baby op de fiets

hoe vervoer je een baby op de fiets? Een kinderzitje kan niet, want de baby kan nog niet zitten. Ik las iets over een autostoeltje dat je achterop de bagagedrager kunt vastmaken,maar dat vind ik niet zo'n fijn idee.
 
Hoi,
Er zijn speciale dingen om de maxicosi op de begage drager te bevestigen. Persoonlijk vind ik dat niets en ook niet veilig.

Zelf heb ik een kar voor achter de fiets aangeschaft. Deze zijn zeer veilig door de ligging.
En ook bij een aanrijding zal hij niet kantelen en ook niet onder een auto komen.

Een draagzak is levens gevaarlijk omdat als er dan wat gebeurd de kans groot is dat je je kindje dooddrukt door je eigen gewicht.
En een zitje zeg je zelf al dat dat niet kan.

groetjes
 
Ik zou nog even wachten. Vanf 9 mnd kun je je baby veilig voorop de fiets zetten. Wij hebben zelf geen auto dus ik moet alles lopend doen. Niet altijd even fijn, maar wel net zo veilig. Trouwens zo'n kar lijkt mij ook wel wat hoor. Dat is wel veilig!
 
Hoi,

Ik gebruik wel een standaard voor een maxicosi achter op de fiets. Ik vind dit veiliger dan een kar. Je kind zit in de maxicosi met de riemen vast en de beugel omhoog dus als er iets gebeurd kan je kind niets gebeuren. Laatst was er onderzoek geweest waaruit bleek dat veel fietskarren onveilig waren dus laat je daarin goed voorlichten.

Gr.
 
Het hangt er ook een beetje van af waar je woont; hier in Amsterdam moet ik er niet aan denken om een kar achter de fiets te spannen, veel te gevaarlijk en onhandig, maar deze lokatie is misschien wel wat extreem.
Wat je hier veel ziet, zij hele of halve bakfietsen, en wat je naast een maxi-cosi standaard voor achterop kunt krijgen zijn fietsen met een rek voorop en dan wordt de maxi cosi standaard daarop bevestigd: kun je je kindje zien (dat het goed zit, rechtop, gelukkig is ed). En dat is iets, wat ik weer heel prettig vind.

Succes,
Michelle.
 
De fietskar welke wij hebben kost veel geld, maar daarin kan een maxicosi bevestigd worden. Als je kindje al zitten kan, daarvoor zit er een 5-punts gordel in. Ook zijn de wielen geheel afgeschermd en kunnen ze dus niet met de handen inkomen. En bovendien zit er een soort van rolbeugel in.
 
ik zit met hetzelfde probleem.... kan zelf namelijk ook nog steeds niet ver lopen vanwege mijn bekken en wil dus graag met de fiets mijn wereld verruimen. ik heb een maxicosi drager voor achter op de fiets... ben er nog niet over uit of ik het aandurf. zo'n fiets met een rek voorop lijkt me wel wat, kan je het in ieder geval goed in de gaten houden! Ik ga eens kijken of ik dat hier kan vinden....
 
Terug
Bovenaan