baby op de kamer laten slapen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic over iets wat ik gisteren op internet tegenkwam. Ik las (o.a. op www.veiligslapen.nl) dat het het veiligste is om je kindje de eerste vier maanden in je eigen slaapkamer te laten slapen. Hebben jullie dit meer gehoord en wat gaan jullie doen, eigen kamertje of bij jullie op de kamer? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit in mijn omgeving heb gezien dat de baby op de kamer sliep, maar gewoon in zijn/haar eigen kamertje...

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,
Onze jongste is nu bijna 7 weken en slaapt op onze kamer. Bij de oudste hebben we dat nooit gedaan. Bij de jongste nu wel, omdat er 2 verdiepingen zitten tussen waar wij slapen en waar de kinderkamers zijn. Maar ik kan niet wachten tot ze goed doorslaapt, zodat ze naar haar eigen kamertje kan.
Ik heb er wel vaker van gehoord dat het beter is de kindjes op je eigen slaapkamer te leggen, maar ik heb me daar nooit in verdiept, dus ik weet geen redenen aan te geven waarom het beter is.
Wat je vaak ziet is dat mensen een klein wiegje of een hangwieg in hun eigen kamer hebben waar de kleine in kan slapen. En een collega van mij liet haar zoontje in de bak van de kinderwagen op haar kamer slapen. Wij hebben een extra ledikantje,dat staat achter ons bed. En het past allemaal net.
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Hallo Marisa,

He dit is leuk jij heet Marisa en bent uitgerekend op 18-5-07.
Onze dochter heet Marissa en is op   18-05-06 geboren
wat grappig zeg.gewoon even tussen door.
Nog een hele fijne zwangerschap toegewenst.

Groetjes Belinda mama van Marissa 8.5mnd

hoi,
sinds 02-01 ben ik trotse mama van een prachtzoon Jaap en deze slaapt nu nog bij ons op de kamer. Als je borstvoeding geeft, wordt "rooming-in" zoals het met een chique woord heet, geadviseerd omdat je dan eerder kan inspringen op de eerste hongertekenen bij je kindje.
Wij hadden een ander, zeer noodzakelijk reden dat hij bij ons op de kamer ligt: ik ben bevallen met keizersnee. Onze slaapkamer ligt verdieping lager dan de kinderkamer. 1e 6 weken wordt aangeraden traplopen na keizersnee te beperken (kwam ook weinig bed uit 1e 2 weken). Als je dan 2x per nacht voeding geeft, moet je kindje wel bij je liggen. Nu vind ik het nog wel makkelijk, hoef niet koude huis door naar zijn kamertje om hem te voeden. Wij slapen ook door zijn "murmel"geluidjes heen en horen alleen de honger-geluidjes en zijn huilen (erg weinig gelukkig).
Zodra Jaap 1x per nacht komt, wil ik hem in z'n eigen kamer leggen.
succes met het maken van een keuze, groetjes mira trotse mama van jaap

Dag Marisa

Wij zijn van plan om onze kleine ook op de slaapkamer te laten slapen. het wiegje staat aan mijn kant van het bed. Onze verloskundige zegt: er bestaan geen zoogdieren die hun pasgeboren jong een boom verder te slapen leggen, dus waarom zouden wij dat wel doen?!? Ik kan me daar wel in vinden. Hij/zij heeft 9 mnd in mij gezeten en dan ineens in een eigen kamer ergens anders in huis? Ik zou het niet kunnen, denk ik. Bovendien wordt gezegd (weet niet meer waar en welk onderzoek...) dat baby's die dichtbij gehouden worden in het begin veel rustiger zijn.

Het blijft voor mij gevoels werk, gissen, voorstellen en boekenwijsheid, want mijn eerste hummel moet nog geboren worden... Wel snel hoop ik!

Groetjes,
Rosanne, 38+2

Hé!
Onze dochter is nu ruim 13 weekjes oud.
En ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer!
Ze slaapt bij ons na de laatste voeding tot ik er 's ochtends uitga.
Overdag slaapt ze dus in haar eigen kamertje.
Bij ons ligt ze in een wiegje, op dr eigen kamertje staat een ledikantje.
De eerste tijd sliep ze alleen bij ons op de kamer. Vond het ledikantje veeel te groot.
Nu gaat ze langzamerhand steeds meer op dr eigen kamertje slapen. En dit gaat goed.

Ik vind/ vond het erg prettig om haar bij me te hebben. Zeker de eerste periode en nu ook nog 's nachts. Je leert sneller de verschillende huiltjes kennen.
En met het voeden is het ook makkelijker.

Men noemt het ook wel 'rooming in' ofzo. Het schijnt goed te zijn voor de band met je kind.

Mijn ervaring ermee is in ieder geval heel positief!
Succes ermee!

Groetjes, Kar

Hoi Marisa,

Onze dochter heeft een maand of 6 bij ons op de kamer geslapen, in een wiegje aan mijn kant. Ik vond dat erg fijn ivm borstvoeding en het was ook  prettig om haar nog zo bij ons te hebben, ze zijn nog zo ieniemienie. We hebben geen last gehad van geluidjes ofzo, we konden zelf prima slapen. Na 6 maanden ging ze zonder problemen naar haar eigen kamertje in een ledikantje. We hopen het dit keer weer zo te kunnen doen!

Grts, Mimi

Theorieen zijn er genoeg, maar uiteindelijk ben je zelf diegene die de beslissing moet nemen waar je zelf achter kan staan. (hetzelfde geldt ook voor: het kindje bij je laten slapen)
Je weet nooit van te voren wat voor een kindje je krijgt en je weet ook nooit hoe je als ouder erop gaat reageren.
Mijn man en ik hadden er ook een meningsverschil over. De eerste is volgens mij na 6 a 7 weken naar zijn eigen kamertje gegaan, omdat hij 's nachts veel geluidjes maakte, waardoor wie niet meer sliepen. De 2e heeft volgens mij 3 maanden bij ons geslapen en ook nog regelmatig in bed, omdat hij een slechte slaper was, veel dronk aan de borst en we wilden voorkomen dat de oudste wakker werd. Achteraf hebben we heel erg zitten modderen, maar dat is allemaal achteraf en op het moment zelf doe je ook datgene waarvan je denkt dat dit de beste oplosssing is.
Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan