Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 31 weken zwanger, en heb inmiddels al heel wat aankopen gedaan. Heb bijna de hele standaard baby-uitzetlijst bij elkaar. Ik vraag me nu af of je werkelijk alles nodig hebt en gebruikt. De een zweert namelijk bij overslaghemdjes en de ander vindt het maar ondingen, om maar 's een voorbeeld te geven.

Ook de grotere aankopen of uitgaven  zoals: wipstoeltje, nappy wrapper luieremmer, baby nomad wikkeldeken, maxi cosi voetenzak, tender me wikkeldoek (met matrasje) vellux dekens, enz. enz.   Hiervan vraag ik me ook af: wat is zinvol om aan te schaffen, en wat juist niet?

Kortom: wat zijn jullie toppers en miskopen?

hoi,

ik vond die wikkeldingen inderdaad niks. Wat die laatste rij betreft, de meeste dingen zeggen me niet eens wat. Het wipstoeltje vond ik wel prettig en gezellig af en toe. Die Nappywrapper heb ik nooit gemist, gewoon de luiers, evt. in een boterhamzakjes in de container meteen gaat ook best. Bedje hadden wij in het begin alleen met lakentje en dekentje en daarna lag hij alleen in slaapzak.

Succes met beslissen en kopen!

heel erg maar de helft van wat je opnoemt (wikkeldekens enzo) ken ik niet eens en heb ze ook niet gemist bij mijn dochtertje. Die nappy wrapper emmer lijkt me op zich wel handig want een gewone luier emmer gaat toch stinken na een paar week in gebruik te zijn.

Wat hier nog steeds keurig in de verpakking zit zijn de navelbandjes, ze stonden op elk lijstje dus wij ze braaf gekocht maar nooit gebruikt. Het enige waar je zelden genoeg van hebt zijn spuugdoekjes, mijn dochtertje gaf vrij veel voeding terug en ook nog 2 uur na de voeding dus die gingen er hier rappido door en nog trouwens met vieze mondjes, vingers enzo.

Hoi,

Leuk onderwerp! Ik ben inmiddels bijna 13 weken moeder van onze tweede. Een pracht dochter.
Waar ik echt veel aan heb zijn de hydrofiel handdoeken. Die kun je overal voor gebruiken. Voor bad, in de box onder je kindje, als spuugdoek, als je naar het CB gaat om je kindje op uit te kleden en even in te wikkelen. Die wikkelhempjes vond ik idd niks. Zelfs in het ziekenhuis gebruikten ze rompertjes. Gewoon een lakentje en een dekentje in bed. Slaapzakjes zijn ook erg handig. De wipstoel gebruiken we ook veel. We nemen hem soms ook mee als we ergens naar toe gaan. Dan hoeft ze niet de hele tijd van hand tot hand of in de maxi-cosi. Een voetenzak hebben we nooit gebruikt op de maxi-cosi. We deden gewoon een handdoek dubbel of zo'n babybaddoek. En dat over onze zoon heen.

Er is veel te koop, en in een winkel proberen ze je ook van alles aan te smeren. Heel slim dat je ook aan anderen vraag wat zij handig vinden. Pik daar uit wat jou handig lijkt. En na de geboorte kun je altijd nog van alles extra aanschaffen!

Fijne zwangerschap!
Groetjes, Kat

Leuk onderwerp! Heb zelf een zoon van 22 mnd en ben nu 16 wkn in verwachting van nr. 2. Heb dus nog veel van de vorige keer,en dit zijn mijn toppers en noppers:

Toppers:

- spuugdoekjes (gebruik ze nog steeds, nu om met een natte doek na het eten zijn toet en handen schoon te maken)
- hydrofielluiers (ideaal voor alles, een paar flanellen luiers zijn ook erg fijn in de winter om mee af te drogen)
- kraamverbanden (had echt niet genoeg aan het dubbele pakket uit het kraampakket)
- een of twee fijne soepele dekentjes (als omslagdoek, speelkleed, toedekkleedje)
- luiertape of schilderstape (veel handiger en veiliger dan veiligheidsspelden)
- goede zalf voor luieruitslag, kloofjes e.d. (ben zelf van de bepanthen, sudocreme werkte hier niet goed)

Noppers:
- voetenzakken voor in maxi-cosi, buggy of wandelwagen (zelden of nooit gebruikt, alleen die in de wandelwagen heel soms in het begin)
- luieremmer (zelfs  voor  katoenen luiers zijn er handigere bakken te krijgen)
- muskietennet voor maxi-cosi en  reiswieg (maar ja, zoonlief werd ook geboren in oktober)
- voorraad zeepjes en zalfjes (kun je beter pas achteraf aanschaffen, babyhuid is toch gevoelig en je moet even ontdekken wat je kind fijn vindt, ben nog steeds niet door mijn eerste zwitsalfles babyshampoo en babyolie heen....gebruik ze nl niet).

-
Groetjes vis78

geen succes:
- voedingskussen, paste niet goed, gaf niet voldoende hoogte aan de kleine. ik heb 2 extra hoofdkussens gekocht en die pasten wel goed.
- tummi tub. ik vond het niks, mijn man niet en de kleine was ook niet laaiend enthousiast.
- nappy wrapper stinkt nog steeds. een vriendin had er 1. ik zelf een gewone emmer met deksel en pedaalemmerzakjes. werkt uitstekend en stinkt net zo veel/weinig
- handkolf. ik wil de volgende keer een electrische. met de hand schiet niet op, hoewel eht verder wel een fijne was (avent)

groot succes:
- wipstoeltje met traploze verstelling van de hoogte van zowel bovenstuk als voetenstuk
- voor de winter: een soort van skipak voor de kleine, behalve de bijbehorende sokjes, die pasten niet. maar wacht met kopen tot je de juiste maat weet; als het echt winter is.
- goede (stevig materiaal), grote verzorgingstas
- dubbel bakje bij het badje om de kleine mee te wassen
- kleertjes pas kopen als je kleine er aan toe is
- broekjes met knoopjes in het kruis, zoals een romper.
- kruidvat luiers zijn wat smaller en pasten bij mijn kleintje in het begin beter, later pasten de etos luiers (brede) beter.

probeer zoveel mogelij kgrote aankopen uit bij vriendinnen of collega's van de pufclub oid voor je ze zelf koopt.

greet

- Bij het wipstoeltje opletten dat hij wat hoge randen aan de zijkant heeft. Wij hadden die van X-adventure, maar daar rolde onze dochter steeds uit.
- dubbele bakje om te wassen heb ik juist niet gebruikt, alleen om flesjes in te zetten
- zeepdoosje met stuk zeep vond ik onhandig, heb alleen flessen zeep gebruikt
- navelbandjes: ook nooit gebruikt
- kraamverband en zoogcompressen: heeeeeel veel gebruikt
- ik had eerst een goedkoop zeiltje voor op bed (die je ruim voor de uitgerekende datum al  op je bed moet leggen), maar die kraakte vreselijk! heb dus toch maar een duurdere gekocht.

Terug
Bovenaan