Aukje en Marieke van Ginneken over borstvoeding

Hallo!

ik wil even zeggen dat ik het volkomen met Pricha en Sil eens ben.  Laat ieder in zijn waarde. Sommige mensen geven wel bv en anderen niet, ja dus en?? Dan je het misschien niet eens bent met de beweegredenen waarom mensen geen bv geven, dat kan maar wat heeft het voor zin om daar tegen in te gaan. Je maakt een keuze die jou goed lijkt voor jou en je kindje en die ander ook.  Daar heeft  niemand iets mee maken! Laten we dit forum geberuiken om elkaar te helpen en niet elkaar te bekritiseren, een kindje is het mooiste wat je kan overkomen, kijk daar naar!

Groeten Floor

Ik ben erg blij met mensen als mamafloor, pricha en sil27. Want als je flesvoeding geeft ben je echt niet een mindere moeder.
Bij het lezen van de topic dat ik: Ok daar gaan we weer....weer zo'n heftige discussie over borstvoeding en flesvoeding. Want o jee als je je kind geen borstvoeding geeft...
Nou was ik idd ook niet zo geschokt over het artikel van Marieke en Aukje. Meer om die brief die iemand voor hun ging schrijven. Wie weet hoeveel verdriet ze hebben gehad om te gaan stoppen, daar kan niemand over oordelen.
Ik ben na een paar weken met groot verdriet gestopt en echt niet omdat ik het niet hard genoeg heb geprobeerd!
En zoals eerder is geschreven: laat iedereen gewoon in elkaars waarde!
Groetjes van Bloem

Zucht... gaan we weer hoor!
Echt serieus.. hebben mensen die zoveel problemen hebben met vrouwen die geen brostvoeding geven, niks beters te doen???
Als die vrouwen nou eens lekker bij mij op de stoep komen staan, dan zal ik er even mee praten. Hoe veroordelend kan je zijn???
Waarom blijft deze discussie maar doorgaan?
Ik kan er dus echt niet bij he.. Is een liefdevolle ouder zijn niet veel belangrijker? Is  een gelukkige moeder die daardoor in staat is haar kind alle liefde en aandacht te geven niet net even wat belangrijker?
Of dan maar liever, kind krijgt kosten wat kost borstvoeding, moeder zwaar depressief ervan, moet niks van het kind weten.. Maar dat geeft niet hoor!!!
Nee het kind krijgt tenminste borstvoeding! Lekker belangrijk wat er verder van komt!
MENSEN.. GET A LIFE!

Hallo allemaal!
ik heb het stukje van de twee zusjes niet gelezen maar ik kan denk ik ook wel raden wat erin staat.
Ikzelf vind het ook erg jammer dat er weer zo'n heftige discussie op moet komen hieromtrend

Ik ben grote voorstander van borstvoeding, wilde het eigenlijk perse doen, maar na 3 weken alleen maar huilen en ongemak heb ik er uiteindelijk voor gekozen om kv te geven en ondanks dat ik het heel jammer vind dat ik geen borstvoeding meer geef, ben ik wel blij dat ik nu beter in mijn vel zit en daardoor ook veel beter met mijn kindje kan omgaan. Dat is zeeeer zeker ook heel veel waard want een ongelukkige mama is ook geen goede en rustige mama, er is meer op aarde dan alleen maar voeding! Ik prijs nog steeds borstvoeding aan, maar als het niet lukt (om welke reden dan ook) NOU EN, er zijn genoeg kids groot geworden (incl ik) zonder ooit in het ziekenhuis te hebben gelegen of een allergie of groeiachterstand of weet ik veel wat te hebben gekregen doordat ze geen bv hebben gekregen......

Inderdaad, waar haal je het lef vandaan om zo'n weerwoord te geven! Kunstvoeding is niet slecht voor kindjes! De stress van een moeder is wél slecht voor een kindje! Laat iedereen toch alstjeblieft in zijn waarde. zucht...moe word ik ervan...

Had deze dame er misschien zelf een beetje spijt van dat ze niet eerder op de  kv is overgestapt? Het klinkt wel erg verwijtend...

Pfff ik ga hier geloof ik niet verder op in, heb me hier al veeeel te vaak kwaad om gemaakt!
Ben wel blij dat schijnbaar toch nog heel veel moeders hetzelfde denken als mij (zoals ik hier bij de andere reacties lees..), want soms krijg je echt het gevoel dat je 1 of ander monster bent als je kunstvoeding geeft

ik laat iedereen in zijn waarde hoor, een ieder maakt zijn/haar eigen keuze.
Al met al ben ik wel een moeder die haar kindjes borstvoeding geeft, mijn dochter is nu 2,5 en heeft het het hele eerste jaar gehad en mijn zoontje is vorige week 1 geworden en krijgt nog steeds 2 keer per dag borstvoeding.
Ik had die periode niet willen missen en vind het heerlijk dat ik mijn kindjes met mijn voeding groot kan krijgen/heb kunnen krijgen.
Maar zoals ik al zei ieder kiest voor zich zelf en ik respecteer andermans keuze.
groetjes Martine

Geweldig!!! Ook moeders die snappen dat bv nou eenmaal niet bij iedereen lukt!
Pfffft....Ik geniet veel meer van mijn kleine zo... Laat iedereen toch in zijn waarde.
Ik was juist blij toe ik de briefwisseling in Wij las!!! Eindelijk wat herkenning...

Terug
Bovenaan