baby ligt al weken in stuit, bij wie nog meer?

ben ook wel benieuwd hoe het was bij de VK.
en je onzekerheid, ik kan het me goed voorstellen. hier ook normaal de nuchterheid zelf, maar nu met die hormonen... mijn traanbuisjes maken overuren..

heej ladies,

Nou weer helemaal bekomen van de "schrik".
De verloskundige was heel begrijpelijk, hormonen en onzekerheid.
Ze vond mijn buik ook niet supergroot, maar wat bleek, mijn buik was in 1 week 2cm gegroeid! Toch wilde ze dat ik naar de gyn ging voor een groeimeting, meer voor mijn gemoedsrust als die voor haar.
Ik kon gelukkig gisteren al terecht.
4 pond rond en gezond. Volgens de metingen zou het 32w1dag zijn, en ik was gister precies 33 weken, de praat nog niet waard volgens de gyn. Ik moest naar huis en hij wilde me niet meer zien, en ik hem ook niet meer!
Nu volledig gerust gesteld, het lijkt zelfs of mijn buik nu harder groeit als ooit tevoren, maarja wat wil je, heb al verlof en houdt heel veel rust op de bank :)

xx

Dat hoor je trouwens heel vaak, dat als de a.s. moeders met verlof zijn, en eindelijk meer rust krijgen, hun buiken ineens een enorme spurt hebben qua groei!! Dus, voor jou een grote troost hoop ik! Gelukkig is alles goed en wees blij dat je buik niet zo mega groot is; jij kunt vast je schoenen nog zelf aan doen, jij kunt je vast nog goed afdrogen na een douche, jij kunt vast nog wel een kind goed onderstoppen in een ledikantje (alles door de spijlen heen doen is niet echt leuk....), en voor jou is de vloer vast niet zo mijlen ver weg......en ga zo maar door..... Hoop dat ook dat een kleine troost voor   je is, alhoewel ook jij vast wel wil "pronken" met je buik!!!

Liefs Hilma.

Dag Yvon,

ik heb geen kleine buik maar wel dat die kleine bij de laatste 2 controles en de pretecho in stuit ligt. Het heeft nog even de tijd om te draaien maar ik krijg het er wel benauwd van. Ben zelf ook als stuitligging geboren en mijn moeder herinnert mij daar elke verjaardag weer aan. Het is niet erfelijk maar het houd me zeker bezig!   Ik hoop natuurlijk op een normale bevalling. Maar als het niet gaat draaien heb  ik de neiging voor een  keizersnee te gaan. Vind het anders echt zielig voor de baby, ben ook bang dat ik me dan niet kan overgeven aan het proces.
Ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken?!

groetjes Marlous

hohoi!

Allereerst bedankt voor de lieve reacties.
Zoonlief (ja een jongetje) draait nog iedere dag, wat heel goed te voelen is (voetjes in mijn liezen :) ).

Wat nu als de kleine over 3 weken nog in stuit ligt? Mag je een stuitligging thuis bevallen of moet je dan naar het ziekenhuis, en mag je uberhaupt op de gewone weg bevallen als ie in stuit ligt of wordt dat automatisch een keizersnede?

Het houdt mij ook heel erg bezig, maar dat gaat ook vanzelf als ukkepuk de hele dag draait, je ziet mijn buik echt golfbewegingen maken...ook wel lekker, ik weet dat het er nog is :)

xxx
yvon
week 33 dag 3

Als   de kleine straks nog in een stuit ligt kunnen ze het proberen te draaien.
Dit gebeurd in het ziekenhuis. 40 % van de gevallen lukt dit.
Je moet bij een stuit bevalling in het zh bevallen, je mag op natuurlijke manier bevallen. Een kennis van mij is 2 weken terug bevallen. Kindje lag ook in stuit. Was de eerste bevalling duurde totaal 4,5 uur. Via normale weg.

Hoi meiden,

Bij mij ligt onze kleine ook nog steeds in een stuit en is zelfs met de voetjes een beetje ingedaald.
De VK maakt zich er nog niet druk om, en de kleine kan nog steeds draaien, als hij/zij het wil.
Ik ben nu 30 weken, en ik hoop wel dat de kleine snel draait, dat getrap tussen me bekken vind ik eigenlijk maar niks. haha

Liefs Diana

Heej,

Van dinsdag op woensdag nacht is de kleine weer gedraaid, niet geheel pijnloos helaas, ik dacht dat ik weeen had!
Het ligt dus weer in stuit, zoals de VK gisteren ook kon voelen.
Nu moet ik a.s. woensdag terug komen voor een echo om te kijken of het nog steeds in stuit ligt, dan gaan ze hem een week later proberen te draaien als het dan nog niet uit zijn eigen gedraaid is.
Wat ik me afvroeg, oke, als het nog in stuit ligt moet ik in het ziekenhuis bevallen, stel dat het daar onverhoopt toch keizersnede moet worden, hoelang moet je tegenwoordig blijven na een keizensnede???

xxx

34 weken en 3 dagen

Terug
Bovenaan