baby op de kamer laten slapen?

of het goed of beter is weet ik niet
wij hebben het niet gedaan (1nachtje,half)
ik kon er niet door slapen werdt er nerveus van bloednerveus elk zuchtje en kuchtje en adempje moest ik kijken
nee ik wou erg graag slapen hadt al niet veel nachtrust dus je moet echt dit voor je eigen bekijkne denk ik
denk als je borstvoeding geeft mischien wel makkelijk is
gr marijke

Hallo

Ik weet het ook niet wat beter is. Wij hebben ons dochtertje 1 nacht op onze kamer gehad in de wandelwagenbak. Ze stond aan mijn kant langs het bed en inderdaad wat er meerdere schrijven alles hoor je en ik sliep zelf bij niet. We waren er het dag erop snel overeens dat ze lekker naar haar eigen bedje ging en dat ging meteen goed.
Wil dit dadelijk bij de 2e ook zo doen, 1 nachtje is prima mits verder alles goed is natuurlijk.

Groetjes bg

Hallo allemaal,
Je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste vindt.
Zelf heeft onze zoon toch zeker bijna een jaar bij ons op de kamer geslapen.
Ook mede omdat ik ben bevallen met een keizersnede en daar ontzettend veel en lang last van heb gehad. Voor al met het uit bed komen. Dus was dit de beste oplossing. Bedje tegen ons bed aan. Het is natuurlijk even wennen aan de nieuwe geluidjes, maar dat is logisch. Na een tijdje hoor je ze al bijna niet meer.
Ook ben ik heel blij dat hij bij ons sliep omdat hij een paar keer voeding opgaf en daar echt bijna in stikte. Gelukkig ben je dan dicht in de buurt.Daar ben ik wel erg van geschokken, dus een tweede (hopelijk snel) komt ook gewoon weer bij ons op de kamer.
Nogmaals doen waar je zelf achterstaat!

groetjes moeder van koen

Ik ben inmiddels 7 maanden zwanger en woon sinds april 06 in Canada. Hier hebben ze me inderdaad aangeraden om de baby op onze kamer te laten slapen. De reden die ze hier geven is dat de baby dan sneller een 'normaal' slaapritme aan zal nemen. Dit schijnt te maken te hebben met geuren en hormonen. Als vrouwen een tijd bij elkaar in huis wonen zal hun menstruatie ook tegelijk gaan lopen en als een baby dichtbij z'n moeder slaapt zal hij ook sneller haar slaapritme aannemen. Dat is in elk geval wat me hier verteld is...

Ach, het ledikantje schuif je inderdaad met hetzelfde gemak van de slaapkamer naar haar eigen kamertje, dus wat dat betreft is het niet zo'n punt. Het hangt er inderdaad vanaf hoe ik er zelf tegenaan kijk. Ik kan me voorstellen dat ik haar de eerste nacht zeker bij me wil hebben en omdat ik dus borstvoeding wil geven zal ik even aankijken hoe dit gaat. Ik ben wat dat betreft erg benieuwd en ik vind het leuk om alvast jullie reacties te lezen.

Groetjes, Marisa

Hoi,

wij hebben het bij allebei niet gedaan, maar ik zal eerlijk zijn, dat was uit eigen belang...ik lag bij elk geluidje wakker en kreeg zo weinig tot geen rust.

De eerst heeft 2 weken bij ons in het wiegje gelegen en bij de tweede heb ik samen met haar 5 dagen in de kraamkliniek gelegen en las ze dus maar 5 dagen bij mij op de kamer, met dus maar weinig tot geen slaap...
Zodra we thuis waren hebben wij haar 's nachts op haar eigen kamertje gelegd en alles gaat super hier.

Ik denk dat je qua slaap-waakritme ook mazzel moet hebben hoor...ons Aimy is pas 11 dagen oud, maar heeft nu al een heel duidelijk slaap-waakritme...ze krijgt om 23.30 de laatste fles en om 06.00 de eerste...en ze slaapt mooi in na de laatste fles...

Dus ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je het fijnste bij voelt en bij ons is het dus ider op haar eigen kamer...

veel succes!!

Groetjes Valerie
mv Nikki en Aimy

Hoi,

Ik heb helaas geen keus en moet wel mijn slaapkamer delen met de kleine. Niet dat ik dat erg vind hoor hihi. Maar ga na de geboorte wel op zoek na een andere huisje heb nu nog geen voldoende punten over een half jaar waarscheinlijk wel.

grt suuz 38 weken

hallo, ik vind dit altijd een leuk onderwerp en kan het dan ook niet laten om te reageren. over veel dingen wat betreft hoe om te gaan met onze kleine straks  zijn we niet zo zeker[mijn man en ik]  , maar over een ding wel en dat is dat deze kleine straks als ze geboren is iig het eerste jaar bij ons op de kamer slaapt, onze oudste dochter heeft ook altijd bij ons geslapen, tot nu toe {en ze is al lang geen baby meer}
het voelt voor ons gewoon goed om onze kids dichtbij ons te hebben, ik slaap juist niet goed als ze bijv. n keer uit logeren is ofzo. w.s als je kindje geboren is, kom je er vanzelf wel achter wat voor jou het beste voelt!!  

Terug
Bovenaan