Baby’s geboren februari 2019

<p>Hallo,</p><p>Aangezien er eerst een forum was met dames die in februari moesten bevallen leek het me leuk om hier ervaringen na de bevalling te delen.</p><p> </p><p>Ik ben 24 februari om 23:53 van onze dochter Noëlle bevallen. Ze woog 3654 gram en is 50 cm lang.</p><p>Ik ben 1 nacht in het ziekenhuis gebleven, omdat ik nog niet zelf kon plassen (ivm flauwvallen).</p><p>Ik ben met borstvoeding begonnen, maar ben hier gister mee gestopt het deed zo veel pijn bij mij dat ik opzag tegen elke voeding. Dus sinds gister middag flesvoeding gegeven en ze doet het heel goed. Ze heeft heerlijk geslapen en ik moest haar wekken voor de voeding. Zo’n nachtrust doet je wel even goed.</p><p>Ook heb ik een hele fijne kraamzorg.</p><p>Al met al dus helemaal verliefd op die kleine meid die het zo goed doet.</p><p> </p><p>Nu ben ik benieuwd naar jullie verhalen en eventueel dingen waar jullie tegen aan lopen of meemaken.</p>

Ik ben 5 februari bevallen van onze dochter Femke! 
De bevalling verliep in het begin heel soepel, in 2 uur tijd had ik 8 centimeter ontsluiting. Toen draaide ze zich tot sterrenkijker en kwamen de laatste 2 centimeter niet meer. Wee opwekkers gekregen en 6 uur later is ze, met knip, dan eindelijk geboren ?
Ben ook 1 nacht in ziekenhuis geweest, Femke had in het vruchtwater gepoept en ik had hoge bloeddruk. 
Femke is inmiddels dus al ruim 3 weken oud, wat vliegt die tijd! Ze doet het super goed! Ik voel me nog niet top, snel moe, veel hoofdpijn en snel misselijk. Ik ga vanmiddag naar de osteopaat, in de hoop dat die wat kan betekenen :) 

leuk! Ik sluit me ook weer aan!
Noé is geboren op 9 februari om 10.18uur na een snelle bevalling van krap 7 uur. Helaas wel een knip moeten krijgen omdat het laatste stukje te moeizaam was. Noé woog 3990 gram en was 53cm. 
Het herstel gaat hier ook maar langzaam, nu bijna 3 weken verder kan ik eindelijk weer wat doen en een beetje voor mezelf en de kleine zorgen. Gelukkig doet Noé het goed. Inmiddels ook gestopt met borstvoeding, dit werkte voor ons totaal niet, deed pijn en ik zag idd ook op tegen elke voeding. Nu met de fles, iedereen happy! 

Jeetje Silvia wat moeten die laatste 2 cm lang geduurd hebben zeg terwijl je zo dichtbij was. 
Ik had vanaf een uur of 10:00 regelmatige weeën. Om 4 uur 2 cm ontsluiting. Om 6 uur 3. Besloten naar het ziekenhuis te gaan voor een ruggenprik. Eenmaal in het ziekenhuis rond 7 uur 6/7 cm. En 2 uur later ongeveer 9. Hierna ook nog wee opwekkers gehad. En dus net voor 12 uur geboren ook met een knip.

MDNS ik zag ook zo op tegen elke voeding. Ik was gister middag al gespannen voor de volgende voeding en de nacht. Hierdoor kon ik gewoon niet genieten. Nu vandaag ben ik helemaal ontspannen en vind ik het geweldig om te verzorgen en de fles te geven. 

Hoi,
Op 2 februari ben ik bevallen van onze zoon Job! Hij woog 4145 gram en was 53cm. 
Mijn bevalling werd ingeleid met 41 weken en 6 dagen. Job had nog niet zo'n zin om te komen ?
Rond 12.00 uur weeënopwekkers gekregen en bij 5cm kreeg ik een ruggenprik. 'S avonds om 20.08 is hij geboren en zijn we 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven.  
Mijn dochter is 9 jaar geleden met een keizersnede geboren dus dit was weer een hele nieuwe ervaring! Maar ik kijk positief op de bevalling van Job terug! Nu 3 weekjes later kan ik meer dan 9 jaar geleden na de keizersnede. 
Mag ik vragen welk merk flesvoeding jullie gebruiken? Ik gebruik al vanaf de geboorte Nutrilon 1 Standaard alleen heeft hij heel veel last van krampjes. Het consultatiebureau gaf aan eventueel Nutrilon H.A. 1 te gaan gebruiken maar vind het best een beetje spannend om te veranderen van voeding. Ik hoor het graag ?

@Larissab Ja als je er zelf geen lol meer in hebt moet je stoppen he.. ik heb wel nog een week afgekolfd en dat gegeven en dan aanvullen met flesvoeding omdat dit snel terug liep. Ben jij in 1x gestopt?
@Marijkedh ik gebruik ook nutrilon 1 standaard, nu een week maar bij ons heeft ze er tot nu toe geen last van. Misschien kan je eerst is 1 fles per dag vervangen en daarna 2, zodat het langzaamaan veranderd? Maar het zou alleen maar beter moeten zijn toch voor hem, dus ik zou er niet te bang voor zijn.  

Ook ik sluit me aan! ?
Onze dochter Quinty is op 8 februari geboren om 08:30 uur en woog 2710 gram. De bevalling verliep erg snel, helaas wel een nachtje moeten blijven omdat ik erg veel bloed verloren was.
Ik ben direct gestart met flesvoeding dus ik kan niet mee praten over de borstvoeding verhalen, haha!

Hi allemaal
Onze dochter Viènna is geboren op 11 februari. 
De bevalling ging vrij vlot, in 4,5 uur was ze geboren, vervolgens heb ik helaas 2 liter bloed verloren en afgevoerd naar het zh. We zijn daar een nachtje gebleven. Het herstel gaat niet super vlot, maar ik merk dat er vooruitgang in zit, wat zou ik blij zijn als mijn lichaam weer "normaal" is en ik weer eens kan sporten enzo
We hebben de eerste 4 dagen borstvoeding gegeven, maar het was helaas te weinig en te waterig dus overgegaan op flesvoeding. Dat ging een stuk beter, nu heeft ze wel helaas last van de krampjes, maar verder doet onze dame het heel goed.
Iemand nog tips tegen de krampjes? We gebruiken nu infacol voor de voeding, en ook voeding tegen krampjes, verder troosten en soms buikmassage

Terug
Bovenaan