Baby’s van maart/ april 2022

@ veertje oh wat vervelend hé dat je dan iets verkeerds eet en dan gelijk drama hebt. Hier vanavond weer uit eten geweest (nog steeds op vakantie) op hoop van zegen dat het goed gegaan is met het koemelkvrije eten. Anders hebben wij ook weer feest.

Vandaag is mijn zoontje erg zuur en veel aan het spugen. Ook drinkt hij onrustig en steeds veel korter dan normaal.

Wij hadden omeprazol voorgeschreven gekregen maar zijn daar na een paar dagen mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Nu even niks. Dinsdag weer naar de kinderarts om te bespreken hoe het gaat. Ik merk dat ik steeds minder open sta voor medicatie. Mijn oudste heeft lang (1 jaar) nexium gebruikt. Achteraf gezien heeft hij er heel veel naar bijwerkingen van gehad. Alleen zagen we dat pas toen we een ander kind hadden na het stoppen. Zijn groei is geremd geweest, zijn ontwikkeling ook. Verder had hij chronisch ijzertekort en sliep hij slecht. Ik heb niet zo'n zin in herhaling hiervan. Ben benieuwd wat de kinderarts verder nog kan doen voor ons.

En mirtje, nog last gehad van het eten? Of ging het goed?
Wat sneu Veertje, dat het eten zo slecht viel bij haar. Is ze weer wat opgeknapt? Wat kunnen ze zich dan rot voelen he? 
Hier gaat het met witte ruis ook het beste. Op de babykamer nu sinds een dag of 5. Pikkedonker, witte ruis machientje hard aan, en slaapzakje aan, wakker wegleggen. En dan krijg ik dus in de ochtend en begin van de middag de slaapjes wel voor elkaar. Ik moet wel een paar keer terug, soms wel een uur lang, en soms ook blijven staan. Maar, Ik ben zo opgelucht na 7 weken overdag levend matras spelen! Heerlijk dat ik iets heb gevonden dat voor nu werkt. 
Wil stiekem eigenlijk ook mn avond wel weer terug. Bij mijn oudste kon dit na lang oefenen met een huilende baby in het donker op de slaapkamer pas na 4 maanden. Toen ging ze 20 uur slapen en met 6 maanden was dat pas 19 uur. Maar ik heb het idee dat deze al wel eerder eraan toe is? Ik durf het alleen niet goed te proberen. Nu is ze tussen het avondeten en een uur of 20/21 erg rusteloos en clustert ze soms. Dus dan nog niet. Maar ergens tussen 20 en 21 gaat ze in haar diepe slaap. Dan gaan we zelf 21.30 naar boven en moet ik haar dus wekken voor het verplaatsen. Met een schone luier en nog een slok melk gaat ze soepel verder slapen hoor. Maar ik krijg er dan nooit een hele fles in omdat ze zo snel weer vertrokken is. Ik speel dus met het idee om rond 20 uur al een fles te geven en haar op bed te leggen. Maar ik durf niet zo goed. Ben bang dat ik haar proces verstoor en dan een rotnacht tegemoet ga, terwijl het nu begin van de nacht best soepel gaat. 
Afgelopen nacht wel al vroeg voor een nachtvoeding gekomen en vanaf 2.30 gewoon wakker en veel krampen, vaak drinken. Eenmaal ochtend kwam de poepluier en slaapt ze haar eerste twee slaapjes super. Maargoed ik niet, want de oudste is er nog ?? lekker dan. Vannacht beter. 
Oh en hier ook meestal maar rond 12-13 uur slaap hoor. 8/9 uur snachts en overdag 1 lange van 1,5 a 2 uur en verder wat korte hazenslaapjes. Bij mijn oudste werd dit ook pas rond 6 maanden 15 uur per dag

@lewis ja was gelukkig helemaal goed gegaan! Nog steeds wel het bekende gerommel en onrust in de nacht, maar gelukkig geen heftige reactie bij een van de twee kinderen.

Hier slapen beide jongens ook met witte ruis op en in een donkere slaapkamer.
De jongste slaapt nog veel. In de nacht vaak klokje rond, waarbij hij dan wel ergens in de nacht 1 of 2 uur wakker is. Dus zo'n 10 uur denk ik. Tijdens onrustige nachten halen we dat niet. Al komt de onrust ook al veel in de slap. Dan in de ochtend een slaapje van 45 min, einde ochtend/ begin middag een lange slaap van een uur of 4. Tijdens deze lange slaap wel wakker voor een voeding en dan weer verder slapen.
In de middag dan nog een slaapje van 1 uur ongeveer. . Dus aan de 16 uur komen we zeker wel, misschien nog wel meer.

