Augustus Moeders

Hai dames! ben blij dat dit het allemaal weer doet. heb een week niet kunnen posten!
Ik ben vorige week di.24-12 voor het eerst naar de verloskundige geweest. dit viel vies tegen. Ik wil graag in een ziekenhuis in den haag bevallen maar dat kon niet. ik wil dit keer graag op een baarkruk bevallen en het eerste wat ze zei was 'nou, doe dat maar niet'. ik werd echt pissig, niets mocht, niets kon. En dan nog de lef hebben om te zeggen, 'IK doe de bevalling, dus...' en ik had zoiets van 'ja, IK beval, dus het gaat zoals IK het wil hebben!' Wat een tegenvaller zeg!

Gisteren 30-12 mijn eeste echo gehad (9wkn 2dgn)
Hij heeft 2x naar ons gezwaaid! hartje klopte super snel en hij was erg bewegelijk. We hebben leuke echo`s meegekregen. Heerlijk om bevestiging te krijgen dat alles goed gaat. Ik heb al sinds dagen geen last meer van misselijkheid e.d. dus ik begon me al zorgen te maken.

@ Kleintjeopkomst> ik meende je nog te vragen of alles goed is gegaan met je echo? je maakte je zorgen omdat je was gaan vloeien. Je had de dag erna toch een echo? en? ik hoop dat je gerust bent gesteld?!

jeetje, hilal83, kan je niet alsnog kiezen voor een andere verloskundige?
Lijkt me niet nomaal al die ge- en verboden!!
Net wat je zegt, jij bent degene die bevallen moet, niet zij!!
Ik herken dit helemaal niet bij mij verloskundige, dus wie weet kan je nog naar een ander op zoek?!!
Succes iig!!

x romaty

@ romaty > over het bevallen in DH heb ik alle verloskundigen in zoetermeer gebeld, niemand doet het. Puur een "logistieke" probleem. Het zou te ver zijn...Over de baarkruk heb ik ook elders geinformeerd en een vk vertelde mij dat een 2e bevalling 2x zo snel gaat en dat het persen zelfs gemiddeld 10min duurt; dit zou de reden kunnen zijn waarom die muts het niet goed vond. Het zou te snel gaan om adequaat te kunnen reageren. Zeg het dan!! denk ik dan, maar goed.
Verder heb ik bij mijn vorige vk geinformeerd of ik me daar kon aanmelden, maar dat kon ook niet omdat ook hier de afstand te groot zou zijn (meer dan 10min).
Al met al, mijn wensen zullen nergens gehoord worden. Of mijn situatie moet ineens medisch worden, want dan kan het allemaal wel.

Jeetje wat een toestand allemaal, maar met uitleg is het allemaal wat logischer!!
Wel vervelend dat het niet kan zoals je het liefst zou willen, maar goed er zullen nog wel een aantal goede alternatieven zijn dan...
Succes in ieder geval!!

x

@BenB
Wat een slechte berichten allemaal zeg, ik snap best dat je daar behoorlijk onzeker en van slag van bent.
Dat je je daarom ook zorgen om je eigen kindje maakt, misschien kun je met je vk/huisarts bespreken zodat je eerder een doorverwijzing voor een echo krijgt om je gerust te stellen.
Rond 7/8 weken kunnen ze namelijk met een inwendige echo het hartje prima zien kloppen, en tja....stress is niet goed voor je kindje dusssss misschien moet je het eens bespreken voor je eigen gemoedsrust.

En de klachten die je noemt, herken ik hoor, ik heb ook hele zere borsten (bij mijn vorige zwangerschap netzo), steken onder in de buik en volgens de gyn. waren dit groeipijnen omdat je banden oprekken en je baarmoeder aan het groeien is.
Misselijkheid heb ik gelukkig geen last van, bij mijn vorige zwangerschap wel ontzettende lage rugpijn, en ook dat heeft met je banden en baarmoeder verband.

Hopelijk krijg je een vervroegde echo zodat je tenminste gerustgesteld bent over het welzijn van je kindje.
Sterkte met alles!

Groetjes Ly

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie feliciteren met jullie zwangerschap.
Ik ben zelf  zwanger van ons eerste kindje en ook uitgerekend in aug.  

Alleen de datum is een beetje onduidelijk, want ik heb een vroegtijdige echo gehad, gelukkig is alles goed. En op die echo was ik negen dagen korter zwanger dan ik zelf dacht.
Het zit zo, 2 nov was mijn eerste dag van mijn laatste ongi en ben ik dus volgens mij en 9 aug uitgerekend. Maar de gyn heeft tijdens die echo het kindje gemeten (crl) en het had toen de lengte van 6 weken en 1 dag, dus ben ik volgens hem 18 aug uitgerekend.

Komt jullie dit bekend voor dan hoor ik het graag van jullie.

Groetjes

Hallo Allemaal,

ik ben 29 jaar en na een jaar geleden een miskraam te hebben gehad nu eindelijk weer zwanger: 16 augustus uitgerekend. De vorige keer met 13 weken echo gehad, toen bleek het vruchtje al met 6 weken te zijn gestorven, en dat terwijl ik vrolijk tot aan de dag van de echo nog zwaar misselijk was, over moest geven, enz. Nu ben ik nog misselijker dan de vorige keer maar zit me dus wel ontzettend zorgen te maken dat het ondanks alle zwangerschapskwalen wellicht weer mis gaat. 6 januari eerste echo....spannend....

Terug
Bovenaan