baby op de fiets

Hoi

Mijn zoontje is nu 5 maanden oud. Ik ben de traveljack gaan gebruiken toen ik moest gaan werken, mijn zoontje was toen 3 maaden. Ze zeggen dat je hem kan gebruiken tot je kindje kan zitten (9 maanden kreeg ik te horen). Dat lijkt mij ook wel te kloppen, want er is voorlopig nog genoeg groeiruimte voor hem.


Groetjes
Caroline
 
Die traveljack lijkt
mij op zich ook wel prettig, alleen jammer dat ze niet verkocht worden.
Verder lijkt het mij toch prettig met bv boodschappen doen om een
fietskar te kopen.



groetjes,

Ie

 
Hallo,

Ik wil graag nog even reageren.
Mijn zoontje kan ook nog niet zitten en is 7 maanden. Een kinderzitje is dus niet mogelijk. Nu heb ik op aanraden van iemand hier op het forum een traveljack gehuurd.
Dit is een soort schelpje waar hij inligt (lijkt ook wel een beetje op een maxicosi).
Ik vind het helemaal super hij ligt er mooi stabiel in en is niet belastend voor de rug.
Voor meer info kijk op www.traveljack.nl.

Groetjes Caroline

ps bedankt nog naamgenoot oftewel caatjebeek
 
hallo ff een opmerking/vraag over de traveljack (?)

Ik kan niets op de site vinden over aluminium sturen. een normaal fietsstoeltje mag daar nl niet aan dus ik zou in kunnen bedenken waarom dit wel. en helaas zijn de meeste fietsen tegenwoordig uitgerust met aluminiumsturen. Zou het ff aan je fietsenmaker vragen als je er een overweegt. zou nl heel erg zijn als je stuur knap oid. Het lijkt nl verder ideaal.

Wij zijn met 7 mnd met onze zoon gaan fietsen (hele korte ritjes) maar hij zit dan al sinds 5 mnd redelijk en vanaf 6,5 mnd goed zelf met rechte rug. CB zei ook dat hij wel erg goed zat voor z'n leeftijd.

gr Ineke
 
Hallo,

Ik vind het niet gevaarlijk, die traveljack.
Een fietsstoeltje hangt toch ook aan je stuur.
Als het gevaarlijk zou zijn zou ik het niet gebruiken. Ik vind het echt ideaal. Er zit zelf een draagbeugel aan net als bij een maxicosi, dus je kunt hem ook dragen.
Ik ben net een half uurtje wezen fietsen. Bij albert hein hebben ze van die maxi cosies op de wagentje, dus ik heb zelfs samen met Tijn boodschappen gedaan.

Ik heb ook nog even bij die fietsenmaker nagevraagd over die allunminium sturen.
Volgens hem was dit een fabeltje. En kan een fietsstoeltje (en dus ook de traveljack) aan het stuur.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.
Ik kan het echt aanraden, het is heerlijk.

Groetjes Caroline
 
haai

ik heb zon maxi-cosie drager gekregen van iemand en nou blijkt dat
ie helemaal niet op mijn fiets past   (   een oude oma fiets )

de bagadrage is te klein...lekker dan
 
Het lijkt me erg handig zo'n taveljack, maar ik zou  hem zeker niet op het stuur bevestigen als je een verstelbaar stuur hebt. De fietsenwinkel raadt het ook af om hier een fietszitje aan te hangen. Alleen de bobikezitjes worden aangeraden omdat je die vastmaakt aan de stuurpen.

Ik zelf heb Lianne (7 maanden) al een aantal keer op de fiets gehad en dan gewoon in de draagzak. Ook ik kreeg van een aantal mensen commentaar dat het levensgevaarlijk zou zijn, wnt stel je voor dat  je met de fiets valt.... Nou, ik kan me niet herinneren dat ik ooit met de fiets ben gevallen, dus waarom zou dat nu ineens wel gebeuren?
Lianne vindt het zelf ook erg leuk  en ontspannen, want ze valt zelfs in slaap als ze erin hangt.

groetjes van Paula
 
Terug
Bovenaan