Baby’s februari 2022

Lijkt me niet dat het forum weggaat. Er zijn super veel mensen op actief.

Hier is sprong 4 merkbaar. De ene dag meer dan de ander. Het gekke is, het lijkt alles of niets. De ene dag slaapt ze overdag alleen maar 15 minuten dutjes en is het veel huilen. De andere dag 2 x 2 uur en helemaal vrolijk. De ene nacht elk uur wakker. De andere nacht van 18.30u tot 06.00u met 1 nachtvoeding halverwege. Er is geen middenweg.

Misschien dat alleen de app stopt en het forum gewoon online doorgaat? We merken het vanzelf

Hier echt wonderbaarlijk goede dagen achter de rug. Sinds vrijdag lijkt hij ineens door te hebben hoe hij zijn slaapjes moet koppelen. Hij maakt nu dutjes van 2uur en snachts slaapt hij de helft van de week ook helemaal door van 8 tot 6-half 7. Soms wordt hij nog eens wakker om 4 uur, de ene keer moet hij een flesje de andere keer voldoet de speen.
Ik wacht op het moment dat het weer helemaal gaat instorten haha, maar hier geniet ik echt van ? Hebben ook echt een super vrolijk kindje. Hij zit pas net in sprong 4, dus binnenkort zullen de eerste verschijnselen wel komen.

Hoe gaat het bij jullie met werken? Ik ben echt kapot aan het einde van de dag, maar ben wel blij dat ik weer terug ben op het werk.

@CFK hier komt hij Snachts 1x voor voeding en dan vaak rond 5/6 uur weer. Ik vind het best zo. 

werken is zwaar hè? Doe jij ook kolven? Ik merk dat dat het nog zwaarder maakt. Trekt mijn energie weg ofzo. Het werken op zich vind ik wel leuk. Lekker onder de mensen. Ik vind het ook fijn dat ik ook weer iets te vertellen heb aan mijn man haha. 

@mamainfeb, is ook helemaal prima. Ik vind het altijd veel schelen dat je je kindje ook gewoon leert kennen en dat sommige dingen dan wat meer voorspelbaar beginnen te worden. Dat geeft mij iig vaak wat rust. Zo’n voorspelbaarheid kan ineens weer omslaan natuurlijk, maar goed.

Nee ik kolf niet, wij zijn sinds week 9 ofzo helemaal over naar flesvoeding. Lijkt mij ook wel pittig om te kolven tijdens werk, heb altijd veel respect voor mama’s die dat doen! Ik voelde mezelf daar niet prettig bij en bovendien was mijn zoontje nooit tevreden tijdens borstvoedingen tot grote frustratie van mij ?
Heerlijk idd om weer eens wat anders thuis te vertellen dan hoeveel poepluiers je hebt verschoond hè ?

Nou, het is 30 juni geweest en het forum is er nog… Ben ik blij om ?

Hoe gaat het met jullie? Hier na een klein dipje wel goed. Ons kleintje heeft van de week 2 erg slecht geslapen. Zowat ieder uur wakker en weer flesje moeten geven. Was heel bang weer terug bij af te zijn ? tot gisteren want hij rolde ineens van rug naar buik! En vannacht weer keurig doorgeslapen. Klopt dus echt dat ze ineens slecht slapen als ze een ontwikkeling doormaken.
Op de opvang gaat het ook prima. Ben heel trots. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed. Iedereen sprong 4 een beetje overleefd?

CFK;
Oh wat fijn dat hij kan omrollen! Gaat het terug van buik naar rug ook al? Hier rolt ze ook naar buik maar het slapen gaat er niet altijd beter mee. Want dan rolt ze op der buik, krijgt ze geen fijne houding gevonden en begint ze te huilen.. het inslapen zelf is savonds sowieso soms heel moeilijk. Iemand tips? Overdag lijkt het soms beter te gaan. Ik hoop echt dat we straks weer wat verder zijn, het iedere keer wat beter gaat..al is het soms wel heel vermoeiend..

Nee van buik naar rug lukt hem dan nog niet, tot grote frustratie van vooral hemzelf ? Volgens mij heeft onze oudste dat zelfs nooit gedaan. Ging daarna meteen richting tijgeren enzo.
Wij gebruiken het nunki lakentje van fedde en Kees, dan kunnen ze niet zo makkelijk omrollen als ze in bed liggen. Misschien is dat een idee?

Terug
Bovenaan