Beste allemaal, wat fijn (nou ja, fijn is misschien niet het juiste woord, ik gun deze problemen niemand) - dat ik niet de enige ben klachten van slapeloosheid na de bevalling. Ik ben in februari bevallen van een gezonde zoon (eerste kind). In de kraamweek sliep ik niet omdat ik simpelweg strak stond van de adrenaline. Ik was zó blij met mijn zoontje + alle lieve felicitaties van mensen, de cadeautjes, de bezoekjes e.d. dat ik totaal hyper was. Ik deed zowel overdag als 's nachts geen oog dicht. Voelde me net als toen ik een kind was en bijna jarig was, kriebels in m'n buik, etc. Na 5 van dit soort nachten sloeg mijn stemming om de andere kant op. Ik kon alleen nog maar huilen, was ik niet meer blij, zag het leven met een kind niet meer zitten etc. Met de kraamzorg + verloskundige plannetje gemaakt en besloten mijn baby meteen op zijn eigen kamertje te leggen + met oordoppen in te slapen + kussen over mijn hoofd in de hoop dat ik wat beter kon ontspannen en in slaap zou vallen. Medicatie wilde ik toen niet ivm borstvoeding. Het werkte aardig, meestal haalde ik dan wel een paar uurtjes. In mijn verlofperiode ging het slapen redelijk, af en toe een slechte nacht maar over het algemeen sliep ik wel. Helaas bleef ik last houden van sombere stemming, ben in gesprek gegaan met therapeut, tijdje bij mijn ouders in huis geweest met baby, en na 3 mnd gedeeltelijk weer gaan werken. Het leek de goede kant op te gaan, maar sinds een week of drie zijn de slechte nachten weer onherroepelijk terug. Soms slaap ik de hele nacht níet. Ik raak dan echt in paniek, want ik 'moet' dan slapen van mezelf met natuurlijk als gevolg dat het helemaal niet meer lukt. Het drijft me echt een beetje tot wanhoop, omdat mijn zoontje lekker doorslaapt maar ikzelf niet! Ben vandaag bij huisarts geweest en heb toch temazepam gekregen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen, wil er niet afhankelijk van raken. Beetje spannend wel. Hoop dat we hier iets aan elkaar kunnen hebben!