baby op de kamer laten slapen?

hallo ik wilde ook graag even reageren. Ik ben er  zelf een voorstander van om je kindje de eerste tijd lekker op je kamer te laten slapen. Vooral met borstvoeding. Bij ons staat het wiegje ook al op onze slaapkamer klaar. Ik zelf ben kraamverzorgster en adviseer het aan mijn gezinnen om in ieder geval de eerste nachtjes je baby bij je op de kamer te nemen. Je kan dan altijd kijken wat je er van vind en vind je het niks dan kan je het altijd nog  naar zijn of haar eigen kamertje verhuizen. Vooral het eerste nachtje kan een kindje nog heel misselijk zijn en dan is het fijn dat je het goed in de gaten kan houden. Maar je moet vooral doen waar jullie jezelf het prettigst bij voelen. groetjes terrytje

Bij ons is rooming in slapen op eigen kamertje. Bij de instantie die hier de kraamzorg doet. Grappig dat het ergens anders bij de ouders op de kamer is.

Vis

Hallo Allemaal,

Wij wonen in een 2 kamer appartement, dus die kleine moet wel bij ons op de kamer slapen, zeker nog een half jaar (vinden het niet erg) En het is natuurlijk met die nachtelijke voedingen erg makkelijk.

Groetjes Mariska

Een vraagje...
laten jullie  je kindje  overdag ook  in  de wieg op  de slaapkamer  slapen of in hun eigen kamertje in het ledikant?

We hebben het wiegje en het ledikantje al klaarstaan  maar ik vroeg me  dit ineens af  :)

groetjes,
Karin

Ik ben zwanger van mijn vijfde kindje en al mijn kinderen sliepen het eerste half jaar bij ons op de slaapkamer in een eigen wiegje.
Pas als ze daar uit gegroeid waren verhuisde ik ze naar hun eigen kamertje in een ledikantje.

Ik vond het vooral makkelijk voor de nachtvoedingen en verschoningen.
En ik vond het ook een heerlijk idee dat ze dicht bij me waren 's nachts.

Ik heb mijn kinderen nooit in bed genomen met slapen, want hoe ontwen je ze daar weer aan? Dan heb je echt een probleem als ze niet meer in hun eigen bedje willen. Vandaar hun wiegje naast ons bed, lekker dichtbij bij papa en mama.

Af en toe legde ik ze in hun ledikantje op hun eigen kamertje te slapen, zodat ze daar ook wat aan konden wennen tegen de tijd dat ze een half jaar oud waren.
En heel geleidelijk kon ik ze dan daar iedere nacht  laten slapen. Ging eigenlijk heel gemakkelijk.
En dan is je slaapkamer weer heerlijk het domein van jezelf en je partner, ook wel weer prettig...

hoi,

even een kleine tip.. laat je baby de eerste tijd als je veel kraamvisite hebt niet bij je op de kamer slapen overdag. laat de baby in alle rust op kinderkamer slapen (anders teveel prikkels en s' nachts erg onrustig)
dan kan je de kleine,  als je wilt, in de nacht lekker bij je op de kamer nemen.
ik zou niet teveel plannen en gewoon kijken waar je je op dat monent prettig bij voelt!!

groeten missC

Dat vind ik nou een goeie tip. Wel ben ik van plan om een kraamfeest te geven, zodat we tenminste zelf volop kunnen genieten van de kraamtijd. Alleen 1e graads familie (ouders en zussen) en onze allerbeste vrienden mogen in de kraamtijd komen. De rest moet wachten tot het feest. Ik wil eerst zelf lekker kunnen knuffelen met onze kleine voordat ik haar met anderen moet gaan delen.

Groetjes, Marisa

Hoi,hoi

Ik ben begin oktober ´06 bevallen van een zoontje en hij slaapt nog steeds heerlijk in zijn wiegje op onze kamer,dit omdat ik BV geef en omdat het op veel plaatsen geadviseerd wordt i.v.m. wiegendood.

Kijk eens op www.veiligslapen.info

Staat genoeg info op.

Groetjes Gea

Terug
Bovenaan