Baby’s geboren in september

Ik gooi er meteen maar een vraag in. Onze dochter is nu 2,5 week oud en heeft enorme zuigbehoefte. Hoe gaan jullie om met spenen? Ze is alleen maar tevreden met een speen, maar nu komt het als ze in slaap valt en de speen verliest wordt ze wakker. Overigens lukt het snachts redelijk zonder speen omdat ze na het drinken in slaap valt, maar overdag minder. 
Kortom tips zijn welkom! 

Ik had dat ook, ze wilde eerst niet eens een speen. Dus mijn pinken waren de klos, in de nacht was dat vaak in slaap vallen met mijn hand in de co-sleeper haha. Ze pakt nu alleen de bibi speen met vlakke onderkant, maar we gebruiken hem eigenlijk alleen als ze last van haar buikje heeft en troost zoekt. Als ze ermee in slaapt valt gebeurd inderdaad wat jij zegt, als ie uitvalt wordt ze wakker tenzij ze écht vast slaapt.
Ik vind het ook n lastig punt, want als ze morgen op haar eigen kamer gaat (?) kan ik ook niet met mijn pink ernaast blijven staan...

hier ook een vraag: hoeveel poepen jullie kindjes die bv krijgen? Nora heeft er makkelijk 8/10 per dag ? wel maar kleine poepjes!

Hier een meisje van bijna 3 weken! In het begin wilde ze alleen maar papa zijn pink en nu tegenwoordig is mijn ringvinger ook geaccepteerd ? de speen vind ze vaak maar een vies ding. Alleen als we ergens heen gaan wil ze hem wel in de maxi cosi om in slaap te vallen. 
We hebben de onrustige (cluster?) avonden nu net achter de rug, ze wilde alleen maar zuigen en was onrustig tot 2 uur in de nacht. als de speen uit viel als ze bijna sliep konden we weer van voor af aan beginnen ?! Als ze gaat slapen dan spuugt ze hem wel weer uit dus ze heeft hem voor in slaap vallen niet echt nodig gelukkig. Wat ook goed helpt tegen de onrust door het rommelen in haar buik helpt het om haar op haar buik over de arm te leggen met haar hoofdje bij je elleboog, dan is ze gelijk rustig door de druk op haar buik. Als ze daarna even de pink krijgt gaat ze uiteindelijk wel slapen als de onrust gestild is door het zuigen.
Hier soms ook wel 6/7 poepbroeken per dag! Echt van die spuitluiers met van die kristallen door het vele drinken. Is geloof ik wel normaal hoor! Ze heeft ze nu van die krampjes periodes dat alles los komt en mevrouw behoorlijk kan reutelen en als je niet op let alles overstroomd ?! Vandaag in de kerk ging ze los, mensen voor ons verbaasd achterom kijken.  ? Dit gebeurt meestal maar eens per dag gelukkig! 
Een paar dagen geleden leek het wel alsof ze echt van herkenning ging lachen! Wat een vertederend moment is dat zeg! ? 
Hoe vinden jullie het moederschap tot nu toe? Zoals je verwacht had of echt totaal anders? 

Wij gebruiken bibs spenen, deze blijven goed in! Als hij heel vast slaapt gaat hij uit, maar dan mist hij hem ook niet. 

onze kleine poept zo'n 1 a 2 keer per dag maar misschien omdat ik flesvoeding geef? 

ik vind het moederschap prachtig maar ook vermoeiend Haha.. had me het wel wat "romantischer" voorgesteld ? wist niet dat je zooooo bezig kon zijn de hele dag en nacht met die kleine. Maar van de andere kant; ik vind het ook heerlijk.. en ik ben dol op ons mannetje.
volgende week ga ik een avondje uit met vriendinnen en daar heb ik stiekem toch ook wel zin in na 5 weken ? 
fijne avond allemaal! 

Hier krijgt ze ook een Bibs speentje. Maar eigenlijk alleen als ze onrustig is in de co sleeper. Ze heeftvdan vaak last van krampjes want haar beentjes gaan dan zo te keer dus het speentje helpt haar dan hiermee. 
En inderdaad, als ze eenmaal diep in slaap is valt ie vanzelf uit en is het prima. Tot die tijd zit er hier niets anders op dan het speentje iedere keer terug te stoppen.

[quote quote=10252359]Ik gooi er meteen maar een vraag in. Onze dochter is nu 2,5 week oud en heeft enorme zuigbehoefte. Hoe gaan jullie om met spenen? Ze is alleen maar tevreden met een speen, maar nu komt het als ze in slaap valt en de speen verliest wordt ze wakker. Overigens lukt het snachts redelijk zonder speen omdat ze na het drinken in slaap valt, maar overdag minder. Kortom tips zijn welkom![/quote]
 Ergens de tip gelezen om hem, als ze slaapt, uit de mond te halen.. zodat ze niet wakker worden met speen in de mond. Of laten huilen wanneer hij eruit valt... moet wel je ding zijn. Hier huilt hij ook even, maar dit stopt vanzelf weer na 2 a 3 minuten.

[quote quote=10252359]Ik gooi er meteen maar een vraag in. Onze dochter is nu 2,5 week oud en heeft enorme zuigbehoefte. Hoe gaan jullie om met spenen? Ze is alleen maar tevreden met een speen, maar nu komt het als ze in slaap valt en de speen verliest wordt ze wakker. Overigens lukt het snachts redelijk zonder speen omdat ze na het drinken in slaap valt, maar overdag minder. Kortom tips zijn welkom![/quote]
 Ergens de tip gelezen om hem, als ze slaapt, uit de mond te halen.. zodat ze niet wakker worden met speen in de mond. Of laten huilen wanneer hij eruit valt... moet wel je ding zijn. Hier huilt hij ook even, maar dit stopt vanzelf weer na 2 a 3 minuten.

Terug
Bovenaan