Baby’s februari 2022

@CFK fijn dat er wat meer structuur in lijkt te komen! Lastig hè, die korte slaapjes. Ik heb hier bij mijn zoontje ook mee gestoeid en nu weer. Mijn dochter doet daardoor standaard twee dutjes tussen de voedingen. De eerste na een voeding is altijd in bed, de tweede is afhankelijk van hoe snel ze weer moe is (dit is vaak snel, waardoor deze vaak in de draagzak is). Dit werkt perfect en zo laat ze meestal rond de 4,5 uur tussen de voedingen. Het inzetten van de draagzak geeft me ook echt rust, ik heb het slapen daardoor veel meer los kunnen laten. Wanneer de dutjes langer worden, hoef ik de draagzak ook minder te gebruiken! Maar twee dutjes tussen voedingen werkt dus echt prima, misschien is dat een idee? Heerlijk dat je even een avondje kon relaxen met Netflix zeg, ik mis dat ook best wel ? Was de nacht logeren goed gegaan? Succes met werken weer deze week!
@Gebruiker wat fijn dat het werken goed ging, en dat je dochter het goed deed op het kdv. Is toch weer wennen voor die kleintjes. Slapen gaat vanzelf beter daar, zou je zien. Logisch hoor, dat je emotioneel bent. Ik had dat bij mijn eerste ook, nu wat minder. Ik probeer het oefenen met hapjes even uit te stellen richting de 6 maanden, ivm de rijping van de darmpjes. Ze toont nu nog geen interesse. Wij beginnen met groenten, wortelen en bloemkool vallen vaak in de smaak! Hier bij mijn zoontje ook pompoen, zoete aardappel, broccoli en sperzieboontjes. Pureren en in ijsblokjesvormen invriezen, dan heb je het makkelijk voorhanden. In het begin gaat het toch om een paar hapjes. Wij deden in het begin 3 dagen dezelfde soort, en dan weer een andere. Zo wisselden we het af. Volgens mij startten we na een aantal weken pas met fruit. Wel weer heel leuk om dit te gaan aanbieden! Tijd gaat zo snel hè?
Even afkloppen, maar hier is het momenteel vrij rustig. Na een terrornacht is ze nu weer terug naar 1 nachtvoeding, de laatste 3 nachten. Zijn vaak wel lang bezig om haar 's avonds in bed te krijgen, ze is vaak onrustig en huilt dan veel tijdens het wiegen. Alsof ze weet dat ze moet gaan slapen en zich ertegen verzet ? Maar dat kan natuurlijk helemaal niet ? Voor 22.00 uur is echt een zeldzaamheid. Begin van de avond slaapt ze altijd in de draagzak. Hopelijk gaat het naar bed gaan 's avonds binnenkort ook beter, dan hebben we onze avonden weer een beetje terug. Hoe is dat bij jullie? Fijn weekend allemaal! ?

Hier ook een onrustige baby. Snachts onrustig en drinken ook onrustig. Hierdoor ineens soms weer 3 nachtvoedingen en tussendoor wakker. Ben kapot haha. 

Ik ben afgelopen week ook begonnen met werken. Herken het emotionele en ook het gevoel weer dat het fijn is om bezig te zijn. Door het kolven ben ik er wel 3x echt uit, dat leid wel af. En ik was de laatste dag ook wel echt kapot om 14:00 uur al. Oeps. 

Qua hapjes ga ik ook nog even wachten. Ik wil graag weer baby led weaning/rapley methode doen en dat raden ze pas aan vanaf 6 maanden. Ik ga ervoor wel wat gepureerd geven zodat ik ei en pinda alvast kan introduceren voor de 6 maanden (vanwege allergie vermindering) 

Ooh ik vind het vervelend om te zeggen maar wat fijn om te lezen dat het bij jullie ook onrustig is! Vanacht kwam ze ook weer om de 3uur en moeilijker inslapen. Iedere dag is anders en me ritme is helemaal weg, net wanneer ik begin met werken haha.
Het zal toch wel met de ontwikkeling te maken hebben denk ik dan als we er allemaal beetje tegelijk mee te maken hebben. Hopelijk bij iedereen snel weer wat rustiger!!

Ze is wel bij mij in de fase gekomen van alles in de mond stoppen en veel kwijlen, ben benieuwd of er tandjes komen. Ze moet ook veel meer poepen dan ik gewend ben maar ik las dat dit kan komen doordat ze alles in de mond doen, ze meer kans op bacterien hebben ofzo? Iemand die dit ook herkend misschien?

Hebben jullie al vakantie plannen deze zomer en misschien nog tips? Wij hebben in september en twijfelen heel erg wat te doen.

Gebruiker, ja tegelijk met beginnen met werken is niet ideaal nee. 

Hier hebben we nog geen vakantie plannen. Misschien een weekje in Nederland. Buitenland durven we nog niet aan. Voornamelijk vliegen of lange autorit niet. België/Noord Frankrijk zouden wel nog opties zijn. 
Op dit moment weet ik ook helemaal niet hoe dat zit met de QRcodes etc. En ook geen zin om in te verdiepen. 

Hier is er geen pijl op te trekken quq rust/onrust. Vorige week echt een helse week gehad met 4 nachten elk uur wakker. Laatste nacht heb ik haar niet eens naar haar bed gebracht maar gewoon aan de borst in mijn bed laten slapen.
Daarna sliep ze ineens 3 nachten beter dan ooit. Ze was toen wat koortsig en overdag sliep ze ook veel.
Nu alweer 2 nachten als vanouds. Slapen tot 0300u en daarna onrustig waardoor ze rond 0500u bij mij in bed belandt.

Volgende week ga ik weer aan het werk. Ik heb er echt wel zin in! In het kolven wat minder maar verder wel heel fijn om weer even met mn naam aangesproken te worden.

We zijn twee weken geleden een weekje naar Landal Rabbit Hill geweest. Echt een aanrader als je ook een peuter hebt. Deze zomer gaan we nog naar Landal de Hellendoornse berg. Geen idee of dat ook wat gaat zijn.

Ik krijg een melding dat de app ermee stopt vanaf 30 juni. Gaat het hele forum dan ook weg denken jullie? Zou ik jammer vinden.

Ja dat bericht zie ik idd ook. Ik hoop niet dat dit forum weg gaat, zou ik ook wel erg jammer vinden. Geen idee hoe dat zit, krijg dat nergens gevonden

Terug
Bovenaan