Babies uit Maart/April 2018

Hallo, 
Ik doe even een bericht in 2 delen want zoals al eerder genoemd wilde mijn berichten steeds niet laden..
Eerst maar even wat reacties etc.
@ ivanka,
Hoe gaat het met jou? Heb je baat bij de begeleiding die je krijgt?
Hoe gaat het nu met fauve? Heb je de HAP gebeld toen ze 38 graden had? Hoe is dat gegaan?
Heb je met je vriendin nog over de voeding gesproken of is het (nog) niet ter sprake gekomen?
@ Samantha 
Wat leuk dat je daar gestudeerd hebt! Succes met de afronding van je scriptie! 
Hoe was de tweede wat langere wen dag van Bas? 
Heb je nog wel dezelfde collega's of is dat ook anders?
Hoe is het met de prikjes gegaan?
Ik heb de afspraak afgezegd, ze krijgt dinsdag haar prikje maar de afspraak die daar bij hoort zeg maar wordt nog verplaatst (zet hier wat meer over in mijn volgende bericht).
@Manon s 
Hoe gaat het met je? Heb je nog meer dagen gewerkt? Ik was terug aan het lezen en zag dat je bijna vakantie hebt, dat is wel lekker denk ik!
Hoe doet Anna het?
@ Ilse, hoe gaat het met maan? 
@alle andere dames, hoe gaat het met jullie kindjes?
Hoe was vaderdag bij jullie? Speciaal aandacht aan besteed? Nog wat gedaan voor eigen (schoon)vader of niet meer nu je zelf een kindje hebt?
Er komt nog een tweede bericht van mij met een update van hier maar die typ ik dus even apart.
Groetjes 

Bericht nummer 2 - update van hier 
Ik had in een ander bericht al verteld over mijn zeer aparte vrijdag met zieke gastouder en het gedoe daar om heen.. dat was dus allemaal vrijdag overdag
In de avond was Irene vrij onrustig maar ze viel gelukkig wel in slaap.. ik dacht dat het door de onrustige dag kwam dus had me erbij neer gelegd.. 
Om 2 uur s nachts lag ze half wakker te kronkelen dus pakte haar voor voeding.. gevoed.... vanaf toen was het mis...  krijsen krijsen krijsen
We kregen haar steeds maar voor paar min. Stil en daarna was het erger dan daarvoor.. op een gegeven moment werd haar huil echt anders en keek ze me heel hulpeloos aan, ik voelde dat er wat was..
We hebben toen om 5 uur de HAP gebeld en haar in overleg paracetamol gegeven.. rond half 6 sliep ze eindelijk maar rond 7 uur werd ze wakker voor voeding en daarna weer huilen huilen huilen.. dus meteen de HAP gebeld (was weekend, inmiddels zaterdagochtend).. moesten we langs komen.. 
Ze vonden het niet echt duidelijk maar zeiden als ze koorts krijgt is het buikgriep anders darmpjes van slag (heb haar nog steeds alleen BV of FV gegeven).. s middags kreeg ze koorts dus wij zeiden "o dan is het buikgriep". S avonds had ik haar temp gemeten omdat ze heel warm was maar ze mocht de volgende paracetamol nog niet.. daardoor ging ik een krap uur later(eerder 45 dan 60 min.) nog een keer meten en die paracetamol geven.. haar temp was in die tijd van 38,2 naar 39,0 geschoten.. weer HAP gebeld en moesten langs komen.. daar door drukte 1,5 uur gewacht..
Vervolgens werden we naar een ander ziekenhuis gestuurd want ze moest toch naar de kinderarts (toen was het inmiddels als rond 23.00)..waren daar tussen 23.00 en 23.30.. Irene is daar toen meteen onderzocht.. ze kreeg plakkers op haar kleine lijfje voor hart te meten en ze gingen bloed prikken 
Dat prikken ging niet goed waardoor ze iemand van het lab lieten komen, die deed hielprik.. ze moest ook in een potje proberen te plassen voor blaasontsteking onderzoek maar dat ging niet dus kreeg ze een speciaal zakje om het in op te vangen..
Inmiddels kregen we te horen dat ze wilden dat ze bleef want ze hadden nog geen oorzaak voor de koorts en geen uitslagen van het bloed dus ze moest ter observatie blijven.. 1 van ons mocht blijven en mijn man wilde dat ik bleef vanwege de borstvoeding.. hij ging dus naar huis.. daar vlak voor werd bekend dat ze geen blaasontsteking of hersenvliesontsteking had, ook geen longontsteking maar dat kon nog wel gebeuren.. mijn man was 3 uur thuis... half 9 was hij weer terug in het ziekenhuis (zo'n beetje 20 min. Rijden)..
S ochtends begon ze flink te hoesten en haar neus te lopen, beetje traan oogjes.. ze gingen toen toch allerlei onderzoeken doen om het zeker te weten maar het was eigenlijk duidelijk en daarna mochten we naar huis..
Ze had een luchtweg infectie.. de infectie waarden waren niet hoog genoeg voor antibiotica o.i.d maar we moesten haar elke 6 uur 120 mg paracetamol geven en we mochten haar max. 6x op een dag neusspray geven zodat ze in ieder geval kan ademen..
Inmiddels een week verder en het gaat stukken  beter met irene maar ze is nog niet helemaal beter (maar krijgt ook geen paracetamol meer)
Nu ben ik zelf ziek, was niet zo fijn want ik werd afgelopen zaterdag 28 en vierde mijn verjaardag ook.. gelukkig veel hulp gehad! Ben wel moe nu..
Door dit alles heb ik de afspraak bij het CB afgezegd, ze kan er nog wel tussen voor haar prikje maar de afspraak zelf is later.. de 9 jarigen worden dinsdag ingeënt en daar mag Irene tussendoor..anders zat er teveel tijd tussen de vorige prikjes en dit prikje..
Ze is in het ziekenhuis op 5,8 gewogen.. wel weer gegroeid dus.. dinsdag is ze 3 maanden!
Zo.. Dit was weer een heel verhaal, sorry daarvoor
Hoop weer van jullie te horen!
Groetjes 

