Baby’s geboren in september

Hier leer ik geen speen aan voor het in de avond in slaap vallen. Puur om te voorkomen dat hij alleen met speen in slaap valt en dan inderdaad weer wakker wordt als die uitvalt. Pink werkt goed bij ons in de avond en een volle maag ;).
De temp is inderdaad tussen 36.5 en 37.5. Verder hier nu met 4 weken 1 a 2 poepluiers op een dag en gebeurd ook wel eens een dag 1/2 niets. Maar dat schijnt normaal te zijn. Ik geef trouwens borstvoeding. 
Vandaag gewogen en de kleine zit al boven de 5 kilo. Is nu 2+/2.5+ boven het gemiddelde. 
Verder ook alweer ongesteld :( had gehoopt dat dat nog even weg zou blijven. Aan de andere kant, lichaam werkt goed...

Leuk dat we nu een baby topic hebben! Hier is Siem nu 4 weken en 5 dagen oud alweer. Het is een heerlijk mannetje die overdag weigert te slapen (op zo'n 2-3 uur na tussen 09:00 en 19:00 uur) maar 's nachts geweldig slaapt. Maakt wel dat je weinig gedaan krijgt overdag. Gelukkig begint hij zichzelf een beetje te kunnen vermaken in zijn nestje of in de box. Hij zit nu bijna een kilo boven zijn geboortegewicht en maat 50 heb ik al weg kunnen leggen, maat 56 gaat denk ik ook niet heel lang meer duren... Poepluiers hier zo'n 3 keer per dag met borstvoeding. Het is dus echt bij iedereen anders.
We hebben over een krappe twee weken het intakegesprek bij het kinderdagverblijf en moet nu al een beetje slikken dat het nog maar 6 weken duurt voordat hij naar de KDV gaat. Wat vliegt de tijd...
@Nobba: heb het idee dat ik bijna ongesteld ga worden. Had ook liever gehad dat het nog even weg zou blijven. Binnenkort even langs de huisarts voor anticonceptie. Jammer dat dit allemaal nu alweer geregeld moet worden. Vond het eigenlijk wel prima geen menstruatie de afgelopen 10 maanden haha!

Ons dametje heeft nooit maat 50 aan gehad, wij zijn gelijk bij 56 begonnen! Maat 62 zit ruim maar draagt ze ook al, haha. Maar ze is ook een lange baby.
Hier na 2 weken 650 gram boven het laagste gewicht. Eindelijk goed aan het groeien, ze was bijna 10% afgevallen de eerste dagen en het groeien begon met 10-20 gram per dag,dus het is heel mooi dat ze weer spekkies heeft! 
Ik vind het herstel van de keizersnede trouwens behoorlijk tegenvallen. Heb steeds echt weinig energie, rondje wandelen (10 minuutjes) is eigenlijk nog te veel naast de andere dingen. Ik hoop dat het snel beter wordt! Ook bloed ik nog steeds als een rund af en toe (sorry). Herkenbaar? (Wanneer houdt het op ?)
Gelukkig is mijn man superlief en kan hij veel overnemen. Hij is lekker een maand lang thuis. Zijn jullie mannen nog thuis of zijn ze alweer aan het werk? 

Hoi lieve moeders,
Ook ik lees al even mee met de 'uitgerekend in september forum' en nu sluit ik mij graag aan bij dit forum.
Op 13 september mrt 41+1 weken zwangerschap ben ik bevallen van een zoon Olivier. Olivier doet het goed en is een vrij makkelijke baby. Wel heeft hij net zoals de meeste baby's veel last van krampjes en spugen waardoor hij overdag het liefst de hele dag bij mij ligt...hierdoor is het best een uitdaging om ritme te vinden en wat in huis te kunnen doen hihi...verder heb ik nog 2 kinderen van 2,5 en 4 jaar dus loop vaak van en naar het schoolplein (4× op een dag) wat qua voedingen een uitdaging is (geef borstvoeding)...
Heerlijk om hier mee te lezen en elkaar tips te geven om elkaar te helpen...het is altijd fijn te merken dat je niet de enige bent die soms steggelen...

Onze kleine is alweer 5 weken oud maar nog steeds maat 50 Hihi nog even van genieten want hij groeit nu als kool.. 
ik ben zo juist ongesteld geworden.. fijn dat het lichaam weer werkt maar had het ook niet gemist ?

Ja fijn om elkaars verhalen te lezen en dat iedereen wel zoekende is. 
pfff wel respect hoor voor de ouders met baby en ook nog andere kids. 
Ik vloei ook nog wel, maar gelukkig neemt het erg af. Ben er ook wel klaar mee want vind het maar een broeierige bedoeling daar beneden met constant verband in je ondergoed...?
Gister en vannacht wel echt een piek aan krampjes gehad en idd soms ook wat spugen erbij. Vind het echt lastig omdat je er zo weinig aan kunt doen... Nu ligt ze al lekker weer een tijdje bij me te slapen en ik zit lekker voor de tv programma's terug te kijken... Het weer buiten is ook niet echt uitnodigend dus dan binnen maar naar ons zin maken.
Mijn vriend werkt deze week weer eerst halve dagen. Volgende week (Amy is dan 4 weken) gaat hij weer zijn gewone dagen draaien. Elke woensdag werkt hij thuis. Dus vanmorgen had hij Amy mee naar beneden genomen en heeft mij laten uitslapen??❤️

Leuk we zijn overgestapt naar een nieuw forum hoofdstuk!
Kunnen we hier anders ook een lijstje doen van de geboortes?

Terug
Bovenaan