[quote quote=10227431]Het kan kennelijk wel, bij mn beide kinderen gelukt hihi. Zoals er al gezegd is heeft een baby in het begin nog een kleine maag waardoor ze kort drinken. Eens ze een week ouder zijn is hun maag al aanzienlijk groter ten opzichte van een paar dagen ervoor. Wat ik doe is de voedtijd bijhouden en probeer ervoor te zorgen dat ze minimaal een x aantal minuten drinkt aan elke borst. Hierdoor weet ik zeker dst ze genoeg binnen krijgt (wat uiteindelijk ook duidelijk te zien was aan haar luiers, het slapen en haar gewicht). Hierdoor komen ze sowieso minder snel voor een volgende voeding, dus leer je ze eigenlijk met beter drinken ook “later” te komen. Huilt ze eerder dan 2 uur na de vorige voeding dan kijk ik dus ook eerst naar alternatieve klachten (die dan ook zo blijken te zijn) in plaats van meteen een borst erin te gooien hahaha. Wat slapen betreft leg ik haar in een slaapzak, hierdoor slaapt ze goed want zonder maakt ze zichzelf heel snel wakker doordat ze veel wappert met haar handen. Dit werkt ideaal. Soms kan ik haar meteen wegleggen en soms knuffelen we daarvoor nog even. Een speentje helpt daar trouwens ook goed bij hier. Het in slaap vallen aan de borst doe ik hier niet. Ook niet bij mn vorige baby. Een kind kan het dan op een gegeven moment associeren met slaap en zal je dan als speen gebruiken, dit moet je echt willen. Omdat ik dit niet wil zorg ik ervoor dat ze soms wel half wakker (door eerst lekker te knuffelen met mij en zodoende lichtjes weg te dommelen) naar bed gaat mét een speentje en dus niet een borst Het letten op de tijd tijdens een voeding vind ik echt ideaal. Als ze eerder loslaat dan dat ze normaal zou drinken probeer ik haar even te laten boeren voor ik haar verder laat drinken. Dit omdat ik toch die minimale grens wil behalen zodat ik gerust ben over haar voeding. Ik gebruik daarbij de app “baby tracker”. Bij haar is het minimaal 10 minuten per borst, vaak dus langer. Als ze korter drinkt (wat ze in het begin deed door een regeldag) dan komt ze ook veel sneller, wat overigens logisch is. Een lege maag zorgt voor slechte slaap, zo zijn wij immers ook haha.[/quote]
Die van mij drinken echt niet langer als ze niet meer willen hoor ;-) Als ik dit wel doe (dus paar keer opnieuw aanleg) dan spuugt ie daarna alleen maar meer.
Wij hebben zelf ook niet op precies dezelfde tijden honger en evenveel honger toch? Maar dat is hoe ik het zie, kindjes zijn geen robot, sturen zeker maar ook goed kijken naar wat ze zelf prettig vinden als ze zo klein zijn. Naarmate ze ouders worden vind ik dit anders. Net als de slaapassociaties dat is nu nog niet aan de orde, wel als ze ouder worden.
Qua of er genoeg binnenkomt dat is idd spannend, ik heb een keer extra gewogen op CB en daarna is het denk ik ook maar vertrouwen op je moedergevoel en kindje. Plasluiers in de gaten houden en kijken of je kindje actief is. Vooral met dit warme weer is het spannend vind ik.
Kraamzorg gaf aan dat krampjes meestal na 6 weken worden omdat de darmpjes dan meer gewend zijn.
Mijn beide kids zijn goede poepers hier meerdere poep luiers per dag ;-) maar met bv is 1x per 4 dagen poepen of zelfs nog langer er tussen laten idd ook normaal.