Hallo!
Sow heftig verhaal zeg, goed gehandeld! Beterschap voor Irene. Hebben je man en jij echt als een team gehandeld? Vraag me af hoe die afstemming hier zou gaan. 
Houd Irene maar lekker dicht bij je, lekker opknappen. Ook voor jou en je man is dit erg vermoeiend lijkt me. 
Bij mij gaat nog steeds alles goed! Werk 2 dagen in de week en vind het heerlijk! Volgende week 3 dagen en daarna heb ik vakantie inderdaad. 
We hebben besloten om thuis te blijven en vanuit hier leuke dingen te doen. Anna gaat vanaf volgende week op woensdag naar de opvang en hebben mijn vriend en ik besloten dat in de vakantie ook te doen zodat wij de woensdagen iets samen kunnen gaan doen.
Door haar dubbele kin (haha) heeft ze nu helemaal uitslag in haar hals. Door het zweet, melk, spuug. Ik vind het er zielig uitzien maar volgensmij heeft ze hier geen last van. Als het maar niet open gaat. 
Anna is zaterdag 3 maanden en weeg nu 6,6kg. 

Hallo,
@Manon s 
Allereerst dank je wel voor je felicitatie!
Irene is vandaag 3 maanden en in het ziekenhuis hebben ze haar op 5,8 gewogen.. die weegschaal is anders dan bij het CB maar daar houden we het maar even op.. misschien dat ik haar vandaag kan laten wegen en meten want ze krijgt wel een prik.. weet niet of het kan want we mogen even tussendoor komen voor de inenting want eigenlijk enten ze vandaag de 9-jarigen.. het probleem was namelijk dat ze niet teveel tijd willen hebben tussen deze en de vorige enting.. 
Hebben jullie dat nieuwsbericht over entingen ook gehoord? Ze kwamen met cijfers en stellingen over de entingen en de artsen reageerden daar op (was bolgens mij bij 1 vandaag - komt altijd zo'n beetje na het journaal, nl 1 als 't goed is).. misschien interessant om terug te kijken
Irene heeft net als Anna ook vuil, voeding etc. Door haar "dubbele" kin. Mijn kraamhulp had al verteld dat dat eigenlijk bij (bijna) alle babies wel gebeurd en dat je het beste het goed schoon kan houden door zeker 1 keer per dag schoon te maken (met washandje of zo'n doekje waar je ook de billetjes mee schoon veegt met verschonen). Ze zei ook dat het zeg maar een uitslag is door vocht dus dat je het een beetje droog moet houden.. Dit is handig om te onthouden als je het insmeert. Beter dus geen baby olie o.i.d maar een crème als sudocreme/balneum zalf/zink zalf etc. Ik probeer met iets te smeren waar zo min mogelijk dingen als parfum in zit omdat het met warmte en zweer misschien wel kan jeuken..
Je vroeg hoe dat met mijn man en mij ging.. dat ging naar omstandigheden super.. 
Hij was echt doodop (van werk, veel slecht slapen, veel afspraken gehad etc.).. ik zei toen tegen hem dat ik alleen naar de HAP zou gaan zodat hij even kon slapen en ik hem zou oppikken als ze moest blijven of ergens anders naar toe moest.. hij stond er op om zelf te rijden en het samen te doen.. scheelt ook wel dat we alles zelf konden rijden want ambulance en spoed is wel weer anders.....we bespraken ook tussendoor steeds alles om te peilen of we op 1 lijn zaten.. we kennen elkaar door en door en proberen elkaar aan te vullen en ondersteunen.. Dit klinkt echt zo cliché maar ik ben echt mijn beste vriend en maatje getrouwd..
We proberen altijd alles zoveel mogelijk samen te doen.. ik zorg als ik niet werk voor Irene en verschonen, voeden (geef BV) en in bad doe ik meestal ook (hij doet het ook maar ik vaker) maar als ze huilt neemt hij haar regelmatig van mij over en doen we het samen..  hij even, ik even, hij, ik, etc. Dingen als huishouden, was wassen etc. Doen we ook samen.. we hebben wel afgesproken, als ke thuis bent overdag probeer je wat te doen want als je gewerkt hebt en die ander doet niks en vervolgens ben je de hele avond samen bezig is ook niet fijn..
Vanochtend heerlijk even met z'n drieën geknuffeld.. daar kunnen we dan echt ook van genieten..
Je zei dat je benieuwd was hoe dat bij jullie zou gaan.. er zaten meerdere kleintjes (7!) Bij de HAP van 0 tot 6 jaar ongeveer en bij 1 was de vader niet mee (maar misschien ook niet in beeld).. over het algemeen komen ze in ieder geval mee. Ik denk ook dat het ook een beetje aan je relatie nu te merken is, zijn jullie bijv. echte praters dan heb je dat dan helemaal denk ik.. en toch kan zo'n situatie toch anders zijn.. mijn tip, probeer op 1 lijn te zitten en niet te bot vieren op de ander.. je kan door stress en vermoeidheid een beetje gespannen en slecht gehumeurd worden maar het laatste waar je op zit te wachten zijn heftige discussies of ruzies o.i.d.. als zoiets gebeurt probeer dan altijd voor ogen te houden dat je op 1 lijn zit.. je wil allebei het beste voor je kind en bent allebei bezorgd.. iedereen gaat hier alleen anders mee om.. hou het doel voor ogen (beterschap voor je kind) dan kan je het meestal wel samen aan.. ik hoop alleen niet dat je dat moet mee maken (of 1 van de andere dames) 
Zoo wat een bericht weer.. ga me zo maar voorbereiden op haar prik en dan naar het CB
Spreek/hoor/lees/reageer (jullie) binnenkort weer 
Fijne week enne.. goed drinken met de (komende) warmte! 
Groetjes 

