Baby’s februari 2022

@CFK ik gebruik het lakentje ook sinds een tijdje, erg fijn inderdaad! Dacht dan kan ze er alvast aan wennen. De rits maakt wel veel herrie hè? Hier gaat het gelukkig meestal goed! Dus wat mij betreft ook echt wel een aanrader. Ze zijn duur, maar worden op marktplaats ook nog voor behoorlijke bedragen aangeboden. Als je hem verkoopt wanneer je hem niet meer gebruikt, valt het dus in kosten wel mee. Oei spannend, een week zonder je man. Zou daar ook wel tegenop zien. Maar gaat vast goedkomen en meevallen, succes!
Hier ook een onrustig meisje vanavond, zou het in het zitten (veel wind)? ? Nu moet ik zeggen dat ons meisje vaak bij de avondvoeding tussen 20.00 en 21.00 onrustig is, nog steeds. Ze drinkt dan slechter (steeds aanhappen en weer loslaten) en moet ook huilen tijdens het drinken. Spuugt daardoor vervolgens ook weer meer. Herkennen mensen dit?

@Willz ja dit zag ik ook idd, scheelt toch weer iets.

Hier momenteel ook erg onrustig. Gisteren en vandaag leek hij weer wat last te hebben van zijn darmpjes. Veel scheetjes laten en gisteren de hele dag geen poepluier… toch ook vanavond weer onrustig. Het onrustige drinken herken ik dan weer niet. Weet niet wat voor voeding je geeft, maar in het geval van kunstvoeding misschien toe aan een andere speen ofzo? Mijn zoontje zit momenteel ook in sprong 3, jouw dochtertje misschien ook in een sprong?Tot op heden lukt het nog steeds niet om langere dutjes te maken. Allemaal 45 min. Ik moet 8 juni weer beginnen met werken. Hoop dat er dan toch enige regelmaat in komt en dat we wat structuur gaan zien, hoe minimaal dan ook. Toch ben ik er ook wel weer aan toe om te werken. Mijn lontje wordt de laatste dagen steeds korter merk ik en mijn zoontje moet dat dan soms ontgelden, zo sneu ?. Ik ben gewoon jaloers op mijn man dat die straks een week nergens naar om hoeft te kijken en gewoon de nachten kan slapen. Erg egoïstisch, ik weet het, maar ik verlang daar toch ook wel een beetje naar.

CFK, bij mij blijft ze ook onrustig en ook nog steeds kleine dutjes en weinig rirme en ik moet dinsdag weer beginnen. Ik heb gelezen dat ze tot 6 maanden heel normaal is dat ze kleine dutjes doen en dat dit echt vanzelf beter gaat! Ik probeer haar de tijd te geven want echt een klein kindje in een ritme forceren geloof ik nog niet echt in op dit moment maar mijn lontje is ook niet altijd best. Zeker niet na een korte onrustige nacht.. ik ga dan sneller nog even wandelen of laar haar bij mij slapen zodat ze toch wat slaapt..

Ik denk ook dat bij ons sprong 4 er aan zit te komen. Ze wordt zondag 15 weken en ik was 41,2..

Ik ben soms ook jaloers op mijn man hóór, die heeft soms niet eens door dat ik gevoed heb...en dan zegt tje wel eens dat hij moe is, nou dan krijgt tie het te horen haha. Ook daar is mijn lontje dan soms kort hoor. En nee klinkt niet egoïstisch want weinig slaap is gewoon killing

@willz, mijn voeding tussen 18.00 en 19.00 is vaak ook wat onrustig ja m, nu je het zegt. Ik denk dat het komt omdat ze dan te moe is/wordt omdat het slapen op dit moment niet heel goed verloopt. Ze spuugt niet echt

@CFK Ik geef borstvoeding, het is voornamelijk de voeding die ergens tussen 7 en 9 's avonds valt. Nu was dit ook vaak het tijdstip dat ze onrustig werd, dus misschien is dit nog een restje daarvan? Verder merk ik dat ze meer interesse krijgt in haar omgeving en daardoor sneller afgeleid is aan de borst, wat niet altijd even prettig is tijdens het voeden. ? Ik vind het trouwens niet egoïstisch hoor, alleen maar logisch! Ik denk dat we allemaal deze gedachten wel eens hebben. Succes, het gaat je vast lukken en voor je het weet is de week weer voorbij!
@Gebruiker klopt hoor, die korte dutjes zijn idd heel normaal. Mijn zoontje deed ze ook vaak. Bij mijn dochter zijn ze alleen structureel overdag, helaas. Het is me gewoon nog geen enkele keer gelukt haar te helpen naar haar volgende cyclus. Bij mijn zoontje lukte dit regelmatig wel. Ritme is dan ook zeker niet aan de orde.  Maar komt vanzelf! De hazenslaapjes na de laatste nachtvoeding doet ze niet meer de laatste dagen! ?? Hier is idd ook sprong 4 begonnen, sinds vorige week. Ik denk overigens dat onze meid beter gaat slapen wanneer ze zelf haar slaaphouding kan gaan bepalen en vervolgens haar speen kan pakken en in haar mond stoppen.
@Gebruiker Ze worden toch wat vermoeider richting het eind van de dag. Hoewel mijn dochter over het algemeen haar uurtjes wel maakt, door het inzetten van de draagzak.    

