Babies uit Maart/April 2018

Hoi allemaal! 
Na lange tijd weer eens een update van ons! 
Wat fijn om te lezen dat jullie kindjes het goed doen! En wat heftig PM dat Irene even in het ziekenhuis moest blijven! Bij Fauve bleek de koorts een oorontsteking te zijn! Echt heel zielig en ze is er 2 weken flink van slag van geweest! Ook haar ritme ( voor zover we dat echt hadden) is daardoor flink in de war geraakt. Het slapen overdag gaat prima maar tussen de laatste flessen ( 18.00 en 22.00 ong) wilt ze totaal niet slapen maar is wel doodmoe. Niks is goed en niks lijkt te werken. Overdag heeft ze ook wel eens een huiltje met in slaap vallen maar dan laten we haar even huilen en dan is het weer goed en slaapt ze snel in. In de avond gaat het jengelen na 5 min over in huilen en daarna in krijsen tot ze er van gaat kokhalzen. Zolang ga ik haar dus niet laten liggen en neem haar dan maar bij me. 
Hopelijk is het een fase en lukt het over een tijdje wel om haar wat eerder op bed te leggen. 
Volgende week krijgt Fauve haar eerste prikjes en ik ben heel benieuwd ook naar haar gewicht. Ze is vandaag 14 weken! 
Wat gaat het snel he dames??? Ik sta er soms zo van te kijken wat ze allemaal kan en hoe snel ze ontwikkeld. Ongelofelijk gewoon. 
Met mijzelf gaat het nu ook redelijk! De EMDR slaat goed aan en is behoorlijk heftig maar voelt als een goede stap om alles te verwerken. 
Voor de nieuwe dames... welkom bij de club hahaha! Hoop dat jullie kindjes het ook zo goed doen! 
Even over “de onderkin” hahaha Fauve heeft er ook eentje en ik was 2 keer per dag met een wasmand met alleen water haar nekje en dep deze droog met een hydrofieldoek. Daarna doe ik er wat bepanten babyzalf op en Fauve heeft niet 1 plekje in haar nek. Ik vind het wonderzalf en haar huidje reageert er erg goed op! 
Geniet van het prachtige weer dames! En nog veel meer van de kleintjes... hoe cliché ook! Ze worden zo snel groot!!!

Hallo Allemaal, 
Hier weer een berichtje van ons. Hopelijk gaat het nu weer super met jullie meisjes na het ziekenhuisavontuur en de oorontsteking. 
Donderdag heeft Anna haar tweede prikje gehad. Klein huiltje en toen was het weer goed. Deze schijnt ook minder pijn te doen dan de eerste. Ze is nu 14 weken, 64cm en 7260 gram.
De ontwikkeling gaat nu wel echt snel. Ze is nu sinds twee weken echt aan het spelen, een grote dobbelsteen is haar favoriet. Als deze te ver weg ligt raakt ze gefrustreerd dus die geluiden zijn wel wennen voor ons. Ze is wel al een paar keer omgerold van rug naar buik omdat ze het speelgoed weer wil pakken. Dus voortaan nog beter in de gaten houden. 
Net als Irene wil Anna ook het liefst rechtop vastgehouden worden en kijkt dan vol interesse rond (tv is ook leuk).
Met mij gaat het ook allemaal goed. Nu lekker vakantie! :) We gaan niet meer weg.
Dat was weer de update vanuit mij! 
Geniet van het weer!

