Baby’s van maart/ april 2022

Hallo allemaal! Ik schreef al mee in het april staartje, maar Lewis tipte dat jullie hier actief zijn? Heb al een mailtje gestuurd voor het app groepje. Gezellig!!?

@mylwen, dat is wel echt heel lullig dat ze dat niet meer hebben doorgegeven! Is ze inmiddels wel opgeknapt? Zijn jullie ook nog positief getest?

Hi dames,
Ik lees al een tijdje mee met dit forum. Mijn dochter is op 17 maart geboren en is bijna 10 weken. Ik heb al een zoontje die bijna drie wordt.
Super fijn om herkenning te lezen in jullie verhalen. Dat doet me echt goed. Ik heb namelijk een mega onrustige baby die nergens echt blij van wordt. Ze heeft waarschijnlijk verborgen reflux en heeft daar Omeprazol tegen. Verder is ze echt uiterlijk na 45 minuten al moe. En slapen in eigen bedje is een ramp overdag. De nachten gingen de afgelopen 3 nachten trouwens ook dramatisch. 
Hoe doen jullie dat met de beddutjes. Ik lees dat het bij sommige wel een half uurtje bijvoorbeeld lukt? Hoe breng je je baby dan in slaap? Laat je je baby huilen en leg je je kindje wakker maar slaperig weg? 
Ik las over het appgroepje, wat leuk! Kan ik er nog bij? Ik kan het e-mailadres nergens meer vinden namelijk.

@Valendel hoi, welkom! Wat vervelend zeg dat je dochter het zo moeilijk heeft. Helpen fe medicijnen haar een beetje?

Ik leg mijn dochter in bed zodra ze de eerste vermoeidheidstekenen geeft. Dan baken ik haar in en zet ik de white noise aan en geef ik haar haar speen. Ik geef haar dan nog een kus en dan loop ik erbij weg. Vaak ligt ze eerst nog een tijdje wakker om zich heen te kijken en dan valt ze in slaap. Ze slaapt nog niet zo lang, inderdaad vaak half uurtje tot een uur. Als ze dan gaat huilen troost ik haar even en geef ik de speen weer, soms valt ze dan nog weer in slaap maar meestal haal ik haar dan maar weer uit bed. Hoe reageert jouw dochter als je haar in bed legt?

Ja dat medicijnen lijken wel een beetje te werken. Ze is nog steeds onrustig en ik hoopte eigenlijk dat dat minder zou worden door de medicijnen. Ik heb heel sterk het gevoel dat ze geborgenheid wil en daarom alleen maar op de arm wil slapen. Ik doe haar bij de helft vd slaapjes in de draagdoek maar ik heb zelf nog hele erge bekkenpijn waardoor die draagdoek niet ideaal is. 
Verder als ik haar in bedje leg (ingebakerd, in het donker en white noise) begint ze vrijwel meteen te schreeuwen. Ik laat haar 1x per dag 3x 10 minuten huilen in bed en ga dan dus iedere 10 minuten even troosten.  Ik vind het geen prettige methode en het werkt ook niet eens altijd dus ik zoek eigenlijk een andere aanpak. 4's heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte ook niet...zucht

@Valendel Oh wat vermoeiend. Het klinkt ook alsof ze graag geborgenheid wil inderdaad, helemaal als ze zich ook niet zo lekker voelt. Ik herken het draagzakprobleem wel, heb zelf ook nog veel last van mn bekken en dan is dat niet te doen.

Ik weet zo ook niet echt een goede aanpak eigenlijk, het klinkt alsof je al vanalles hebt geprobeerd. Wil ze wel in de woonkamer slapen, in de maxi cosi ofzo? Dat ze je wel kan zien of horen? Ik leg mijn dochter ook wel eens ingebakend en met white noise in de maxicosi, dan is ze nog wel dichtbij maar heb je wel even je handen vrij

Qua appgroep trouwens, ik kwam erachter dat ik het mailadres verkeerd in had getypt en daar een mail naar heb gestuurd. Maar aangezien het hier zo stil is denk ik dat de rest al in de appgroep zit ?. Ik heb nog wel een mail gestuurd naar wat ik dacht dat het goede mailadres is (weet het niet meer zeker) maar ik weet niet of @mirtje er nog op kijkt. Als iemand van de rest dit nog leest, zouden jullie dat kunnen vragen haha.

Hoi valendel, de cry it out methode die je volgens mij toepast is volgens mij niet echt geschikt voor baby’s jonger dan 6 maanden. Ik dacht dat ze er zelfs hechtingsproblemen van kunnen krijgen en andere problematiek. Ik pas zelf optie drie toe van deze site (en dat werkt heel goed; van nooit in bed naar alle slaapjes in bed):

https://www.eindelijkslapen.nl/waarom-is-baby-laten-huilen-methode-gebruikelijk-bij-slaapproblemen-maar-niet-de-beste/

Terug
Bovenaan