Wij hebben ongeveer dit schema;
7 uur opstaan
8.30- 9.15 slapen
9.15-10.45 verschonen, voeding, spelen, knuffelen
10.45 -11.45slapen
11.45 -12.00verschonen, voeding
12.00- 15.00 slapen
15.00- 16.30 verschonen, voeding, spelen, knuffelen
16.30 - 17.30 slapen
17.30 - 19.00 verschonen, voeding, spelen, knuffelen
19.00 naar bed

Dit is onze ideale dag en kan enkel als we heel de dag thuis zijn. Maar elke dag is anders en dit schema klopt echt niet altijd. Als we op pad zijn dan zijn de slaapjes korter en hebben we meer slaapjes op de dag. In de auto en in de kinderwagen wordt vaak ook een kort dutje gedaan.

@Lewis gelukkig heeft ze er nu geen last meer van. We hebben in de nacht en ochtend melk uit de vriezer gegeven en ik heb gekolft en die melk weggegooid. Zo zijn we er goed doorheen gekomen gelukkig. Na hoeveel uur is je melk weer 'ververst', weten jullie dat ook? Ik neem het steeds maar extra ruim voor de zekerheid.

@mirtje wat fijn dat het met het eten goed is gegaan. En ooh, wat klinkt dat ritme heerlijk haha. Hier gebeurd het nog regelmatig dat ze een slaap overslaat en gewoon de hele ochtend of middag wakker is, wel steeds minder gelukkig. Er zit nog niet echt een vast ritme in helaas. Vandaag sliep ze gelukkig wel als een blok, ze heeft zelfs een hele tijd in de maxi-cosi geslapen waardoor we rustig konden eten en ik eindelijk weer eens aan mijn hobbys toekwam. Met het witte ruis trouwens, ik ben een beetje bang dat als ik dat doe ze het aanleert en niet meer zonder kan slapen. Is dit een ding of ben ik overmatig bezorgd haha. En hoe doen jullie dat met slaapjes overdag, doen jullie die in het donker of juist niet?

Misschien is het handig voor de appgroep dat iemand een e-mail adres wil aanmaken of haar e-mailadres wil opgeven zodat we onze telefoonnummers daar naar toe kunnen sturen en dan kan diegene een appgroepje aanmaken.
Wat ik lastig vind van dit forum dat ik zo goed alle reacties moet onthouden voor het reageren.

@lewis lastig dat je oudste steeds haar bedje uitkomt. Ik zag ook dat je daar een andere topic voor had geopend. Gelukkig heb ik dit nooit gehad met de oudste, hij blijft braaf liggen totdat hij s ochtends wakker wordt. We hebben nu weer de beloning poster erbij gehad, want hij kwam steeds vroeger uit bed en ging dan spelen en roepen etc. En die poster helpt al wel ook al zijn we daar gisteren mee begonnen.

@veertje ik heb geen idee met betrekking tot het verversen. Maar verstandig dat je het ruim neemt!

@mirt wat een lekker ritme op de ideale dag!

Ik laat de baby ook slapen in een donkere kamer, ingebakerd en met witte ruis en vanaf nu ook overdag zoveel mogelijk op die manier. Maar de afgelopen paar dagen verlopen overdag qua slapen en eten wat rommelig. Hij heeft ook erge last van krampjes en lijkt ook verborgen reflux klachten te laten zien.. morgen is ie 6 weken. Vinden jullie het ook snel gaan?
Overigens witte ruis kan je makkelijk afwennen door het geluid steeds zachter te zetten.

@veertje mijn oudste slaapt ook met witte ruis. Hij is in april 2 geworden. Dit apparaatje gaat ook mee naar opa en oma en naar de opvang. Maar hij kan ook prima zonder slapen. Soms vergeet ik het aan te zetten en dat is geen probleem. Op dagen dat hij veel prikkels heeft of periodes van lastiger slapen helpt het hem wel heel fijn. Ik ben van plan het te gebruiken tot hij zelf aangeeft het niet meer te willen.
Overigens ben ik zelf heel lang in slaap gevallen met radio of tv aan. Ook een soort van witte ruis dus.

Het ritme overdag is hier inderdaad heerlijk en prima zo. Al is het echt niet zo strak als ik heb opgeschreven hoor. Ik kijk vooral naar de wakkertijden en niet naar vaste bedtijden.
Maar de nachten zijn op het moment echt hels.... meestal wordt hij zo rond half 2 / 2 uur wakker en is dan onrustig tot 4 uur om vervolgens na een half uurtje slapen weer wakker en onrustig te zijn vaak slaap ik na 2 uur nauwelijk meer omdat we dan veel met hem bezig zijn.

@veertje koemelk kan 24 uur in je melk zitten helaas. Wel fijn dat je het nog kon oplossen met flesjes uit de vriezer!

Hoi allemaal, kom nu pas dit topic tegen... lekker actief hier, leuk! Ik was nog actief in het topic uitgerekend april, maar schrijf/app graag mee. Ik ben bevallen op 17 april van een dochter. Mijn oudste wordt bijna 3, ook een meisje.

Terug
Bovenaan