Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Hoi!
Ik had vanmiddag al geschreven maar kennelijk niet verstuurd dus nu maar opnieuw haha.
Ik was op 10 juli uitgerekend en ben op 7 juli thuis bevallen van ons dochtertje. Het was gelukkig een hele fijne en snelle bevalling (voor ons dochter achteraf minder gelukkig)
Na een fijne kraamweek (naweeën en stuwingen niet meegerekend) bleek ze namelijk symptomen te hebben van verborgen reflux en had ze een voorkeurshouding. Na een bezoekje bij de osteopaat heeft ze van beide geen last meer en kan ze nu eindelijk fijn slapen!
Hier geef ik ook borstvoeding op verzoek, wel moet ik zeggen dat ik haar heb aangeleerd om tussen de 2.5 en 3 uur te komen. Soms komt ze zelfs later. Cb moet men inderdaad met een korreltje zout nemen als het om borstvoeding gaat, ze zijn er gek genoeg niet allemaal een grote fan van. Bij twijfels of teruglopende productie zou ik zeker een lactatiekundige inschakelen.
Ben blij dat de hittegolf nu aan een eind komt, want het breekt mn hart om de kleine zo te zien strugglen met dit weer. 

[quote quote=10227164]Hoi! Ik had vanmiddag al geschreven maar kennelijk niet verstuurd dus nu maar opnieuw haha. Ik was op 10 juli uitgerekend en ben op 7 juli thuis bevallen van ons dochtertje. Het was gelukkig een hele fijne en snelle bevalling (voor ons dochter achteraf minder gelukkig) Na een fijne kraamweek (naweeën en stuwingen niet meegerekend) bleek ze namelijk symptomen te hebben van verborgen reflux en had ze een voorkeurshouding. Na een bezoekje bij de osteopaat heeft ze van beide geen last meer en kan ze nu eindelijk fijn slapen! Hier geef ik ook borstvoeding op verzoek, wel moet ik zeggen dat ik haar heb aangeleerd om tussen de 2.5 en 3 uur te komen. Soms komt ze zelfs later. Cb moet men inderdaad met een korreltje zout nemen als het om borstvoeding gaat, ze zijn er gek genoeg niet allemaal een grote fan van. Bij twijfels of teruglopende productie zou ik zeker een lactatiekundige inschakelen. Ben blij dat de hittegolf nu aan een eind komt, want het breekt mn hart om de kleine zo te zien strugglen met dit weer.[/quote]
Hoe heb je haar aangeleerd om de 2,5 of 3 uur te voeden? Hier is er nog niet echt ritme. Eerste week in t ziekenhuis vrij strak regime, maar ook dat werkte niet echt. Daarna voeden op verzoek en ritme ontbreekt nog steeds. Omdat hij zo slecht (in)slaapt geef ik vaker de borst, weet soms niet hoe ik m anders stil krijg. 
Slaapt jullie baby na elke voeding? Of heb je ook veel wakkere tijd overdag? Leg je m na de voeding altijd weer in bed? Onze zoon slaapt namelijk overdag niet veel. 
Nog tips voor inslapen? Hij is soms heel moe, maarblijft maar vechten tegen de slaap. Heb ook t idee dat hij niet alleen wil liggen, als hij in de wipper ligt bij ons is hij in ieder geval stil (maarslaapt nog steeds niet). We proberen vaak te wachten tot hij in onze armen slaapt en leggen m dan weg, maar dan wordt hij toch vaak wakker en hij krijgt zichzelf niet in slaap. 
Dan ga ik ook twijfelen aan de borstvoeding, krijgt hij wel genoeg... 

