baby op de kamer laten slapen?

hoi

heb ik ook nog nooit gehoort wij hadden hem de eerste 2 dagen op de kamer en dat was een ramp steeds wakker niet willen slapen
toen is ie naar z,n eigen kamer gegaan en probleem was opgelost babyfoon aan en klaar we sliepen alle 3 een stuk beter

groetjes

ps ik vond het juist beter op z,n eiegn kamer had de baby foon altijd vlakbij me staan
en is allemaal goed gegaan

groetjes

Hoi,
onze kraamzorginstantie vroeg er speciaal om (rooming in...), omdat ze er voorstander van zijn
Heb niet gevraagd waarom, omdat we dat zowiezo al van plan waren...
is bij de eerste goed bevallen namelijk (vooral omdat ik niet zo'n held ben met opstaan 's nachts, maar ik hoor van heel veel mensen dat ze er niet tegen kunnen en van elk piepje wakker worden...
Denk ook dat je echt zelf moet bepalen wat je wilt, een wiegje of een ledikantje is zo verplaatst trouwens...

Yvonne

hoi,

Het is net wat je zelf prettig vindt denk ik.....

Bij onze dochter hadden we haar naast ons bed staan, aan mijn kant. Gewoon omdat dat beter voelde....

Dat heb ik geweten na een paar nachten. Ik werd gek van mezelf, moest steeds kijken en dan gaat je nachtrust hard achteruit. Na een aantal dagen toch maar besloten dat ze in d'r eigen kamertje moest. Veel beter voor mams en voor haarzelf ook. Niet iedere keer zo'n gestresste mama boven haar.

Succes.
Groetjes  Sandra
(30 weken)

De meningen zijn dus nogal verdeeld. Ik zal het eens aan mijn vk vragen, daar moet ik dinsdag toch heen voor controle. Ben erg benieuwd wat die er over te zeggen heeft.

Mijn man en ik slapen heel licht en zijn bang dat we steeds wakker worden van de baby als die bij ons op de kamer slaapt. Afgelopen zomer hebben we op ons vakantie-adres een kleine kitten van een week of 5 op de kamer gehad, omdat het buiten zulk slecht weer was. Toen hebben we al geen oog dicht gehouden, omdat we constant wilden kijken of het wel goed ging en van elk zuchtje wakker werden.

Ik wil wel borstvoeding geven en dan is rooming-in wel weer makkelijk. Ik denk er nog even over en zou graag nog meer reacties horen!

Groetjes, Marisa

Hoihoi,

Ik wil ook nog even reageren. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt!
Wij hebben ons zoontje (nu inmiddels 2) 2 weken bij ons op de kamer gehad, maar ik werd idd wakker van elk zuchtje, huiltje ed. Dus na 2 weken op eigen kamer, maar idd wel babyfoon aan. Vond het ook wel heerlijk hoor dat mannetje zo naast me, heb heel veel naar hem liggen staren !   Ongeveer 14 dagen na mijn bevalling kwam de verpleegkundige van CB thuis op bezoek en toen kreeg ik van haar op mijn kop, omdat ons zoontje al op zijn eigen kamertje sliep, volgens haar was daardoor de kans op wiegendood groter! Maar ik vraag me dat af! Dus we hebben hem toen toch gewoon in zijn eigen kamertje laten slapen was voor iedereen rustiger!

Wij moesten onze dochter eerst op de kamer bij ons hebben staan. Ze sliep in de kinderwagenbak. (kinderwagen stond op de kamer)
Ze was erg klein bij de geboorte. Wij mochten haar niet laten huilen omdat ze moest groeien daarom sliep ze bij ons. Toen ze op gewicht was is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Op haar kamertje kon ik haar nog prima horen. Ik ben er van overtuigd dat je moedergevoel prima is. Voorbeeld onze dochter moest ook een mutsje op om geen warmte te verliezen. Ik had haar 's nachts gevoed en in de bak gedaan... ik lig in bed, hoorde haar niet maar toch had ik een drang om naar haar te gaan kijken en ja hoor het mutsje was over haar gezicht geschoven.
Geen geluid geen kik niks... maar mijn gevoel.

Waardoor zou er meer kans op wiegendood zijn als ze in hun eigen kamertje liggen weten jullie dat?

Vis

Je moet gewoon doen waar jij je het lekkerste bij voelt. Ik dacht van te voren: ons kind slaapt meteen in zijn eigen kamer, maar ben hiervan terug gekomen. Je weet eigenlijk nooit van te voren hoe het zal zijn met zo'n kindje.
Ben in het ziekenhuis bevallen. Ging erg heftig en snel allemaal, en vond het heerlijk om zo aan onze kleine man te kunnen wennen. Verder vond ik hem op de babykamer in het ziekenhuis leggen zo onpersoonlijk. Thuisgekomen sliep hij de eerste week zo'n beetje bij ons op de kamer en dat hebben we langzaam afgebouwd door hem eerst overdag op zijn kamer te leggen, toen een halve nacht erbij en nu de hele nacht. Dus vanaf gisteren slaapt hij helemaal op zijn eigen kamer. Deze ligt overigens naast de onze, dus met de deuren open kun je hem goed horen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Nog even als aanvulling op wat ik laatst schreef, waar je je kind ook te slapen legt...je wordt waarschijnlijk sowieso wel wakker. Mijn dochter is inmiddels bijna 3 en ik hoor nog steeds bijna alles, terwijl ze nu aan de overkan van de gang slaapt, met de deur dicht...

Maar als je zegt we slapen allebei slecht, zijn er nog steeds twee overwegingen...wakker wordt je toch nl.  Ten eerste is dat je naar een ander kamertje moet lopen en het huilen dus langer duurt en ten tweede als je naast je baby ligt kun je hem of haar zo pakken, zeker met borstvoeding heb je dan het minste geluidsoverlast...

groetjes yvonne

Terug
Bovenaan