Baby’s februari 2022

Ohh wat fijn dat ik dit topic heb gevonden haha. 
21 feb voor het eerst ouders geworden. En die eerste weken vond ik echt heftig. Nu gaat het al wel weer beter gelukkig. Heerlijk die lachjes! 
Het is wel opeens sinds drie dagen dat de flesvoeding een beetje een strijd wordt. Dan wil hij hem eerst haast niet pakken en drukt hij hem met zijn tong er uit en dan kijkt hij er toch vies bij haha. Uiteindelijk pakt ie hem wel en drinkt hij hem zo goed als leeg. Dus ik snap er niks van. Is dit ook een fase? ?

@MvanL, fijn dat het zo goed ging op de opvang! Hier ook wel last gehad van de warmte idd, heel sneu.

@mamainfeb, wat lekker dat jullie kindje zo snel al zo lang sliep! Kan me voorstellen dat het nu wat tegenvalt die nachtvoeding haha. Hopelijk snel weer voorbij. Misschien een sprongetje?

@Willz, wat fijn dat de slaapjes in bed goed lukken. Hier hetzelfde verhaal! Momenteel duren ze idd ook niet langer dan 45 min, maar soms heeft hij wel eens een goede dag en dan slaapt hij een dutje zomaar 2 uur. Die zijn echter nog op 1 dag te tellen ?

@Jessca, pittig hè die eerste weken. Fijn dat je merkt dat het al wat beter gaat. Je moet elkaar ook gewoon echt even leren kennen. Alles is nieuw. Vreemd idd van de fles, zou goed een fase kunnen zijn ja. Dat wordt je mantra voor de komende jaren hoor haha. Zou het misschien kunnen dat je kindje toe is aan een speen met een groter gaatje ofzo?

Ik wil hier langzamerhand toe gaan werken naar een bedritueel voor de avond. Momenteel krijgt hij 19.00u-19.30u de fles, uitboeren, slaapzakje aan en met de tut valt hij in slaap. Op een gegeven moment spuugt hij in zijn slaap de tut uit en slaapt hij verder. We leggen hem dan al slapend in bed en dit gaat goed. Vind het alleen niet werkbaar voor de komende periode haha.
Ik ben alleen bang dat als ik hem zo in bed leg (wakker) dat het dan een strijd gaat worden en hij veel huilt enzo. Ja ik ben een doemdenker helaas en ik moet het gewoon eens gaan proberen, misschien valt het mee. Maar ik vraag me af hoe dit bij jullie gaat. Vallen jullie kindjes gelijk lekker in slaap, of moeten jullie veel troosten en speentjes terug stoppen? Ik kan het me van onze oudste gewoon niet meer herinneren

@Jessca Herkenbaar hoor, de eerste weken zijn ook gewoon heftig. Zeker bij een eerste kindje, dan staat je wereld op zijn kop. Maar ook nu bij de tweede vond ik het weer erg pittig, hoor! En soms nog steeds ? Vreemd van de fles inderdaad, misschien is hij toe aan wat meer tijd tussen de flessen? Of inderdaad een speen met een groot gaatje, wat CFK zegt. Zo blijf je steeds weer tegen nieuwe dingen aanlopen, hè?
@CFK Lastig hè, die hazenslaapjes. Fijn dat jullie kindje s'avonds al een soort van op tijd in bed ligt, zeg! Ik denk dat je het inderdaad gewoon eens wakker moet proberen. Wanneer het niet lukt, gewoon weer op de oude manier en dan probeer je het een week later weer. Uiteindelijk worden ze toch een stuk rustiger in de avond en gaat het vanzelf lukken. En wie weet lukt het jullie meteen wel! Hier was het eerder geen succes ? Wel merk ik dat ze 's avonds steeds rustiger wordt, dus ik wil het binnenkort ook wel gaan proberen. Nu is haar laatste voeding variabel (tussen 19.00 en 21.00), waarna ik haar een tijdje rechtop houd, inbaker en ze bij mij in slaap valt. Dan ga ik meteen met haar naar boven om even rustig te zitten in de stoel op haar kamer, waarna ik haar na 15-20 minuten wegleg. Dit gaat nu erg goed en werkt voor ons prima! 

Het eerste deel van de nacht slaapt ze over het algemeen behoorlijk goed. We doen nu alles volledig op verzoek en geen late voeding meer. Ze komt dan meestal tot ergens tussen 3 en 4 uur. Het grote probleem zit in het deel erna, mevrouw gaat na de nachtvoeding over op hazenslaapjes van 45 minuten, waarna ze al vroeg in de ochtend klaarwakker is en ik haar maar op mij laat slapen, anders brult ze haar broer wakker ? Ik merk dat dit wel slopend is, het begint me een beetje op te breken om vanaf pak m beet 3.00 of 4.00 uur nauwelijks meer te slapen. Hopelijk duurt deze fase niet te lang! Ik vermoed dat dit sprong 4 is, waar ze nu net in zit. Of misschien al het begin van de slaapregressie, aangezien ze heel druk aan het oefenen is om te rollen! Van buik naar rug is haar sporadisch al een aantal keer gelukt, en van rug naar buik komt ze tot haar zij. Ik heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren voordat ze dit onder de knie heeft. Ik laat haar maar veel oefenen. Als het goed is, worden de nachten dan vanzelf weer beter. Tot die tijd nog maar even doorbijten.. ?

