[quote quote=10227139]Ja ik ben idd blij dat ik naar iemand uit de familie heb geluisterd. (Is lactatiekundige) en gaf dit inderdaad ook aan. Daarbij komt dat onze dochter een echte flinke is en daarmee dus een groter lijfje te “onderhouden” heeft. Gaat vandaag al een heel stuk beter en voelt ook gewoon goed. Afbouwen kan altijd, opbouwen niet meer. Ze ligt nu heerlijk te slapen in ieder geval, eindelijk![/quote]
Wat een raar advies! Bij mij zei CB juist dat het logisch was dat hij vaker komt, heeft het ook gewoon warm en dorst. En inderdaad, in het begin is het afstemmen, best lastig. Ik geef borstvoeding en moet daarna ook nog 10 min kolven na elke voeding (van de lactatiekundige). In de nacht of soms op een ander moment geven we dan een flesje gekolfde melk. Laten wennen aan de fles is ook goed, zodat je later geen problemen krijgt met overstappen.
ik gebruik trouwens een tepelhoedje, zonder had ik zo’n pijn aan mijn tepels!
Mn zoon is over het algemeen heel tevreden, maar overdag slaapt hij wel slecht in. De nachten gaan best aardig. Voeden rond 11, dan rond 3 of 4 en dan weer 7 of 8. En jullie? Overdag is het vaak nog oppakken en slapen op de borst ipv in de wieg of wagen.