baby ligt al weken in stuit, bij wie nog meer?

vandaag bij de VK lag mijn kleine meid ook nog steeds in stuit. ben nu 31,5 week. de VK begon heel verhaal over draaien en overdragen aan de gyn. als het niet zelf gaat draaien.
ons kleine meisje ligt namelijk al vanaf week 20 zoals ze nu ligt en is nog geen enkele keer omgedraaid...

weet iemand tot welke week de beeb ruimte heeft om te draaien??

Hoi Griebelbaby,

Mijn verloskundige heeft vandaag mijn buik gevoeld (ik ben 35 weken) en ze zei dat de baby nog voldoende ruimte had en nog weer makkelijk kon keren. Zij wil dus pas als ik 37 weken ben eventueel een echo laten maken voor de precieze ligging. Als de baby dan nog verkeerd ligt wil ze pas iets gaan doen.
Ik heb op internet gelezen dat ze baby's vaak met 35/36 weken proberen te keren als ze dan nog niet goed liggen. Maar in mijn geval zou dat dan ook pas week 37 zijn. Ik denk dat de verloskundige het af laat hangen van de keer ruimte die je nog in je buik hebt. Zo lang een baby nog ruimte heeft en zou kunnen draaien heeft het geen zin al actie te ondernemen.
Tot 34 weken heeft mijn baby met haar hoofd naar beneden gelegen en was zelfs al helemaal ingedaald. Ze had toch nog voldoende ruimte en is weer naar boven gekropen en keert nu weer regelmatig...

Er zit helaas niets anders op dan gewoon afwachten!

Groetjes Cathelijne

Hoi

Mijn 2 kleintjes liggen allebei in stuit.
De ene doet dat al vanaf het begin, en de andere puk heeft de hele tijd over dwars gelegen en die ligt nu ook in stuit.Morgen ben ik 33 weken.
Volgens de gyn hebben ze nog de tijd om tot week 37 te draaien (lijkt me trouwens sterkt met een tweeling, maar ja zij heeft ervoor geleerd toch).
Heb gisteren ook aangegeven dat als ze allebei in stuit blijven liggen ik toch liever voor een keizersnede te gaan.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het risico best wel groot 2 kindjes in stuit.
Het is toch goed om je gevoel te volgen?

Iedereen suc6 en hopelijk draaien er nog veel kleintjes vanzelf!

Liefs plodder

Je gevoel volgen is super en vaak het beste. IK zou het zelf ook niet aandruven. En als je er een keus in hebt...........Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en goed op je strepen staan meid.
Groetjes

Nou ik heb ook weer controle gehad en wat blijkt, die van mij ligt dus wel met het hoofd redelijk naar beneden, maar met de rug overdwars......

Ook ligt de baby alleen maar onderin, behalve als ik in bed lig, dan komt er boven in ook beweging, maar verder alleen maar onderin.

Ben benieuwd hoe dat verder gaat met die ligging van onze kleine.

gr mama van MD

quote: plodder reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2007 10:07:51'));

Hoi

Mijn 2 kleintjes liggen allebei in stuit.
De ene doet dat al vanaf het begin, en de andere puk heeft de hele tijd over dwars gelegen en die ligt nu ook in stuit.Morgen ben ik 33 weken.
Volgens de gyn hebben ze nog de tijd om tot week 37 te draaien (lijkt me trouwens sterkt met een tweeling, maar ja zij heeft ervoor geleerd toch).
Heb gisteren ook aangegeven dat als ze allebei in stuit blijven liggen ik toch liever voor een keizersnede te gaan.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het risico best wel groot 2 kindjes in stuit.
Het is toch goed om je gevoel te volgen?

Iedereen suc6 en hopelijk draaien er nog veel kleintjes vanzelf!

Liefs plodder

Volg inderdaad lekker je gevoel. Ik heb een ks gehad en die is niet prettig, vooral het herstel na de operatie duurt langer, maar ik zou geen risico nemen als het om je kinderen gaat en de toestand van de moeder is daarbij ook erg belangrijk!

Succes met de beslissing en ik hoop voor je dat ze zich nog keren

gr mama vna MD

Hoi

Ik weet nog niet wat ik zal doen, ik heb ook nog de tijd om te beslissen.
Om een natuurlijk bevalling te doen is natuurlijk bijzonder. Maar ben zo bang dat er wat met ze gebeurd (en ja ik beval in het ziekenhuis en onder begeleiding van  een gynaecoloog).
Ik zie niet op tegen een keizersnede, ik heb al 2 grote maagoperaties achter de rug, waar bij ik een ritssluiting heb van zo'n 20 cm, en ja de eerste tijd doet dat erg pijn.
Volgens mij  valt  een keizersnede daarbij mee.
Maar goed als de kindjes het maar goed maken, dat gaat voor alles.
Mocht ik nu gaan bevallen dan zou het wel een keizersnede worden zei de gyn.
Maar laat ze nog maar een paar weken zitten.

Liefs plodder 33,1week

Terug
Bovenaan