Hallo allemaal:)
Ik ben in april bevallen, en ik denk... Ik voeg me er ook lekker bij haha.
Mijn meisje is morgen 10 weekjes en weegt al een goeie 6.5 kilo! Het is een flink ding.
Ze doet het super goed en krijgt volledige borstvoeding. Nu hangt ze er de laatste dagen wel erg lang aan, gister avond langer dan 1 uur. Heeft iemand dit ook meegemaakt?
X Bailey 

Hallo,
@bailey 
Welkom! 
Hoe heet je dochter (of wil je dat liever niet kwijt?)
Hoe gaat het nu met drinken? Ik herken het wel.. Irene drinkt soms ook zo lang en pas kwam ze ook om de 2/2,5 uur en had ik het gevoel dat ik de hele dag alleen maar gevoed had.. ik vermoed dat het door het warme weer komt.. dat je voeding meer vocht bevat en daardoor minder vullend is.. ik voed dan soms gewoon een beetje bij met flesvoeding zodat ik zelf niet helemaal op ben aan het eind vd dag.. de voeding van de Kruidvat met nr. 1 op de doos van hun eigen merk is geschikt als bijvoeding naast de borstvoeding (dat zijn ze namelijk niet allemaal) ..
Kan ook regel dag zijn.. daar wordt je productie door gestimuleerd omdat ze behoefte krijgen aan meer voeding.. 
@alle andere dames, hoe gaat het met jullie kindjes?
Irene was afgelopen dinsdag 3 maanden alweer.. ik merk echt dat rond deze periode ze zich heel hard ontwikkeld..
Irene is echt een bijdehantje.. ze wil rechtop vastgehouden worden of in de naad/hoek vd bank zitten zodat ze rond kan kijken..  ze is heel vrolijk, brabbelt en lacht veel.. ze begint nu ook te rollen op haar zij.. ze probeert als je haar een klein beetje schuin laat zitten om recht te gaan zitten en soms lukt het haar een beetje.. afgelopen week lag ze op het bed een heel klein beetje schuin, niet veel, en ineens zat ze rechtop (!!!!) Het duurde een paar seconden en toen rolde ze om wat ze heel grappig vond (ze lachte heel trots) maar we weten nu zeker dat we haar niet meer alleen ergens neer kunnen leggen.. zo bijdehand met 3 maanden 
Afgelopen dinsdag had ze haar 2e enting gehad maar vergat op een gegeven moment dat ze hem had gehad want ze reageerde er niet eens op..
Voor de rest is het hier vooral behelpen met die warmte..
Zo.. binnenkort maar weer een volgend bericht, voor nu stop ik er weer mee
Groetjes  

@pm. Ze heet Hailey :) en het gaat echt super goed. 
Met dit warme weer heeft ze het echt super warm en leg ik haar om de 3 uur aan wand anders komt ze niet. 
Maar ze drinkt wel weer "normaal" gelukkig. Ze zit nu in haar sprongetje dus is nu erg aanhankelijk haha

Terug
Bovenaan