@Willz, nee dat is niet heel prettig met borstvoeding idd haha. Herken dan wel weer een tijdstip van onrust. Dit had onze oudste, en dit jongetje nu ook weer. Hoor je toch bij veel baby’s. Op dit tijdstip verwerken ze toch alle indrukken van de dag.
Fijn dat ze de hazenslaapjes in de nacht niet meer doet! Kan me voorstellen dat dit ook wel opbreekt.

@gebruiker, hoe is je eerste werkdag gegaan? Fijn om weer even bij “het oude” te zijn?
Oh ja, leuk als je man zegt dat hij moe is terwijl jij de hele tijd aan het voeden bent haha. Zulke opmerkingen ga ik ook heel slecht op.
Ik ben sowieso al een slechte slaper, dus deze maanden zijn helemaal aanpoten voor mij ?

Als ik zo op de afgelopen dagen terug kijk, merk ik wel dat er iig overdag wat meer structuur in komt. Het is nu iig allemaal een vaste volgorde. Flesje, samen spelen, alleen spelen, even knuffelen en kletsen en daarna dutje. Merk ook dat de wakkertijden zich wat gaan verruimen. En die dutjes zal hij idd vanzelf wel wat langer gaan doen. Ook bij ons deed de oudste dit al vrij snel, dus we zijn daarmee misschien een beetje verwend geweest. Sinds vandaag heb ik hem de dutjes overdag in de puckababy mini gelegd. Ging eigenlijk ook wel prima. Dus denk dat we het strak inbakeren wel af kunnen gaan bouwen.

Vandaag is hij een ochtendje gaan oefenen op het KDV. Is prima gegaan. Hij was alleen doodop haha. Ik heb hem om 12.00u opgehaald, en hij heeft sindsdien bijna non stop tot 15.15u geslapen, vond ik wel even lekker.
Heerlijk vrolijk ventje is het ook. Kletst en lacht super veel, echt verliefd op het mannetje.
Vanavond slaapt hij even een nachtje bij mijn ouders, dus ben alleen met de oudste. En zit al sinds 8 uur heeeeerlijk alleen op de bank met Netflix aan. Dat heb ik zooo gemist ? echt even van genieten. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt deze week zonder mijn man, maar ik krijg dan ook veel hulp van mijn ouders gelukkig.

@CFK. Wat lief dat je er aan denkt. Mijn eerste werkdag was een dag vol emoties zoals bij iedereen denk ik. Huilen bij het wegbrengen, huilen bij aankomst op het werk, geen concentratie en ieder mailtje 3x lezen voordat ik het op me kan nemen. Heb 2x gebeld naar kdv en zei gaven aan dat ze heel tevreden is maar weinig sliep. Maar dat doet ze thuis ook niet veel dus prima en toen kreeg ik een foto met een lachend kind dus helemaal prima. En bij het ophalen was ze ook heel blij en wij ook. En stiekem ben je dan toch blij dat je ook even geen mama kan zijn inderdaad dus was goed!

Ja ik ben al volledig afgebouwd met inbakeren en doet ze eigenlijk heel goed. Op kdv mogen ze ook niet inbakeren..

Ooh een avond heerlijk op de bank me5 netflix, groot gelijk!! En de hulp die je wordt
aangeboden, met 2 handen aannemen!

Ik was benieuwd met welk oefen hapje jullie straks gaan beginnen? Iemand tips en inspiratie? Ze is gewoon al bijna 4(!) Maanden

@gebruiker, Ja kan ik me helemaal voorstellen. Een paar maanden ben je in een ander ritme geweest, en nu moet je echt weer in het oude ritme komen. Zal vast snel voelen alsof je niet weg bent geweest haha.
Ik moet woensdag weer beginnen, dus ben benieuwd. Gelukkig kan ik rustig aan opstarten en kan ik lekker de hele dag mail wegwerken en bijkletsen met iedereen. Klanten komen volgende week wel weer.
Fijn dat je dochter het goed heeft gehad. Dan voel je jezelf misschien ook al een stuk beter.

Wij mogen idd ook oefenhapjes gaan proberen over een paar weekjes. Ik kijk eerst wel even of hij er aan toe is, zo niet dan wacht ik gewoon nog een paar weekjes.
Ik begin eerst met wortel, hebben we bij de oudste ook gedaan. Er wordt geadviseerd met groenten te beginnen zodat ze niet meteen gewend zijn aan de zoete smaak van fruit, dat vinden ze natuurlijk het lekkerst. En wortel is tenminste van zichzelf zacht en zoet qua smaak dus lijkt me een mooie start.

Alle dutjes gebeuren lekker in zijn eigen bedje, dat gaat goed. Alleen ze blijven 45 min, daarna is hij wakker en kan dan niet zelf meer in slaap komen. Soms helpt het om een paar keer zijn tutje terug te doen, maar vaak ook niet.
Hij krijgt iedere 4 uur een flesje van 180ml, maar loop er dus tegenaan nu dat hij iedere keer moe is tegen de tijd dat hij een flesje moet omdat hij dus geen lange dutjes maakt.
Hoe zit dit bij jullie?

Terug
Bovenaan