Hallo,
Ook weer van ons een update..
Eindelijk is geen van ons meer ziek (waren we net beter, kreeg mijn man een botsing met zijn brommer, ging gelukkig niet heel hard maar hij moest wel een hechting dus zaten we weer bij de hap).
Heeft een beetje lang geduurd voor ik weer wat hier in het forum plaatste want ik was heel heel moe en had eigenlijk nergens puf voor... ik heb inmiddels wel wat bij geslapen maar ik heb nog steeds het gevoel dat het mei/juni is ipv juli/augustus.. 
Irene drinkt en doet het gelukkig goed met dit weer.. ook is ze heel makkelijk als we haar ergens mee naar toe nemen..
Morgen (woe 25-7) krijgt Irene haar derde inentingen (zijn er weer 2) en wordt ze weer gewogen en gemeten, donderdag is ze 4 maanden alweer, ben best benieuwd
Waarschijnlijk gaan we zaterdag eerste voeding geven/proberen (waarschijnlijk wortel of broccoli o.i.d)...
Vanaf volgende week is de gastouder met vakantie, dan komt mijn familie oppassen en daarna zijn wij op vakantie.. ik moet 2 halve dagen werken als mijn man nog vakantie heeft maar we hebben besloten Irene toch dan naar de gastouder te brengen want anders is ze straks ruim 6 weken niet naar de gastouder en ben ik bang dat ze straks niet kan wennen..
Misschien gekke vraag maar heb het gevoel dat het bij mij zolang duurt, hebben jullie al een menstruatie gehad? Ik nog niet, weet niet zo goed of ik de dokter daarover moet bellen..
Tijd gaat zo snel...
@mommyivank 
Wat fijn dat de therapie gestart is en dat het wel helpt.. een trauma verwerken lijkt me inderdaad pittig
Wat sneu voor fauve een oorontsteking.. het liefst zou je ze daarvoor behoeden maar dat kan helaas niet, dat hadden wij ook met die infectie bij Irene
Goede tip van het nekje schoon maken en insmeren
@Manon
Leuk he dat ze nu echt gaan spelen en reageren, echt leuk dat gepruttel en spelen.. fijn ook dat ze zich dan leren vermaken.. de ontwikkeling gaat inderdaad hard, afgelopen week hield Irene haar fles zelf ineens vast en ze kan haar speen zelf in haar mond stoppen... 
Irene vind vooral knuffeldoekjes en dingen met geluid leuk.. haar favorieten zijn een beer knuffeldoekjes, uil rammelaar (die vd hema), kubus en haar speelkleed..
Ik merkte dat Irene ook minder of eigenlijk geen last had van de 2e enting, ik was het zelfs vergeten en pakte haar beentje vast wat ze niet leuk vond..
Wat is Anna mooi op lengte/gewicht en wat goed dat ze al van buik op rug rolt.. (Irene rolt wel op haar zij maar niet van buik naar rug en vice versa)..
Ik weet niet of je nog vakantie hebt, anders nog een fijne vakantie!
Dat was het wel weer, maar gauw weer wat drinken (geven) met dit warme weer!
Voor alle dames, geniet van jullie kleintjes, rustig aan met die warmte, genoeg drinken (geven) en fijne vakantie voor diegene die vakantie hebben!
Groetjes 

Hallo,
We komen net van het CB..
Irene doet het goed, ze vinden dat alles oké is.. wel even blijven opletten op de plekjes als achter oortje,nekje etc. 
We mogen haar ook nog vaker op haar buik leggen voor stimuleren van omrollen en kruipen etc.
Morgen is Irene 4 maanden..  ze weegt nu 6590 en is 62,8 cm. Ze groeit gewoon goed, eerst zat ze met alles net tegen of onder de gemiddelde lijn, nu komt ze er wel op of boven..
Van het CB hadden we deze/afgelopen week al mogen starten met groente geven maar we wachten even tot het weekend.. vandaag heeft ze haar inentingen gehad en morgen en vrijdag moet ik zelf werken, vind het dus wel prettiger om tot dan te wachten.
Hebben jullie kindjes al wat "vast" voedsel gehad (wel gepureerd natuurlijk)?
Hoor graag van jullie!
Geniet van jullie kindjes, de tijd gaat zo hard!
Groetjes 

Hallo!
Hier is de vakantie helaas weer over. Augustus weer 3 dagen in de week werken! :)
PM, hoe was het eerste groentehapje? Vond ze het lekker? Wat had je gegeven?
Wat betreft je vraag over menstruatie, ik ben vorige week dinsdag weer ongesteld geworden. Had het niet verwacht aangezien ik nog volledige borstvoeding geef. Vond het wel gek, heb net een baby en mijn lichaam schijnt dus weer klaar te zijn voor een nieuwe zwangerschap. Vind dat een gek gevoel. 
Anna is volgende week dinsdag 4 maanden en krijgt dan ook haar derde spuitje. Ze rolt nu echt super vlot van rug naar buik maar kan niet terug waardoor we haar telkens terug moeten leggen. Ook heeft ze nog niet door dat ze na de voeding beter niet op haar buik kan liggen ivm spugen.
Ook merk ik sinds 3 dagen dat ze steeds onrustig word aan de borst en dan na paar minuten moet ik haar weer aanleggen. Het kolven op het werk kost me echt heel veel energie maar wil nog niet opgeven (misschien tegen beter weten in). 
Volgende week willen we voor de eerste keer oefenhapjes geven, ik denk dat het brocolli word. 
Groetjes

