baby ligt al weken in stuit, bij wie nog meer?

Volgens mij een dag of 5 hangt van jou toestand af. Vergeet niet dat je extra (volgens mij minimaal 1 dag) extra thuiszorg kunt krijgen na een keizersnee. Bijvoorbeeld  als je met 5 dagen thuiskomt heb je nog recht op 4 dagen thuiszorg i.p.v. 3. Zo ongeveer dacht ik verschilt per organisatie.
Maar eerst maar uitgaan van het goede. Mocht je baby in stuit blijven kom je onder behandeling van een gyn. Die zal je ook alles vertellen over een stuitbevalling.
Ga maar gewoon uit van een(stuit) bevalling van 4 uur net zoals een kennis van mij.

Ik bedoel gewoon van het goede uitgaan. 4 uur is wel erg snel natuurlijk.

Ik heb geen ervaring met stuitligging, nog niet tenminste......ik moet volgende week weer op controle.

Een keizersnede heb ik echter wel gehad.......en ik ben 's morgens om half 4 geopereerd en twee dagen later was ik 's ochtends om 11 uur weer thuis...

Het is dus erg afhankelijk van hoe het met je gaat.

Ik heb toen nog 7 dagen kraamhulp gehad.

gr mama van MD

Goh wat een verschil dan....bij ons is het de regel min  5 dagen blijven na keizersnee.
Heel soms gaan de mensen eerder naar huis maar dat zijn echt uitzonderingen.
Wel grappig om te zien dat er zo'n verschil in zit.

Mijn baby heeft sinds het begin met haar hoofd naar beneden gelegen. Helaas is ze vorige week gedraaid (met 33w5d). Ze ligt nu dwars over in mijn buik!
Een aantal weken geleden had ik hierboven nog geschreven dat ze zelfs al helemaal was ingedaald, maar ze heeft helaas toch nog kunnen draaien!

Volgende week heb ik mijn volgende controle weer staan bij de verloskundige, ik ben benieuwd wat ze er van kan zeggen. Ik hoop eigenlijk dat ze weer gedraaid is voor die tijd, maar ze had erg weinig ruimte in de lengte. Ik had gelezen op internet dat ze de baby nog wel kunnen proberen te draaien in het ziekenhuis en dat ze dat meestal met 35 weken doen. Dinsdag ben ik 35 weken als ik bij de verloskundige langs ga. Als ze overdwars blijft liggen zit er volgens mij zelfs geen stuit bevalling in.

Toen ze wel goed lag had ik continu pijn in mijn schaambeen en in mijn ribben, nu heb ik ook nergens meer last van. Maarja, zo kan ze er niet uit... De tijd gaat ook zo snel, ik begin me toch nu ook wel zorgen te maken om haar houding/ligging, ze heeft volgens mij nog 1,5 week tijd om goed te gaan liggen...

Voor alle andere met een stuitligging: zelfs na een lange tijd in 1 houding kan een baby dus nog prima draaien met 34 weken! Ik hoop dat die bij jullie ook nog draaien met 34 weken, maar dan wel de goede kant op!

Groetjes Cathelijne

hallo,

Nou bij mij is het sinds de vorige keer (controle) ook met hoofdje naar beneden en al een beetje ingedaald.
Maar het is altijd zooo druk in mijn buik dat ik soms gewoon bang ben dat hij weer gedraaid is. morgen weer controle ben dan 35 weken.. dus spannend..
Ik denk dat is soms ook het hoofdje boven in voel bij mijn ribben, maar mischien zijn het ook wel zijn billetjes..

Hier ligt er ook een dame verkeerd om! Ze heeft een tijdje met het hoofd naar beneden gelegen maar bij de 30 weken echo lag ze mooi in een stuit.
Vorige week bij de verloskundige lag ze nog steeds zo.
Nu krijgen we over 2 weekjes weer een echo en dan gaan ze kijken of ze nog gedraaid is.

Zo niet dan gaan ze verdere actie ondernemen. ik ben heel benieuwd want mijn zoontje lag netjes op tijd met het hoofdje omlaag ingedaald! Spannend dus!

Groetjes,
Rosanne
mama van Quentin (3 jr) en 32 wk zwanger van een dochter

Ik was vandaag bij de VK... ze ligt nu met haar hoofd richting de juiste kant. De VK zei ook dat ze nog wel wat ruimte heeft dus misschien toch weer gaat keren. Over 2 weken moet ik weer langs komen. Dan ben ik precies  37 weken, als ze dan niet goed ligt wil ze pas actie ondernemen. Ik ga er maar vanuit dat ze nu weer met haar hoofd gaat indalen.

Hoe is het bij jou gegaan damam? Jij bent toch ook op controle geweest??

Terug
Bovenaan