[quote quote=10227374] Hoe heb je haar aangeleerd om de 2,5 of 3 uur te voeden? Hier is er nog niet echt ritme. Eerste week in t ziekenhuis vrij strak regime, maar ook dat werkte niet echt. Daarna voeden op verzoek en ritme ontbreekt nog steeds. Omdat hij zo slecht (in)slaapt geef ik vaker de borst, weet soms niet hoe ik m anders stil krijg. Slaapt jullie baby na elke voeding? Of heb je ook veel wakkere tijd overdag? Leg je m na de voeding altijd weer in bed? Onze zoon slaapt namelijk overdag niet veel. Nog tips voor inslapen? Hij is soms heel moe, maarblijft maar vechten tegen de slaap. Heb ook t idee dat hij niet alleen wil liggen, als hij in de wipper ligt bij ons is hij in ieder geval stil (maarslaapt nog steeds niet). We proberen vaak te wachten tot hij in onze armen slaapt en leggen m dan weg, maar dan wordt hij toch vaak wakker en hij krijgt zichzelf niet in slaap. Dan ga ik ook twijfelen aan de borstvoeding, krijgt hij wel genoeg…[/quote]
Zo’n klein kindje kun je eigenlijk helemaal nog niks aanleren. Je kan het rekken met een speentje etc. maar dat is eigenlijk heel onnatuurlijk. Net als zelf in slaap vallen dat hoeft nog helemaal niet. Je mag je kindje zo vaak aanleggen als je wil, als het buikje vol is is het vol. Sommige kindjes drinken liever vaker kleine beetjes omdat het maagje nog zo klein is. Maagje wordt steeds wat groter dus dan kan de tijd tussen voedingen ook langer worden.
lekker veel blijven knuffelen het is heel normaal dat een kindje eerst nog bij jou in slaap valt. Je kan bv ook op bed gaan liggen (die van ons ligt dan oo de buik, vindt ie fijner) en dan schud ik zijn kontje en hij sabbelt op een speentje en dan ‘schud’ ik hem in slaap. Lukt niet altijd maar is ter afwisseling van op mij in slaap vallen tijdens die hitte. 
Mijn vorige kindje kon ik na 6 weken steeds vaker wegleggen nadat ze bij mij in slaap gevallen was. Moest wel 15-25 minuten wachten en dan kon ik haar 9 vd 10 keer wegleggen. Ik denk dat ze echt eerst nog veel huidhonger hebben en moeten wennen aan de wereld.
volg je gevoel, zulke kleine kindjes kun je niet verwennen. Zijn meerdere meningen/onderzoeken de één zegt 6 maanden de ander 1 jaar en weer een ander 2 jaar. 

Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi.
Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook "later" te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. 
Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst
Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app "baby tracker". Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.

Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi.
Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook "later" te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. 
Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst
Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app "baby tracker". Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.

Dames,
Zo onze kleine meid is al 13 dagen oud. Ze doet het nu weer goed nadat ze in de kraamweek via afgekolfde moedermelk is bijgevoegd. Na mijn idee drinkt ze goed aan de borst, wel met een tepelhoedje omdat het haar anders niet lukt. Toch maakt het mij onzeker of het ook echt goed gaat. Ze is vorige week maandag voor het laatst gewogen en heb geen idee of ze aan komt. Wel heeft ze meer dan voldoende plasluiers maar de ontlasting is er wel en zo heel af en toe een goede luier vol maar vaak ook kleine beetjes. Moet ik mij daar zorgen over maken? Morgen komt het consultatiebureau langs voor de eerste check, ben benieuwd wat zij zeggen. Wat betreft het voeden soms drinkt ze heel hortig en snel en is ze binnen 5 min klaar en andere keer drinkt ze 15min. Ik geef haar 1 borst per voeding. Ze komt soms elke 2 uur maar soms ook elke 3 tot 4 uur. Het regeldagje heeft ze na mijn idee gehad omdat ze toen echt elk uur wou drinken.
Na het drinken heeft ze soms last van krampjes en heeft nu 2x gespuugd, dit zag er niet uit als een hele voeding maar wel meer als een mondje vol.
Sorry voor het lange verhaal maar ze zeggen wel eens kleine baby's grote zorgen haha

Super herkenbaar Limburgskindje! Heb ook dezelfde zorgen (gehad) over borstvoeding. Je hebt gewoon geen idee wat erin gaat. Morgen zal het blijken bij het wegen, hopelijk dan wat meer rust als ze is aangekomen?
Als ze goed plast en goed slaapt is er denk ik niks aan de hand. Poepen hoeft maar een paar keer per week geloof ik.
Ik gebruik ook een tepelhoedje, veel fijner! Ook is zn tongriempje gekliefd, daardoor drinkt ie iets beter.
Maar als ik bij jullie lees dat ie maar 15 min aan de borst drinkt... bij mij duurt een voeding minstens een halfuur, soms wel een uur! En ik wissel vaak van borst. 

Lepeltjelepeltje ik ga er vanuit dat ze aan gekomen is dat merk ik wel aan haar buikje en armen maar ja ben benieuwd hoeveel. Hou jullie op de hoogte. 
Wat betreft de 15 min aan de borst dat is bij 1 borst en vandaag begonnen met wisselen als ze bij een borst uitgedronken is dan maak ik haar wakker door haar te verschonen of een boertje te laten. Dit werkt wel vandaag heb ik het idee. Ze is dan zeker 2 uur rustig en meer verzadigd. Hopelijk zet dit zo door. Waarschijnlijk houdt ze er nog gewoon van om veel bij ons te zijn. Dus daar geven we maar aan toe alleen is dit in de nacht wel lastig. Maar we gaan het komende nacht zien wat ze gaat slapen

Terug
Bovenaan