Zo fijn om mee te lezen want ik herken zoveel en dat geeft me echt rust. Mijn dochtertje slaapt overdag ook vaak maar kort en komt snachts nog 1 keer maar is dus heel normaal. Verder ben ik een combinatie aan het proberen van borst en fles en gaat goed, tot nu toe. Ze is ook heel druk bezig met omrollen etc en maakt veel geluidjes. Ik kan wel veel afspreken van sprong 4 dus ven benieuwd. Ze is wel ziek geweest van de inenting, iemand anders ook last van gehad?
Ik moet volgende week werken maar ik zie er wel tegen op eigenlijk maar meer dat ik hoop dat ze niet te veel hoeft te huilen bij de oma's en kdv. Maar ik las pas, controle is fijn maar vertrouwen is beter. Daar probeer ik me aan vast te houden.

Nou meiden hier even wat pittige dagen. Waar ik vorige week nog zei dat we gelukkig goede nachten maken en de dagen vooral intensief zijn omdat ze veel huilt, is dit nu omgedraaid.

Ze huilt aanzienlijk minder, dat is fijn. Maar de nachten •_• .. niet leuk meer.

Ze sliep al weken van 1900 tot 0300 en dan tot 05.00u. Daarna nam ik haar in bed want dan kon ik haar niet meer terugleggen dus was het open bar aan de borst en zo verder dutten tot de peuter wakker wordt.

Maar nu komt ze om 22.00u al. Dat is 5 (!) uur eerder dan dat ze deed. Ze wil elke 2,5 uur drinken. Er zijn dagen dat ze overdag 4 keer drinkt en snachts 5 keer. Ik ben kapot. En overdag ook niet willen slapen. Gelukkig dus minder huilen maar toch.

Morgen eerste vaccinaties. Joepie. Zie er best tegenop.

@Gebruiker ons eerste kindje had ook vaak koorts na de vaccinaties, ging dan ook altijd gepaard met slechter slapen. Gelukkig duurde dit altijd maar maximaal een dag! het werken komt echt wel weer goed, het zal even wennen zijn en je zult merken dat je mentaal waarschijnlijk nog niet 100% bent, maar ik vind het heerlijk om weer even iets voor mezelf te hebben, en de focus ergens anders te leggen. Ook je kindje zal even moeten wennen, maar ook dat komt echt goed! De eerste maanden is dat gewoon even lastig.

@Uitje Wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je kapot bent. Hopelijk is die fase gauw weer voorbij! Hoe zijn de prikjes gegaan?

Hier ook vanmorgen de eerste prikjes gehad, flink gekrijst en nu net weer. Ze was niet te troosten dus maar even een zetpilletje gegeven voor de zekerheid. Nu is ze rustig in de draagzak, hopelijk valt ze zo lekker in slaap. Zo zielig altijd ?

@uitje, dat is vervelend. Hopelijk is het een fase en is het snel weer voorbij!
@Willz Hier inderdaad ook pas de vaccinaties gehad, toch altijd weer sneu inderdaad. Hij gaf ook echt een huiltje van, mama wat doe je?! Maar voor het goede doel! Ik ben wel blij dat ik de kinkhoestvaccinatie heb gehaald, scheelt toch weer vaccinatie. 

@Gebruiker ik moet volgende week beginnen met werken en zie er ook echt tegenop. Ik ben eigenlijk de enige die mijn zoontje stil krijgt als hij huilt.. zelfs bij mijn man gaat het moeizamer. Bij mijn dochter kon ik het makkelijker los laten en had ik ook wel echt zin om te werken. Nu echt totaal nog niet. Gelukkig begin ik met 3 dagen. 

Ik ga ook kolven op werk, is er hier nog iemand die dat gaat doen?

@Willz wij doen het nu ook precies zo idd. Maar merk ook dat het steeds makkelijker gaat en we hem ook eerder weg kunnen leggen. En gisteravond had hij om 23.00u flesje gehad en zojuist om 5.45u werd hij wakker. Hopelijk zet die trend door haha.

@Uitje, wat pittig! Snap dat je gesloopt bent nadat je gewend was dat het zo goed ging. Hopelijk heeft je kleintje niet teveel last gehad van de prikjes?

@gebruiker, altijd lastig in het begin om je kleintje achter te moeten laten en te vertrouwen op de verzorgers op die dag. Maar het komt echt goed. Voor je het weet ben je een paar weken verder en vindt je het heerlijk om weer te werken.

@mamainfeb, ook lastig idd als je weer gaat werken als ze alleen maar rustig wordt bij jou. Zal misschien even een paar dagen pittig zijn, maar wie weet slaat het toch ineens om en wordt ze ook bij anderen rustig. Succes alvast!

Wij zijn vandaag aan de beurt met prikjes. We gaan het zien, hopelijk slaapt hij er alleen lekker van net als onze oudste destijds

Terug
Bovenaan