Baby 3 maanden wassen en schone kleding aan

Om de dag in bad, en dan schone kleding aan. Maar door regelmatig dunne luiers en lekkages weleens wat vaker. 

Om de dag soms om de 2 dagen. Wel sochtends een was hand over gezicht handen en billen. En elke dagschone boven kleding.

1x per week in bad of tummytub en 1x per week met papa of mama onder de douche! Door droge huid wordt niet vaker aangeraden! (5 wk) Dagelijks wordt hij gewassen op de commode! Om de dag schone kleertjes maar dat wisselt,wanneer  ze niet fris ruiken of door melk vies zijn dan verschonen! Handjes check ik gedurende de dag, valt mij op hoeveel viezigheid er tussen de vingertjes gaat zitten! 

Mijn dochter van 3 maanden gaat elke dag in de tummy tub, met een beetje olie in het water. Ze geniet hier enorm van en het is onderdeel van het bedritueel. Ik weet dat elke dag afgeraden wordt, maar haar huidje heeft er totaal geen last van. 
Daarna een schone romper en pyjama aan. Elke ochtend schone kleren, later op de dag weer een nieuwe outfit vanwege het vele spugen. Geen probleem, genoeg leuke kleren!?

Mijn dochter van 1,5 gaat elke dag in bad na het eten. De jongste (bijna 5 maand) daarentegen om de 5 dagen schat ik? Ik was wel regelmatig haar gezichtje en spleetje. Maar omdat zij redelijk veel last had van berg, deed ik haar alleen in bad als ze achter de oortjes begon te ruiken. Ze krijgt meestal wel dagelijks schone kleertjes aan, aangezien ze vaak door lekt (borstvoeding hè) maar als die schoon en fris blijven draagt ze die ook wel eens langer. Als ik haar was gebruik ik ook nooit zeep! De huid is een orgaan met het vermogen om zichzelf te reinigen. Bij gebruik van ontvettende zeep verstoor je alleen maar die natuurlijke balans. ?

Mijn zoontje ging destijds om de dag in bad vooral omdat ik bang was dat hij een hele droge en schrale huid zou krijgen. Ik smeerde hem na elk badje ook in bed huidolie. Elke dag wel schonen kleertjes 

Onze kleine man gaat 3x pw in bad of douche. Schone kleding. Shirt/romper is echt elke dag ivm kwijl kwijl. Broekje gaat vaak wel meerdere dagen achter elkaar. 

Mijn meisje van 2 maanden gaat om de dag in bad of onder de douche en krijgt dan schone kleertjes. Natuurlijk ook wel eens tussendoor, na een lekkere blow-out of melk-kwijl-sessie..! 

Terug
Bovenaan