Hallo, hier weer even een reactie en update.
@Manon s 
Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad?! 
Je bent nu weer aan het werk?
Hoe is het met Anna bij het CB gegaan? En met spuitjes? 
Lijkt me ook een gek gevoel als je lijf er weer klaar voor is. Ergens wel mooi want dat is ook een teken dat je baarmoeder (voldoende) hersteld is... ik zat zelf er op te wachten (heb ook een tijdje steeds vlagen van buikkramp gehad). Wilde eigenlijk niet aan de anticonceptie voor ik weer een menstruatie heb gehad maar dat kan door de pcos heel lang duren (gemiddeld heb je ong. 12 tot 14 menstruaties in een jaar, ik heb er 6 tot 8, met uitzondering maximaal 10). En ik geef ook nog deels BV. Bij mij zou het een jaar (!) Kunnen duren dus toch maar aan de anticonceptie. Ik slik nu de cerazette (BV pil). Als ik geen BV meer geef ga ik over op de "gewone" pil of anticonceptie pleister (heb gekeken naar spiraal maar dat is uiteindelijk niet de beste keuze voor nu). 
Maar ja, dat was eigenlijk waarom ik er nieuwsgierig naar was.
Voor eten ben ik begonnen met wortel wat ze echt heel lekker vond..
Ze heeft nu de volgende dingen gehad: wortel, doperwt,peer,broccoli (in die volgorde).
Wortel: groot Succes, doperwt: wel redelijk lekker maar daarna buikkrampjes, peer: vond ze echt niet lekker (terwijl mijn moeder zei dat wij dat graag hadden en ze het zelfs door gerechten deed die we minder lekker vonden) broccoli: vond ze een beetje gek maar ze at het op zich goed maar daar had ze een hele vieze luier van.
Heb haar ook al op een appel en komkommer laten sabbelen/zuigen 
Ga vandaag waarschijnlijk weer iets van fruit doen (banaan, gemengd fruit, verse meloen prakken of ik heb nog van die combi potjes volgens mij appel/banaan, perzik/?,heb ook nog verse perzik die ik kan blenden)
Assistente vd HA zei dat doperwt en spinazie nog lastig was voor de darmpjes.  
Verder gaat het hard met de ontwikkeling, ze kan haar eigen fles vast houden, speen (proberen) zelf in haar mond (te) doen, reageert op haar naam, gilt/lacht/kiert/etc., kan zichzelf vermaken, begint al een beetje een karaktertje te ontwikkelen dat soort dingen.
Ze kan wel op haar zij rollen maar nog niet op haar buik of van buik naar rug. Wel heeft ze haar hoofdje heel stabiel. We zetten haar wel eens zittend op de bank en als ze niet meer wil gaat ze zelf liggen door met haar voeten zichzelf onderuit te trekken/schuiven. Als ze op haar buik ligt probeert se wel haar benen onder haar lijf te krijgen om te kruipen. 
Benieuwd hoe het bij jullie kindjes gaat. Vooral met deze warmte.
Irene wil trouwens ook niet altijd de borst en ik produceer ook iets minder. Ze krijgt nu paar keer per dag en s nachts BV, 1 a 2x FV op een dag en "vast" eten. Tussendoor met warmte ook nog wat water.
Dat was weer even een update.
Wij gaan binnenkort op vakantie maar zie nog wel een beetje op tegen de reis (het is 7 uur rijden zonder rust).  Ik denk dat mijn vakantie begint als we daar geïnstalleerd zijn.
Groetjes priscilla 

Hallo! 
Volgensmij houden de andere mama's het forum niet echt meer bij PM. Vorige week dinsdag heeft Anna haar derde spuitjes gehad. Ze woog 7,7kg en was 68cm alles gaat nog steeds goed! :)
Goed dat je ook begonnen bent met groenten. Wij hebben broccoli, wortel en banaan geprobeerd en broccoli is tot nu toe favoriet.
Leuk dat allebei onze kindjes in dezelfde fase zitten :)

Fijne vakantie! Ben benieuwd hoe de auto rit is gegaan!

