@Jessca Herkenbaar hoor, de eerste weken zijn ook gewoon heftig. Zeker bij een eerste kindje, dan staat je wereld op zijn kop. Maar ook nu bij de tweede vond ik het weer erg pittig, hoor! En soms nog steeds ? Vreemd van de fles inderdaad, misschien is hij toe aan wat meer tijd tussen de flessen? Of inderdaad een speen met een groot gaatje, wat CFK zegt. Zo blijf je steeds weer tegen nieuwe dingen aanlopen, hè?
@CFK Lastig hè, die hazenslaapjes. Fijn dat jullie kindje s'avonds al een soort van op tijd in bed ligt, zeg! Ik denk dat je het inderdaad gewoon eens wakker moet proberen. Wanneer het niet lukt, gewoon weer op de oude manier en dan probeer je het een week later weer. Uiteindelijk worden ze toch een stuk rustiger in de avond en gaat het vanzelf lukken. En wie weet lukt het jullie meteen wel! Hier was het eerder geen succes ? Wel merk ik dat ze 's avonds steeds rustiger wordt, dus ik wil het binnenkort ook wel gaan proberen. Nu is haar laatste voeding variabel (tussen 19.00 en 21.00), waarna ik haar een tijdje rechtop houd, inbaker en ze bij mij in slaap valt. Dan ga ik meteen met haar naar boven om even rustig te zitten in de stoel op haar kamer, waarna ik haar na 15-20 minuten wegleg. Dit gaat nu erg goed en werkt voor ons prima!
Het eerste deel van de nacht slaapt ze over het algemeen behoorlijk goed. We doen nu alles volledig op verzoek en geen late voeding meer. Ze komt dan meestal tot ergens tussen 3 en 4 uur. Het grote probleem zit in het deel erna, mevrouw gaat na de nachtvoeding over op hazenslaapjes van 45 minuten, waarna ze al vroeg in de ochtend klaarwakker is en ik haar maar op mij laat slapen, anders brult ze haar broer wakker ? Ik merk dat dit wel slopend is, het begint me een beetje op te breken om vanaf pak m beet 3.00 of 4.00 uur nauwelijks meer te slapen. Hopelijk duurt deze fase niet te lang! Ik vermoed dat dit sprong 4 is, waar ze nu net in zit. Of misschien al het begin van de slaapregressie, aangezien ze heel druk aan het oefenen is om te rollen! Van buik naar rug is haar sporadisch al een aantal keer gelukt, en van rug naar buik komt ze tot haar zij. Ik heb het gevoel dat het niet lang meer gaat duren voordat ze dit onder de knie heeft. Ik laat haar maar veel oefenen. Als het goed is, worden de nachten dan vanzelf weer beter. Tot die tijd nog maar even doorbijten.. ?