Baby lachen

Chantal vd meer ja het gedrag van die sprongen kun je geen pijl op trekken. Ene dag niet te genieten en de volgende dagen is het weer een zonnetje in huis, terwijl hij nog midden in een sprong zit. Niet te druk om maken, let it be en go with the flow. Het wordt allemaal vanzelf stabieler. Je kleintje heeft het er het moeilijkste mee, al die ontwikkelingen die hij / zij op deze nieuwe wereld door moet maken. Enige wat je voor je kleine kunt doen is relaxed blijven en lekker veel knuffelen en aandacht geven
 
dankjewel voor je antwoord T je vind het wel fijn soms eens te horen hoe het bij andere is en gaat.
hoe gaan de slaapjes overdag bij jullie ?
ja probeer het ook om mij niet te druk te maken erom is wel eens lastig je wilt zo graag het allerbeste voor die kleine uk en zonder dat ze zich rot voelt of het moeilijk heeft.
probeer nu beetje een ritme te gaan vasthouden voor haar. Zou dat te vroeg zijn met 8 weken ?
 
Als ik iets heb geleerd in het half jaar dat ik mama ben: een baby valt niet te sturen ?
Ik geef zelf kunstvoeding dus qua voedingmomenten was het redelijk te sturen met 8 weken. Met borstvoeding ligt dat totaal anders denk ik. 
Slapen overdag was hier ook echt een drama en niet te sturen tot ongeveer 4 maanden. Het blijft nog steds bij korte slaapjes van 45 minuten maar hij ontwikkeld zich goed en is groot deel van de tijd vrolijk. Houd bij slaapjes overdag goed de maximale wakker tijd aan, bij de leeftijd van jouw baby is dat maximaal een uur. Ook al geeft ze geen signalen: rustig in bed leggen. Dit is voor jouw baby nog te vroeg maar ik ben met 4 maanden begonnen met gecontroleerd laten huilen. Eerst 3 minuten, in bed troosten (niet optillen en al helemaal niet de kamer uit), zonder te praten weglopen. Volgende dag steeds na 4 minuten huilen enzovoort. Binnen 2 weken ging het een stuk beter. Maar eerlijk.... ik kon dit pas toen bij mezelf de knop omging dat het huilen me minder aangreep als ik zeker wist dat er niks aan de hand was (geen honger, schone luier, niet ziek etc)
Als jouw meisje zo vroeg al lachte, is ze dus ook zo’n typje dat heel leergierig is en overal bij wil zijn. Mijn ervaring is dat slapen echt het beste in eigen kamer gaat, waar duidelijk niks te beleven valt als ze moet slapen.
hou vol met de sprongetjes.... het voelt nu heel moeizaam maar het wordt vanzelf zoveel makkelijker allemaal. En als je dan terugkijkt is de tijd weer supersnel gegaan ?
 
Haha , wil ik goed geloven dat een baby niet te sturen is !
heb ik vandaag wel weer gemerkt haha!
ik verwacht ook niet dat ze elke dag dezelfde slaapjes zal doen maar wil haar wel de rust geven en daarom paar keer per dag ook haar slaapjes proberen te laten doen in haar wiegje.
ik leg haar wakker weg en daar reageert ze eigenlijk bijna altijd goed op dus dat is fijn!
ja is dat zo wanneer ze vroeg lachen??
ja en dat het makkelijker word hoor ik veel om mij heen vind dat nu soms nog moeilijk te geloven hahahb
ben kapot einde vd de dag 
 
Zooo herkenbaar... de eerste drie maanden zijn echt slopend. Ik begreep ineens de grap: de overtreffende trap van MOE is Moeder.
maar het slaapritme moeten ze echt nog leren. Je gaat er zelf meer rust in vinden en makkelijker mee om gaan. Ik ben al zo veel energieker dan eerst... volgens mij went je lichaam er ook aan ofzo. Ik heb ook een betere conditie dan ooit... mijn fitbit telt gemiddeld 17.000 stappen per dag en 25x traplopen. En dan heb ik niks anders gedaan dan een klein boodschapje en de rest van de dag thuis ?
en je baby wordt vanzelf makkelijker handelbaar en het cliché: je krijgt er zoooooveel voor terug. Met dat lachen straks ben je al je vermoeidheid complet vergeten
 
Hahhaa nog 4 weken te gaan dan zitten we op de drie maanden! 
Nee hoor ik merk nu al dat het steeds wat makkelijker gaat allemaal. Maar het is nog veel zoek werk en wat ik al zei een ritme is fijn voor iedereen !
wil ergens ook wel dat het een baby word die makkelijk ergens anders slaapt ook maar dat vind ik nu ook nog een beetje moeilijk!
zo je stappen zijn goed de moeite en de trap loop je dus ook zeer vaak op haha!
hoe is jou ritme nu met de kleine ?
 
Ja een ritme wat voor jullie werkt gaat zich vanzelf wijzen...
op andere plekken slapen had ik me ook een beetje op verkeken. Ik heb dus ook zo’n alerte baby die met veel dingen vlot is voor zijn leeftijd, en blijkbaar is hij toch wel gevoelig voor prikkels. Ik vond dat eerst een beetje overdreven, echt niet elk kind heeft adhd... maar de eerste periode moet je toch echt die prikkels beperken. We zijn nu pas aan het expirementeren met meer op pad, slaapjes zo plannen dat hij ze in de auto doet enzo. Gaat nu wel goed maar voorheen was dat eind van de dag drama. Hij slaapt nu zelfs in zijn campingbed beter dan thuis in ledikant ?
ons ritme:
(sinds kort slaapt hij pas echt goed de hele avond, dus ik ben nu druk aan het afbouwen met late fles en opbouwen vaste voeding zodat hij tussen 8.00 en 20.00u alles binnenkrijgt)
8.00 grote fles met pap of rijstebloem
10.00u slapen
11.00u fruit
12.30 fles steeds groter
13.00u slapen
14.00 broodkorst of melk met koekje
16.00 fles steeds groter
16.15 slapen
Tussen 17.00-18.00u groentehap
19.30 grote fles
22.30u fles steeds kleiner
 
 
Owww maar jou kleine man slaapt overdag ook niet heel veel dus zo te zien aan je schema?!
ja ik merk ook echt dat ze het rustigste is thuis in haar eigen bedje en tijdens wandelen ook maar wanneer we ergens zijn lijkt het erop dat ze steeds minder daar slaapt.
ik dacht ook altijd ahjoh baby’s slapen overal wel!
maar dat is toch anders dan gedacht haha!
Maar nu doet jou zoontje dat dus wel goed op andere plekken slapen ? 
Vind soms ook lastig met avond visite dan is ze zo moe en zit ik met de gebakken peren! 
 
Terug
Bovenaan