Baby lachen

Mijn zoontje heeft nooit veel geslapen overdag.... altijd maar 45minuten. Sinds deze week ineens wel elke dag een middagslaap van 1,5uur. Maar ons schema voor een baby van 6 maanden klopt wel met “het boekje”, steeds 2 uur wakkertijd en dam kom ik dus op 3 slaapjes per dag.
in de kinderwagen (inmiddels omgebouwd tot wandelwagen) slaapt hij soms, maar dan meer van ellende. Vind ik een beetje zielig dus ik probeer meestal wel te zorgen dat hij zijn slaapje thuis kan doen. En anders bij oma waar hij ook een eigen bedje boven heeft staan.
avond visite doen wij niet meer aan, daar raakt de baby idd erg overstuur van. Onze regel die het beste werkt: na half 8 geen poespas meer. Dan gewoon fles en bad+ massage en dan slapen, thuis. Als we echt ergens naartoe moeten dan passen opa en oma in ons huis op. Als er visite bij ons komt , dan gaat hij ook gewoon uiterlijk 20.00u naar bed en voor die tijd ook geen baby- doorgevertje. Veel te veel om te verwerken voor hem
 
Ja indd snap precies wat je bedoeld.
Het is bij mij lastig soms mijn man werkt in de horeca en is daarom altijd pas in de nacht thuis dus ik sta er 5 dagen in de week 12 uur per dag alleen voor.
Dus soms moet ik haar wel mee nemen ergens naar toe anders kom je nergens meer. Maar merk dat ze de laatste 3 weken daar echt wel onrustig van word. Dus ben bang dat het veel thuis blijven gaat worden aankomende tijd.
Drinkt jou zoon goed ?
 
Ik snap je punt, daar heb ik ook erg mee gezeten dat je nergens meer heen kunt (ook een man die veel weg is voor werk) .
inmiddels heb ik het geaccepteerd, met een kindje ben je nou eenmaal een stuk beperkter en als het voor mijn baby beter  is om de rust te bewaren , dan is me dat alles waard.
is oppas bij jullie in huis geen optie als je een avondje weg gaat? Zodat je kindje lekker hetzelfde ritme in vertrouwde omgeving aan houdt?
en anders elke keer slepen met een campingbedje... maar dat zou ik zelf alleen in uiterste noodzaak doen. Ik dacht van tevoren ook dat ik de baby best overal mee kon nemen en dat ie maar moest leren te slapen waar mij dat uit kwam. Daar kwam ik al gauw achter dat ik het vooral mezelf moeilijk maakte door te veel te willen. 
Mijn zoontje heeft nooit moeite gehad met drinken... geboren als 10ponder, geen dag afgevallen in het begin en wil alle flesjes en vaste voeding tot de laatste druppel/ kruimel ?
 
heeft jouw meisje wel moeite met drinken?
 
Ow echt wat toevallig ! Wat doet je man voor werk?
Ja ik dacht daar denk ik gewoon veel te makkelijk over we doen wel even dit en dat en dan kan ze daar lekker slapen.
Misschien word dat nog wel anders maar voor nu werkt dat zeer zeker niet.
Als ik zie als we een middagje paar uurtjes ergens zijn vecht tegen haar slaap vind dat zo zielig!
Zooo wat een flinke baby zeg 10 pond !
Hier maar 7 pond. Ja ze is vanaf dag 1 een slechte drinker geweest.
Heeft reflux en medicatie daarvoor en drinkt met geluk 5 flessen van 120 gemiddeld op. Maar laat geregeld meer staan!! En drinken gaat met een hoop spartelingen en boeren en huiltjes helaas. Dan zijn 5/6 flessen ergggg veel die je allemaal zelf moet geven 
 
Ow jeetje dat maakt het allemaal niet makkelijker, reflux en medicatie en drink problemen ? heftig zeg. Voeding en straks hapjes zou juist voor jullie beiden leuk moeten zijn. Hopelijk groeit ze er snel overheen.
Mijn man werkt voor microsoft , bij periodes veel de hort op en hij gaat graag naar formule1 races haha. Maar hij mist de kleine zo erg dat hij helemaal niet meer veel weg wil ?
Ik kan me herinneren dat ik vroeger prima sliep op het bed bij mensen waar ouders op visite waren, en dan eind van de avond al slapend over de schouder de auto in werd gelegd. Ging prima. Dus ik denk dat als onze kindjes in een gewoon bed kunnen slapen (4-5 jaar?) dat je weer wat makkelijker avondjes weg kunt. Je kent je kind zelf het beste en in de loop der tijd wijst zich denk ik wel vanzelf hoe flexibel je op pad kunt. 
Het is nu ook nog zo erg wennen aan de overgang van een vrij leventje naar een leven met een kindje...
 
Ja klopt is erg jammer dat die momenten daar door niet zo fijn zijn. Ik hoop ook als ze straks wat normaal voedsel mag het allemaal beter zal gaan. Vooral omdat ze nu echt weinig binnen krijgt !
Oooo ik heb hier thuis een motor race fan grappig.
Ja wat je ook zegt het is ook gewoon erg wennen aan je nieuwe leventjes en misschien is het ook te snel om te denken dat je daar na 8 weken al gewend aan zou zijn!
Haha ja precies dat kan ik mij ook nog wel ergens voor de geest halen half slapend mee naar huis.
Ik hoop ook dat het “nieuwe” leventje snel gewend is vooral de avonden alleen.
Hoeveel werk jij ?
 
Ik ben fulltime mama haha, na een tijd ziektewet (burnout) besloten om de eerste paar jaar stressvrij me op ons kindje te richten. Ik mis de mentale uitdaging wel hoor, en ik heb moeite met het kleine wereldje. 
Weet niet waar je vandaan komt? Ik probeer een mama clubje op te zetten voor regio apeldoorn, arnhem, ede, veenendaal. 
en werk jij wel? Lijkt me echt zo pittig als je er ‘s avonds ook nog zoveel alleen voor staat
 
Ow jeetje wanneer had je die burn out ?
Geef je groot gelijk als het zo kan en haalbaar is.
Ik zou eigenlijk 10 sept weer beginnen met werken maar heb mijn verlof met 3 weken verlengd want merk dat dat echt even beter is voor mezelf en ook voor de kleine meid dat we nog even de rust hebben om te proberen alles goed aan te pakken.
En begin mij nu pas steeds beter te voelen ( psychisch ) dus vind het wel even fijn het nog eventjes rustig aan te doen. Ben ook vooral benieuwd hoe ik die dagen ga ervaren met werken en dan de kleine maar aan de andere kant dan heb je die dag ook wat anders gehad dus misschien kan je het dan ook wat meer handelen.
Ik ga straks 18 uur ongeveer werken dus valt ook mee hoor!
Ik kom uit Rotterdam dus dat is een beetje uit de buurt jammer !
 
 
Terug
Bovenaan