quote: mamatamara reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2007 11:27:37&apos

);
Hoi Yvonne,
Ik heb zowel de colum van Aukje en Marieke gelezen als de open brief die op het forum staat. De brief is wel hard, maar ik heb ook de verantwoording gelezen. Ik was daar erg blij mee.
Ik was zelf ook geen voorstander van bv. Wel voor mijn zoon (nu 3 1/2 week oud), maar niet voor mezelf. Ik stond er niet achter. Je hebt eerder wel eens op mijn verhaal gereageerd. Ik was naar een voorlichtingsavond geweest en toen wilde ik helemaal niet meer! Maar toch heb ik gekozen voor borstvoeding. Er van uitgaande dat het niet zou lukken omdat ik er niet achter stond, ben ik toch begonnen. Met de voorwaarde dat als het echt niet zou lukken ik zou stoppen. Daarbij had ik met mijn man de afspraak dat ik maar een week of 6 bv zou gaan geven. Ik las op jullie site dat dan de darmpjes helemaal in orde zijn.
Ik ben nu dus 3 1/2 week verder. Aanleggen ging niet goed en in het ziekenhuis ben ik daarbij niet goed begeleid. Ik had gelukkig een schat van een kraamhulp en samen zijn we aan de slag gegaan. De eerste nacht thuis heeft onze zoon een voeding overgeslagen: zowel hij als ik hadden na 3 kwartier proberen de moed opgegeven. Hij viel in slaap zonder gedronken te hebben. Daar wist de kraamhulp raad mee: zij gaf hem via cupfeeding te drinken, nadat ik melk had gekolfd. Mijn man werd gelijk op pad gestuurd voor tepelhoedjes (zoals het stuk vermeld heb je er maar 2 nodig en geen hele bergen, zoals in de colum) en voor tepelzalf, want ik had al kloofjes. Ik dreigde borstontsteking te krijgen, maar ook daar waren oplossingen voor.
En nu gaat het best goed. Mbv de tepelhoedjes, die ik echt niet ga weggooien, al zei de verloskundige dat ik zo maar weer moest proberen.
Wat ik erg leuk vond ik dat stukje op jullie site, was de laatste alinea. Over dat als je ondanks alles toch doorzet, trots mag zijn. En dat ben ik ook op mezelf. Die 6 weken zullen langer worden, maar ik weet nog niet of ik de volledige 6 maanden ga voeden. Wellicht wordt het met het werken een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding. Maar ik ben heel erg trots op mezelf, dat ik al de "ellende" heb doorstaan en dat het toch goed komt. Ik ken helaas zelf ook genoeg voorbeelden van dames die het na 3 dagen al opgeven.
Gr. Tamara.
Tamara, ik wilde even tegen je zeggen dat ik het supergoed vind van je en dat ik ook trots op je ben, ten eerste natuurlijk omdat je er toch aan begonnen bent, ten tweede omdat je nu al drie en een halve week je kindje zelf voedt, maar bovenal omdat je zo een heldere kijk hebt op je eigen houding.
Hadden maar meer mensen dat, en als ze op die manier een keuze zouden maken, dan zou het er allemaal wat relaxter aan toe gaan.
Jij onderkent in jezelf het belang van je kind, en de gevoelens die jij daarover hebt en dat die tegengesteld zijn aan de belangen van je kindje. En dat je het dan toch de voordeel van de twijfel geeft, ervoor vecht en de ruimte laat aan jezelf om te kijken tot wanneer het voor jou goed is geweest!
Ik vind het super, het doet me echt veel om dit te lezen. Ik heb zoveel mensen (lees vrouwen) om me heen, ohoh, die zijn zo fel erop, nee is niks voor mij, en dan durf je al niet eens meer te vragen, maar hee, wat is het beste voor je kindje wat je zo dierbaar is?
heel veel succes, sterkte en toch ook plezier met het voeden!
groetjes Kim