Groet Manon 

Hallo,
Ik denk inderdaad dat wij zo'n beetje de enige nog zijn, weet niet of de rest wel of niet nog mee leest?!
Wat fijn dat het met Anna goed gaat en dat ze haar spuitjes voorlopig ook weer gehad heeft (volgende enting is bij 9 maanden).. wat heeft ze een mooie lengte/gewicht..
Ik vind het ook zo leuk dat ze in dezelfde fase zitten..
Ik heb inmiddels al best veel qua hapjes geprobeerd, wortel (met aardappel), bloemkool en gemengd fruit zijn tot nu toe favoriet.. banaan wil ik nog een keer proberen want dat heb ik waarschijnlijk te dicht op het ander eten gegeven waardoor ze moest overgeven.. peer en doperwt doe ik voorlopig niet meer.. heb nu nog zo'n potje bloemkool/wortel/doperwt combi, pompoen met rijst en bruine bonen met appel staan om te proberen (dacht ik, misschien nog wel wat snders)..
Geef jij Anna van die 4+ maanden potjes? Hoeveel eet ze daar dan van?
Blijkbaar kost het Irene nog best veel energie want ik doe meestal 1/3 potje opwarmen (groente) of in een bakje (fruit) en dat krijgt ze soms niet eens op omdat ze gewoon in slaapt valt.. ben benieuwd of Anna (en andere kindjes, maar weet niet of er door anderen gereageerd wordt) dat ook hebben.. (neefje at bij 6(,5) maand al 8+ potjes omdat hij het zo graag en veel eet)
Hier ook even weer een update..
De tijd gaat echt hard, zaterdag is ze gewoon alweer 5 maanden.. kan het me bijna niet voorstellen..
Ze doet het zo goed en wordt zelfs een beetje zelfstandig omdat ze zelf de fles vast kan houden en zichzelf kan vermaken.. pff gaat echt hard..
Qua ontwikkeling rolt ze nu op haar buik, met hulp op haar rug, trekt ze dingen van haar hoofd als die erop liggen (bijv. Knuffel of hydrofielr, oefen dit met haar stel dat het gebeurd en ik zie het niet meteen dan kan ze zelf weg halen).. strekt ze haar benen heel goed, kan ze op je benen staan als je haar losjes bij de heupen vast houdt, een paar tellen recht zitten.. in de bumboo stoel zitten..staan als ze tegen de box rand aanleunt in het hoekje ( als ze in de box staat maar we houden haar rugje wel tegen voor het geval dat).. ze stopt de speen in haar mond.. als ze op haar rug ligt kan ze keren (ligt ze ineens met het hoofdje aan de andere kant).. en ze kan zich voortbewegen.. meestal schuift ze achteruit maar als wij onze hand tegen haar voetjes zetten zodat ze grip heeft duwt ze haar kontje omhoog, beentjes eronder en dan zet ze zich af en schuift zichzelf na voren, net een klein rupsjes haha..
O ja en ze kan heel erg gefocust op iets zijn..en reageert op haar naam als we roepen..
Verder hebben we haar niet meer gewogen of iets dergelijks maar ik heb het idee dat ze deze week een groei spurt heeft gehad.. ze past ineens de luiers nummer 3 ook niet meer zo goed dus ga maar over naar nummer 4..
Ze begint nu ook steeds geluidjes te maken, te gillen, reageren, schaterlachen etc. Dat is echt super leuk en schattig.. 
We gaan deze week op vakantie dus laat ik denk volgende week even weten hoe het gegaan is.. 
Vorige week ging Irene steeds om 5 uur s nachts liggen spelen in bed, niet echt een handig tijdstip..(ze slaapt nu nog bij ons, na de vakantie gaat ze op haar eigen kamertje..)..
Verder ben ik in de stress want voel me de laatste tijd een beetje anders en ben nu bang om weer zwanger te zijn, moet nog test halen en doen.. (heb ander topic, bij stel een vraag, hierover geopendend..) maar ja, we gaan het zien..
Dat was het weer vanuit ons,
Groetjes priscilla en Irene;) (en natuurlijk van haar papa, haha)

Terug
Bovenaan