baby eerste maanden op slaapkamer

Hoi Elke,

Ons zoontje is pas 5,5 week en slaapt bij ons op de slaapkamer pal naast mij. En ik vind het super. De eerste week was ik zelf een beetje onrustig en keek steeds in de wieg of alles goed ging maar dat had ik waarschijnlijk ook wel gehad als hij in zijn eigen ledikantje had gelegen alleen nu was ik met 1 stap bij hem. Vooral ook met het voeden is het makkelijk want je neemt hem zo bij je. Alleen voor zijn luier verschonen moeten we effies naar  zijn eigen  kamertje.
Echt, ik vind het ideaal en ben voorlopig niet van plan de wieg weg te halen uit onze slaapkamer.
MAarja, je raam zou ik dan niet open doen. Overdag slaapt de kleine in zijn eigen ledikantje en staat in onze slaapkamer overdag het raam open om te kamer te luchten. Jij zou je kleintje overdag in de woonkamer kunnen zetten.

Nou meid, succes!

groetjes, Karin

Hoi hoi!
Ik heb de eerste 2 vanaf het begin in hun eigen kamertje gehad.
Bij de 3e heb ik een wiegje gehuurd, omdat ik de kleine graag bij me wilde hebben 's nachts. Wij waren inmiddels op zolder gaan slapen en ik vond een verdieping ertussen te veel. Bovendien was het heel handig met de nachtvoedingen. Ik gaf borstvoeding en tilde de baby zo uit zijn wiegje bij mij op schoot en kon direkt voeden.
Ook had ik luiertjes en doekjes bij mijn nachttafeltje, zodat ik er echt helemaal niet uit hoefde voor de nachtvoedingen. Ik vond het heerlijk!!
Het wiegje hebben we toen overgekocht van de verhuurmaatschappij en dus heb ik de 4e en de 5e ook lekker bij me op de kamer gehad.
En nu bij de 6e ga ik weer lekker de wieg erbij zetten. Ga weer borstvoeding geven vind het heerlijk in het holst van de nacht met mijn kleine hummeltje in mijn armen te zitten in bed...

bedankt voor al jullie reacties! Ik vind het heel erg zinvol en leuk om alle reacties te lezen.
groeten Elke

mijn meiden hebben allebei de eerste 6 maanden (grote wieg) naast mij geslapen in een wiegje.
Ideaal. Ik gaf borstvoeding en ondanks dat de dames snel doorsliepen,w as het ooke rg fijn om de laatste voeding in bed te geven (ca. 22:00/23:00) en de eerste voeding om 06:00 te geven. Ik hoefde dan niet echt uit mijn bed, kon mijn kindje zo pakken.

Hadden ze ee nonrustige nacht, ja dan slaap je wat minder, maar dat zou ik ook hebben, als ze in een ander kamertje hadden gelegen. Nu kon ik het speentje er vanuit bed in dien, even het wiegje wiegen. Kortom ideaal. Maar ieder kind is anders, je kan niet alles nu al beslissen en soms moet je eerst maar kijken hoe jouw kindje reageert.

Lekker je kindje in je eige kamer is het makkelijkst.Gewoon in de reiswieg van je kinderwagen.Het is zo wanner je kindje op een andere kamer lig lig je iedere keer met een oor te luisteren ofdat je wat hoort ,iedere keer sta je dan op om eve te kijke erg vermoeiend.Wanneer je kindje op je kamer ligt heb je zelf meer geestelijke rust vind ik ,als het ver ligt maak je je eige constant ongerust en blijf je op en neer lopen.

hallo,

Ook wij hebben een appartement met 2 slaapkamers, eentje beneden waar een stapelbed voor de logés staat en een koelkast en de boekenkast en de computer.....plus een stoel.
Wij hebben nu een zoontje van 4.5 maand en die slaapt dus ook al vanaf de geboorte bij ons op de kamer, ik ben eerlijk het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen hoor...
Hij begint 's nachts meestal wel 5 x met beginnend huilkreetjes en je bent direct wakker...hij moet dan alleen de speen en slaapt dan gelijk weer verder maar ik ben wel weer een half uur wakker....Maar het is zo vertrouwd om hem dicht bij je te hebben..de commode en nu dan het ledikanje staan gewoon bij ons op de slaapkamer, we hebben erg grote slaapkamer waar we dus een hoekje voor ons zoontje hebben gemaakt.We hebben de douche ook niet boven maar beneden maar   de douche is te klein voor  ons zoontje  in bad te doen en we hebben dus gewoon een aankleedkussen in het slaapkamertje beneden staan en het badje met toebehoren ook  dus we doen hem gewoon op de eettafel met een zeiltje onder het badje in bad!!!

Wie zich niet weet te redden is het niet waard om te leven zegt men.....
Maar echt geloof mij: het idee dat je geen écht kinderkamertje voor hem of haar kan maken valt helemaal weg als je je kindje mag hebben!!!!!
Het is zo'n wonder en dan zijn dat allemaal maar bijzaken (heb het zelf ondervonden)
geniet van de zwangerschap!!!!!!!

Groetjes Maaike22 moeder van Jan 31-10-2005

Hoi hoi,

quote: Maaike22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2006 21:04:49'));

hallo,

(...)

Wie zich niet weet te redden is het niet waard om te leven zegt men.....
Maar echt geloof mij: het idee dat je geen écht kinderkamertje voor hem of haar kan maken valt helemaal weg als je je kindje mag hebben!!!!!
Het is zo'n wonder en dan zijn dat allemaal maar bijzaken (heb het zelf ondervonden)
geniet van de zwangerschap!!!!!!!

Groetjes Maaike22 moeder van Jan 31-10-2005

Volgens mij zijn het ook eerder de ouders die dan veel waarde hechten aan een 'écht' kinderkamertje, dan het kind zelf; dat wil - zeker de eerste maanden -  toch alleen maar eten/drinken, slapen en natuurlijk geknuffeld worden!

Onze  'zorg'  ligt in ons geval (uitzicht op grotere woning in  nu 2 1/2 jaar)  dan ook vooral  in de tijd nà de 'eerste' maanden, als het 'wurmpje' zal beginnen te 'babbelen & krabbelen' en misschien wellicht al een speelkameraadje  onderweg is... - je weet maar nooit!  Maar ook daar heb je gelijk: voor zo'n wonder als een mensenkind, laat zich altijd een  oplossing vinden, al is het maar een tijdelijke!

g-tjes, Loïs

Hoi meiden,

Ik heb in Amsterdam ook op 45 m2 gewoond met mijn vriend 2 honden en 2 katten.
Wij hebben toen tijdelijk een opslagruimte gehuurd. Die is soms zelfs 24 uur per dag open. Dus als je iets nodig hebt kan je altijd terecht. Het is verwarmd dus niets kan stuk gaan. Een vriezer als commode lijkt me geen goed idee. Alle elektrische apparatuur  bevatten electrische stralingen. Dat is niet goed voor de kleine. In ieder geval heel veel succes. Jullie komen er wel uit.

Gr Amber

ps voor onze babykamer hebben we nu een klein muurtje gemaakt. Dus van 1 kamer 2 kamertjes.

Terug
Bovenaan