Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Ik dacht trouwens dat je met borstvoeding op verzoek mocht geven? Mijn schoonzus moest laatst om de 3 kwartier/halfuur voeden, lijkt me zelf heel slopend pfff... 
Vandaag zei cb nog dat ik zelfs vaker flesvoeding mag aanbieden als ze eerder honger heeft, omdat het zo heet is.
maar goed volgens mij is elke CB weer anders... de 1 zegt dit, en de ander dat...

Wat leuk, ik schrijf en lees ook graag mee ;) ik ben op 19-07 bevallen van onze eerste zoon, Joris. Het was een hele korte, maar wel heftige bevalling. Nu is hij alweer een week, wat gaat het hard.
Gelukkig heeft hij nog niet veel last van de warmte. Heb nog 2 ochtenden kraamzorg en dan moeten we het zelf gaan doen, spannend maar ook wel weer heel fijn! 

[quote quote=10227040]Ik sluit ook aan! Onze dochter geboren op 5juli! Ze heeft ontzettend last van die hitte. Dronk eerst netjes om de 3 uur maar nu steeds al om de 2uur. Slopend omdat ik borstvoeding geef. Volgens consultatie bureau mocht dat niet en zou het totaal niet nodig zijn. Gelukkig hebben we dat genegeerd en zijn gewoon echt op verzoek gaan voeden dan maar even afzien. Helemaal blij nu ik zie dat jullie kindjes dat ook doen, dat ze extra vaak komen! Hopelijk slaapt ze komende dagen ook weer beter. Zijn nu alleen maar hazenslaapjes in onze armen halve dag nog dan is de extreme hitte voorbij [/quote]
Als je wil dat je borstvoedingavontuur nog even duurt dan zou ik zeker niet naar het CB luisteren! In het begin kan het kindje elk uur willen drinken, dit is om je productie af te stemmen op de behoefte kindje en stabiliseert daarna weer. Bij BV is er geen limiet zoals bij kunstvoeding. Lekker meegaan in ritme van je kind. Voeden oo verzoek houdt ook in dat het ook oo jouw verzoek kan zijn! Als we ergens naar toe moeten bijvoorbeeld leg ik net voor de tijd aan omdat hij dan in de auto niet komt. Werkt dus ook twee kanten op.

Ja ik ben idd blij dat ik naar iemand uit de familie heb geluisterd. (Is lactatiekundige) en gaf dit inderdaad ook aan. Daarbij komt dat onze dochter een echte flinke is en daarmee dus een groter lijfje te “onderhouden” heeft. Gaat vandaag al een heel stuk beter en voelt ook gewoon goed. Afbouwen kan altijd, opbouwen niet meer. Ze ligt nu heerlijk te slapen in ieder geval, eindelijk!

Ik ga ook meeschrijven maar mijn baby zit nog in mijn buik haha!
Aanstaande dinsdag (30 juli) wordt hij/zij (verrassing!) geboren dmv een geplande keizersnede omdat de baby in stuit ligt. Ik ben nu 38+1 zwanger.
Ik heb al een dochter, geboren in oktober 2017. Zij is gewoon thuis geboren zonder complicaties. Het is echt gek om nu te weten wanneer deze baby komt, het voelt zo onwerkelijk! 
Superleuk dat jullie kleintjes al geboren zijn en mee te lezen/denken over alle baby-probleempjes ;) 

[quote quote=10227056]Heehee, Mijn uitgerekende datum was 06-07-2019 en ben bevallen op 12-07-2019 om 03:29 uur doormiddel van een spoedkeizersnede onder gehele narcose, maar gelukkig een gezonde mannetje op de wereld gekomen met een gewicht van 3656 gram en 51cm groot. Helaas heb ik hem niet zien geboren worden.[/quote]
Jeetje wat heftig, hoe kwam dat? Heb je het al kunnen verwerken? Gaat t nu hoed met jullie?

[quote quote=10227139]Ja ik ben idd blij dat ik naar iemand uit de familie heb geluisterd. (Is lactatiekundige) en gaf dit inderdaad ook aan. Daarbij komt dat onze dochter een echte flinke is en daarmee dus een groter lijfje te “onderhouden” heeft. Gaat vandaag al een heel stuk beter en voelt ook gewoon goed. Afbouwen kan altijd, opbouwen niet meer. Ze ligt nu heerlijk te slapen in ieder geval, eindelijk![/quote]
Wat een raar advies! Bij mij zei CB juist dat het logisch was dat hij vaker komt, heeft het ook gewoon warm en dorst. En inderdaad, in het begin is het afstemmen, best lastig. Ik geef borstvoeding en moet daarna ook nog 10 min kolven na elke voeding (van de lactatiekundige). In de nacht of soms op een ander moment geven we dan een flesje gekolfde melk. Laten wennen aan de fles is ook goed, zodat je later geen problemen krijgt met overstappen.
ik gebruik trouwens een tepelhoedje, zonder had ik zo’n pijn aan mijn tepels! 
Mn zoon is over het algemeen heel tevreden, maar overdag slaapt hij wel slecht in. De nachten gaan best aardig. Voeden rond 11, dan rond 3 of 4 en dan weer 7 of 8. En jullie? Overdag is het vaak nog oppakken en slapen op de borst ipv in de wieg of wagen. 

Ik schrijf en lees ook graag mee! Onze meid is geboren op 6 juli na inleiden. 
Lepeltjelepeltje, hier net andersom! Overdag kan ik haar zo wegleggen en slaapt ze goed, maar vanaf een uur of 18.00.. wil ze ook alleen maar bij ons liggen. Tot de laatste fles, en dan kunnen we haar in bedje leggen. Ik neem haar lekker bij me, heb gelezen dat je de eerste 6 maand gewoon eeuwig kan knuffelen en verwennen zonder dat ze verwend worden later.
Meestal komt ze snachts 1 keer, maar deze week elke nacht 2 keer. Ze heeft het gewoon warm denk ik...

Terug
Bovenaan