Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Hier hetzelfde. Ook wisselen van borst met verschonen tussendoor. Ben zn slaapjes en voeding enzo nu aan het bijhouden, kijken of ik iets ontdek. Hij kan echt best hard krijsen, krampjes? Volgende week eens met het CB bespreken en misschien verwijzing voor osteopaat vragen want hij overstrekt ook erg naar mijn idee. Of misschien zoek ik teveel naar een oplossing en wordt t vanzelf beter ?

Dat overstrekken is wel een teken van krampjes. Wat ook evt in verband staat met krampjes is jouw eten, weet niet of je dit kunt herleiden naar waar jij hebt gegeten en de krampjes. Je hoeft naar mijn idee geen verwijzing van het CB te hebben om naar de osteopaat te gaan. Ik hoor daar wel goede verhalen over dat het bij veel kindjes werkt. 

[quote quote=10227431]Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi. Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook “later” te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app “baby tracker”. Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.[/quote]
Die van mij drinken echt niet langer als ze niet meer willen hoor ;-) Als ik dit wel doe (dus paar keer opnieuw aanleg) dan spuugt ie daarna alleen maar meer. 
Wij hebben zelf ook niet op precies dezelfde tijden honger en evenveel honger toch? Maar dat is hoe ik het zie, kindjes zijn geen robot, sturen zeker maar ook goed kijken naar wat ze zelf prettig vinden als ze zo klein zijn. Naarmate ze ouders worden vind ik dit anders. Net als de slaapassociaties dat is nu nog niet aan de orde, wel als ze ouder worden. 
Qua of er genoeg binnenkomt dat is idd spannend, ik heb een keer extra gewogen op CB en daarna is het denk ik ook maar vertrouwen op je moedergevoel en kindje. Plasluiers in de gaten houden en kijken of je kindje actief is. Vooral met dit warme weer is het spannend vind ik. 
Kraamzorg gaf aan dat krampjes meestal na 6 weken worden omdat de darmpjes dan meer gewend zijn. 
Mijn beide kids zijn goede poepers hier meerdere poep luiers per dag ;-) maar met bv is 1x per 4 dagen poepen of zelfs nog langer er tussen laten idd ook normaal. 

[quote quote=10227703] Die van mij drinken echt niet langer als ze niet meer willen hoor Als ik dit wel doe (dus paar keer opnieuw aanleg) dan spuugt ie daarna alleen maar meer. Wij hebben zelf ook niet op precies dezelfde tijden honger en evenveel honger toch? Maar dat is hoe ik het zie, kindjes zijn geen robot, sturen zeker maar ook goed kijken naar wat ze zelf prettig vinden als ze zo klein zijn. Naarmate ze ouders worden vind ik dit anders. Net als de slaapassociaties dat is nu nog niet aan de orde, wel als ze ouder worden. Qua of er genoeg binnenkomt dat is idd spannend, ik heb een keer extra gewogen op CB en daarna is het denk ik ook maar vertrouwen op je moedergevoel en kindje. Plasluiers in de gaten houden en kijken of je kindje actief is. Vooral met dit warme weer is het spannend vind ik. Kraamzorg gaf aan dat krampjes meestal na 6 weken worden omdat de darmpjes dan meer gewend zijn. Mijn beide kids zijn goede poepers hier meerdere poep luiers per dag maar met bv is 1x per 4 dagen poepen of zelfs nog langer er tussen laten idd ook normaal.[/quote]
Nou blij toe dat het bij mijn robotkindjes dan wel zo werkt.
Vind het heel jammer dat eens iemand begint over routine bij een kind er altijd ouders zijn die er over praten alsof je je kind de grootste onrecht aandoet. Je kan immers niet bepalen voor een ander ouder wat wel en niet goed is, vooral en al helemaal als je de kinderen totaal niet kent. Wat bij jou werkt of niet werkt is niet per se de maatstaf voor alle ouders. 
Afijn, zoals eerder vermeld helpt het hier dus heel erg goed. Mijn vorige bericht is daarbij dus een tip voor de ouders die er wel voor open staan!

Hi dames,
Leuk dat we hier verder gaan! Hoe is het met iedereen?
Mijn zoontje is vandaag drie weken oud en ik begin echt te twijfelen of ik hem overdag niet in zijn bedje moet leggen. Hij is eigenlijk de hele dag bij me en weigert vaak ook maar in zijn box te liggen. Er is geen regelmaat, ik oas me gewoon aan aan hem. Hoe doen jullie dat? 

[quote quote=10228526] Nou blij toe dat het bij mijn robotkindjes dan wel zo werkt. Vind het heel jammer dat eens iemand begint over routine bij een kind er altijd ouders zijn die er over praten alsof je je kind de grootste onrecht aandoet. Je kan immers niet bepalen voor een ander ouder wat wel en niet goed is, vooral en al helemaal als je de kinderen totaal niet kent. Wat bij jou werkt of niet werkt is niet per se de maatstaf voor alle ouders. Afijn, zoals eerder vermeld helpt het hier dus heel erg goed. Mijn vorige bericht is daarbij dus een tip voor de ouders die er wel voor open staan![/quote]
Jammer dat je het zo opvat aangezien ik duidelijk aangeef dat het hier niet zo werkt en ik het op deze manier zie. Ik zeg nergens dat het niet goed is! Excuus als je het wel zo opvat dat is niet zo bedoelt.
ik wil alleen aangeven dat het niet gek is als het niet lukt en andere mama’s wellicht denken dat het de maatstaf is en hun kindje dit ook moet ‘kunnen’. Dat kan ook veel onzekerheid geven en die wil ik juist afnemen. 
volgens mij bedoelen we het allebei goed, alle kindjes zijn anders en kies vooral waar je je goed bij voelt. Want ik geloof dat als jij je er goed bij voelt je baby dit ook voelt! 

Ik vind dit btw een mooie blog over slapen in bedje of niet de eerste 12 weken. 
Zoals gezegd ieder doet wat ie denkt dat goed is en dat is prima. Geen oordeel maar een mening.
https://dehuismuts.com/je-baby-laten-wennen-aan-het-wiegje-dit-gaat-je-helpen/

Pff, ik zou ook heel graag wat meer ritme erin krijgen! Ik geef flesvoeding, maar heb dit wel op verzoek gedaan. Sinds zaterdag begonnen met een soort schema, waarbij de eerste fles van de dag om 7 uur wordt gegeven. Maar madam komt 's nachts dan gezellig om half 2 en half 6, waarna ik het onzin vind om haar om 7 uur alweer een fles te geven.. Iemand tips? Onze meid is nu 3,5 weken oud
@Saarrtje
Ik ben een paar dagen geleden ook begonnen met slaapjes in haar eigen bed. In eerste instantie alleen het 'middagdutje'. Maar ik merk dat ze veel beter slaapt in haar bedje dan in bijv de wandelwagen, dus ze ligt er nu ook alweer in. Ze moppert dan wat, ik loop 3 keer naar boven. 2 keer om te troosten in bed, de derde keer om te wiegen op de arm. Wil het dan nog niet, dan mag ze gewoon weer bij me komen liggen :)

Terug
Bovenaan