baby eerste maanden op slaapkamer

Das balen dat jullie zelfs een box hebben. Hoe doen jullie het eigen met zaken als een fiets? Gewoon nieuwsgierig.
Het lijkt erop dat julie een vergelijkbare situatie hebben als ik en mijn vriend. Thank god hebben we beneden een kelderbox. Maar wij hadden ook een volgestouwde rommelkamer. En ja we hadden ook een apparaat staan (hometrainer) staan! Hahaha. Echt wel grappig eigenlijk.
Daarbij was het ook nog zo dat ik pas in december volledig bij hem ben ingetrokken en dus ook nog 1000 spullen had. We hebben toen besloten om toch maar de hele rommelkamer leeg te halen en zo veel mogelijk troep weg te gooien en op te slaan bij mijn ouders. Wij verhuizen volgende winter naar een nieuwe provincie waar we een prachtig nieubouwhuis hebben gekocht.
De babykamer is nu af. De wasmachine zal er helaas wel moeten blijven staan. De roeimachine is verkocht. Ik had mijn vriend er welgeteld 1 keer op zien zitten in 6 maanden tijd. De koelkast is naar de gangkast waar de deur is uitgesloopt.
Ik de slaapkamer was voor ons ook geen optie om de wieg in te zetten. Die was echt veel te klein en krap. We hebben nog gedacht om de woonkamer op te splitsen (dat was vroeger in dit flatje ook zo) maar we bedachten ons toen dat we beter de rommelkamer konden opruimen dan dat we tijden bezig zouden zijn met het scheppen van een geheel nieuwe kamer. En eens echt een hoop moesten weggooien. Al m'n studieaantekingen zijn weg. We hebben een grotere boekenkast gekocht en alle opgestapelde boeken staan daar nu in, in de woonkamer. Wij zijn echt heel blij met dit besluit. En het mooiste is nog dat we gelijk de kelderbox in onze woede hebben meegenomen. We hebben nu echt zoveel meer ruimte en we hebben er echt een kamer bij. Waar een wil is is een weg!

groetjes,
Wietske

En oh ja badkamer is ook miniscuul. Badje staat op de wasmachine en mijn vriend heeft een ingenieuzeconstructie gemaakt voo in de douche zodat we de baby daar kunnen badderen. Hij heeft 4 houten blokjes met bouten aan de muur gemaakt en daaroverheen een houten rek dat na gebruik op z'n kant tegen de muur kan!

blijkbaar zat het woord roeimachine nog in mijn hoofd, maar de hometrainer is dus verkocht.

ha Wietske,
We zouden zo buren kunnen zijn. We hebben inderdaad wel een klein schuurtje beneden, zo'n box. Maar daar staan onze gewone fietsen, onze mountainbikes en fietsendrager in en straks waarschijnlijk ook een wandelwagen. Verder een paar dozen, dus...ook vol helaas.

Hoi,

Je moet je geen zorgen maken hoor! Een baby kan perfect de eerste maanden in de woonkamer slapen. Mijn zoontje heeft tot 4 maanden in zijn wiegje in de woonkamer geslapen, en dat was niet eens omdat we geen plaats hadden. Wij hadden wel een echte babykamer, maar ik vond het ledikantje zo enorm groot voor een ventje van 44cm dat ik hem de eerste maanden in de wieg liet slapen. Hij ging dan 's avonds de wieg in, dan dimden we het licht en keken gewoon rustig wat tv of zo. En dat ging prima! En zelfs als je echt weinig plaats hebt in de woonkamer, kan je baby gemakkelijk in de box slapen. Je zet er gewoon de bak van de kinderwagen in, zo wordt dat hier heel vaak gedaan. Een verzorgingstafel heb je ook niet echt nodig: een gewoon verzorgingskussen of een handdoek op de eettafel gaat ook perfect. En die kleertjes kunnen vast nog wel ergens in een kast gestouwd worden.
Voor een periode van 2 jaar lijkt het me inderdaad wel moeilijk, maar voor een paar maanden moet het te doen zijn, lijkt me. En anders bestaan er tal van oplossingen om de kleine dingen tijdelijk kwijt te geraken: dozen voor onder het bed voor de kleertjes, een zitje om je kindje onder de douche te kunnen wassen, misschien kan je een paar dingen kwijt op een kleerkast of zo, de kinderwagen kan misschien opgevouwen in de auto blijven liggen zolang je hem niet gebruikt... Veel succes alleszins! Je vindt er wel wat op!

Groetjes,
Marian

Mijn oudste heeft een jaar bij ons op de kamer geslapen voordat we naar een grotere woning gingen. In het begin wordt je vaak wakker, maar op een gegevn moment 'stemt' zich dat af op elkaar. Ook dit keer laar ik mijn kleintjes (tweeling) bij mij slapen. is ook handig als je bijvoorbeeld bortsvoeding wilt geven. Bovendien schijnt het goed te zijn voor zowel moeder als kind (onderzoeken naar gedaan, kijk maar eens bij google).
Succes

Als ik hier zo alles lees van jullie hebben jullie allemaal problemen gehad met de kleine bij jullie op de slaapkamer. Nou ja ik ben er dus een die er niet last van heeft gehad. Wij hebben hier twee grote slaapkamers over het hle huis en de kleine heeft zijn eigen kamer. Maar ik wou hem de eerste maanden toch bij mij op de slaapkamer hebben. Dat voelde goed bij mij en met de voeding was het ook wel makkelijk, dan hoefde ik hem na de voeding niet van het een naar het ander te sjouwen. Hij heeft zo een paar maanden bij ons gelegen. Wij aan de ene kant van de kamer en hij aan de andere kant van de kamer. En mijn man moet s'morgens om 5.20 al op en dan gaat de wekker maar de kleine jongen is er nooit van wakker geworden. Ook niet als me man het licht aan had ofzo. Wij hebben een paar maandjes zo lekker kunnen slapen met zijn drieen dus het kan ook anders!!! Nou zijn we bezig voor een tweede en dan neem ik de kleine gewoon weer op de kamer. Ook al hebben we dan een huis met meerdere slaapkamers. ik vind het een rust gevoel om de kleine bij mij te hebben. Maar ja dat is voor ieder anders natuurlijk!!

Hoi hoi,

Ik denk dat wij inderdaad toch de eerste maanden de bak van de kinderwagen in de slaapkamer zullen zetten, bovenop de 2 naast elkaar staande nachtkastjes (na aankoop bleek dat we niet aan elke kant 1 konden zetten, omdat dan de deur  nauwelijks nog open kon vanwege het bed ).

Mijn zus en zwager hebben hun 3 kinderen de eerste maanden zelfs bij hun IN bed gehad,  in het midden, op een soort constructie zodat ze  de baby  niet konden pletten en het niet kon stikken. Aangezien ons bed slechts 1.40m  breed is en mijn man nu al het grootste deel van de nacht op 'mijn' helft ligt , hoef ik daar niet eens aan te denken...

Daarna zullen we dan waarschijnlijk de box ook als ledikantje gebruiken en zal de baby in de woonkamer slapen.

Ach... we hebben nog een paar maandjes en ik ben ervan overtuigd dat we daarna vanzelf creatief genoeg zullen worden als dat nodig is.

In nood kan ik mijn man dan altijd nog naar 1 van de 2  gastenkamers boven, bij zijn ouders verbannen .

Groetjes Loïs

Terug
Bovenaan