baby eerste maanden op slaapkamer

Mij werd bij de eerste het advies gegeven om de kleine de eerste zes maanden bij ons op de kamer te laten slapen, in verband met wiegendood. Volgens mij staat dat nu nog steeds in de brochure veilig slapen. Dat lijkt me wel het overwegen waard.

Ik moet wel zeggen dat we het zelf uiteindelijk geen 6 maanden hebben volgehouden. Na een maand of vijf werd ons zoontje verkouden, hij hoestte 's nachts vrij veel. Hij sliep er zelf van door, maar van ieder kuchje werd ik wakker. Voor ons was dat HET moment om hem naar zijn eigen kamertje te brengen. Dat ging gelukkig meteen goed.

Met ons volgende kindje gaan we het weer net zo doen. Eerst in de reiswieg, dan in de gewone wieg, maar in beide gevallen naast mij. Met borstvoeding was het trouwens ook erg handig, als hij wakker werd, plukte ik hem uit zijn bedje, koppelde aan, voedde, daarna weer afkoppelen en terug leggen. We hadden allebei hele goede nachten.

Groetjes,
Tamara

Ik heb maar een slaapkamer, dus de kleine momt straks gewoon bij ons op de kamer liggen.
Ik ben wel benieuwd of ik een beetje goed zal gaan slapen, maar ik ben nog benieuwder of die kleine aan mijn gesnurk kan wennen! haha

Groetjes
Eleanor

quote: eleanor reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2006 21:23:28'));

Ik heb maar een slaapkamer, dus de kleine momt straks gewoon bij ons op de kamer liggen.
Ik ben wel benieuwd of ik een beetje goed zal gaan slapen, maar ik ben nog benieuwder of die kleine aan mijn gesnurk kan wennen! haha

Groetjes
Eleanor

ik ken het probleem.
hebben wij namelijk ook.ons flatje staat wel te koop,maar ik ben bang dat hij niet op tijd
verkocht zal worden,dus ik denk dat onze kleine ook op onze slaapkamertje moet slapen.met veel passen en meten.

Wij hebben ook niet zo'n grote woning, maar de baby heeft wel een eigen kamertje.
We twijfelen nog of we de baby eerst bij ons op de slaapkamer laten slapen in het wiegje, of dat we de baby 's nachts gewoon in zijn/haar ledikantje in zijn/haar eigen kamertje laten slapen.
En dan wil ik het wiegje beneden in de woonkamer zetten.
Bij mij gaat het meer om de borstvoeding 's nachts, en dat mijn vriend rustig door kan slapen zonder dat ie wakker wordt als ik aan het voeden ben.

Ik ben voor het eerst zwanger en dus ook nog geen ervaring,
maar ik laat ons kindje in z'n eigen ledikantje op z'n eigen kamertje
slapen. Er is bij ons op de kamer geen ruimte voor een wiegje naast
bed. Ook al was dat er wel, dan zou ik nog niet weten wat ik zou
doen. M'n gevoel zegt dan wel de eerste weken, lekker dichtbij je,
maar aan de andere kant ben ik bang dat de kleine het helemaal
niet leuk gaat vinden als ie opeens in zo'n 'groot'   ledikant moet
slapen, zonder de vertrouwde geluiden van papa en mama erbij...

xx Syrah (35,3)

Terug
Bovenaan