herkennen? 

Dit is heel herkenbaar hoor. Dit is dan nu wel onze tweede, maar heel onverwachts zijn wij op een natuurlijke manier zwanger nu. Dit hadden we echt echt nooooooit verwacht. Ik kan er dus ook echt nog niet helemaal bij dat we ook echt zwanger zijn, behalve dan dat we steeds positievere testen in ons handen hebben en ik behoorlijke steken heb in mijn onderbuik (was bij de vorige ook zo).

Ook wij zullen het dus wel even stil houden tot we zeker weten dat het goed zit, maar tot die tijd zijn wij iig al hartstikke blij en vertrouw ik op mijn lijf nu. Het feit dat dit natuurlijk is gekomen betekend voor mij dat dit kindje er heel graag wil zijn, dus het moet gewoon wel goed zitten :) 

Ik vind het ook heel herkenbaar, het is voor ons ook de eerste en het is zo onwerkelijk nog. Mijn testen na 2 dagen overtijd waren na 10 sec. al knal positief geen twijfel mogelijk. Toch is het gek als je het niet voelt. Wel heb ik regelmatig krampen in mijn buik, wel steeds wat minder hevig. Veel boertjes en begin met de dag vermoeider te worden. Verder voel ik me echt heel goed. Zondag gaan we het vertellen aan mijn ouders en schoonouders.
We gaan allemaal zo’n spannende tijd door nu! Hopelijk gaat het allemaal goed en zijn we snel door de eerste 12 weken heen!

Gelukkig! Fijn dat jullie ook (nog) geen kwaaltjes hebben, geeft mij ook rust :). Is dus niks geks! Verder vind ik het een heel mooie gedachte ‘dat kindje wil er heel graag zijn. Na de eerste echo denk ik dat ik wat meer op m’n lichaam vertrouw.

Spannend zeg!! Weet je al hoe je het gaat doen? Wij gaan het donderdag aan m’n schoonouders en schoonzusje vertellen. Komt toevallig zo uit, want we zijn een heel weekend met hun weg en ik kan heel slecht liegen. Dan veel leuker om maar zelf te vertellen en erbij te zeggen dat het nog heel pril is.. De rest van de wereld moet nog even afwachten tot de eerste echo, tot die tijd ontloop ik iedereen (zoals m’n eigen ouders), haha.  

Terug
Bovenaan