Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

hallo,

ik heb geen toppers of noppers.. maar wilde wel wat kwijt over mijn uitzet..

deze lijst kreeg ik van de kraamzorg en moest zorgen dat ik dit in huis had:
q Zeepvrije wasgel
q Lotiondoekjes
q Babyzalf
q Zacht haarborsteltje en kammetje
q Twee naadloze metalen kruiken met rubberdop en schroefdeksel
(controleren op lekken)
q Twee kruikenzakken van katoen, badstof of molton (niet gewatteerd)
q Zes hemdjes en rompertjes
q Zes babypakjes met mouwen, of zes truitjes met zes slobbroekjes of
zes omslagluiers
q Zes spuugdoekjes
q 24 piqué- of oogjesluiers en zes hydrofielluiers (bij gebruik katoen luiers) of een tot twee pakken wegwerpluiers en negen tot twaalf katoenen hydrofiel luiers
q Omslagdoek en/of badstof babycape
q Aankleedkussen
q Wieg of ledikantje
q Stevig polyether matras, 6-8 cm dik
q Twee dekentjes
q Zes lakentjes (drie onder- en drie bovenlakentjes)
q Drie tot zes moltononderleggers
q Babybadje, eventueel met standaard in hoogte verstelbaar
q Een (luier)emmer met deksel
q Vier hydrofielwashandjes
Het is praktisch om babykleertjes in twee verschillende maten aan te schaffen. Natuurlijke materialen zoals katoen en badstof hebben de voorkeur. De baby-uitzet dient uit oogpunt van hygiëne gewassen en gestreken te zijn. Het is aan te raden geen wasverzachter te gebruiken.

ik heb dus veel te veel spullen in huis gehaald. ik heb oa al de combiwagen, wipstoeltje en box. verder heb ik kleertjes gehaald, maar geen boxpakjes.ik hou daar niet zo van. ik heb truitjes en broekjes gehaald en losse sokjes. heb ook zo ongeveer de hele zwitsallijn compleet, mede dankzij cadeautjes van vrienden.. heb nog veel meer, maar kan er zo even niet opkomen.

liefs,

cis

33wk

Geinig onderwerp!

Toppers:
* Hydrofielluiers: had er wel 19 en presteerde het ze allemaal in de was te hebben
* Voetenzak voor de maxicosi (had een winterkindje) ook gebruikt in de fietskar
* Tummietub; heerlijk vond hij het
* Aventflessen; maar ik zou niet weer het starterspakket kopen.1 of 2 lossen flessen is net zo goed en wel zo goedkoop!
* Ossegal zeep! Voor het verwijderen van poepvlekken uit rompers!

Noppers:
* alle verzorgingsproducten op zeepvrijewasgel na. Staat nu na 2 jaar nog allemaal in de kast!
* Navelbandjes
* Wikkelhemdjes (nooit gebruikt)
* Bedzeiltje (gebruik nu van die moltonzeiltjes van de hema)
* Draagzak; veel te zwaar aan m'n schouders kreeg er nekklachten van
* Speentjes van Avent; hij kon ze echt niet in de mond houden bibi spenen passen veel beter

groetjes, Jonna

hi prima onderwerp
top:
- oude kinderwagen van mijn zus. mijn zoon groeit als kool en is zo de kinderwagenbak uitgegroeid, het heeft me een hoop geld bespaard door geen nieuwe te kopen
- maxicosi, eenvoudig model en ook weer tweedehands
- spuugdoekjes
- schone lakentjes en moltons in wieg en kinderwagen (vooral in het begin was hij iedere vaak door en door nat....)
- wieg, erg fijn om hem dichtbij me in de buurt te hebben s nachts
- 0verslagrompertjes, heel fijn, hoef je niet telkens dat koppie op te beuren
- losse broek en trui ipv boxpakjes. hij trok zijn beentjes op en tjoep, twee benen in een pijpje, daar word je niet vrolijk van als baby en voor moeder is het telkens weer een worsteling de pootjes uit de pijpjes te krijgen.
- grotere Aventfles met speen
- aankleedkussen hoes, daar kan je er best meer dan 2 van hebben, je staat er versteld van hoe lang die dingen nat blijven.

nop:
- luiers, 8 hydrofiel is echt meer dan zat, moltons gebruik ik voor in bed, pique luiers: liggen nog ingepakt.
- handkolf en kleine flessen, overigens lustte onze jongen graag de Avent speen, geen probleem.
- Sudocreme , Vaseline is goedkoper en meer multipurpose

niet gekocht:
- magnetronsterilisator: het gaat echt sneller met een pannetje op het fornuis en qua energie is dat volgens mij goedkoper.

het loont echt om op tweedehands dingen uit te gaan
ik vind het juist leuk om pakjes in een grotere maat te krijgen. dan heb je na een paar maanden ook nog wat nieuws en gezelligs aan te trekken met een leuke herinnering. ik stuur dan een foto van kind met pakje aan de lieve gever, heb je gelijk een leuk verhaal voor familie en vrienden en een foto.

laat je niet gek maken hoor, alleen koper wat nodig is.
Miep36

quote: Miep36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-09-2006 15:54:40'));

niet gekocht:
- magnetronsterilisator: het gaat echt sneller met een pannetje op het fornuis en qua energie is dat volgens mij goedkoper.

Dat dachten wij dus ook, met als resultaat dat wij zo moe waren door alles een kindje in je leven te weeg brengt wij in de huiskamer op de bank in slaap waren gevallen tijdens het uitkoken van de flesjes.

Resultaat: baby met rook vergifiging opgenomen in het ziekenhuis,
hele huis schoonmaken en plafonds witten door alle roet.

Geef ons toch maar de sterelisator!

Groetjes
Chris

Hoi,

@ik81, een wieg is niet nodig, maar vaak een familiestuk. Onze dochter was nummer 2 van de 3e generatie die in dezelfde wieg heeft gelegen.
Handgemaakt door mijn opa voor mijn moeder.
Ik zou zelf nooit een nieuwe wieg kopen. Vaak kunnen ze er maar 3 maanden in.

Groetjes

hallo allemaal,

heel herkenbaar allemaal. Mijn zoontje is nu 3 en ik heb nog volle flessen baby olie, talkpoeder enz enz.
Het zeepbakje en de waskom staan er ook nog voor de sier. En te veel kleding die die nooit aan heeft gehad.
Verder is wel heel handig hydrofielluiers. Die gebruik ik nu nog. En eigenlijk is mijn tip koop als je het denkt nodig te hebben. Want je weet nooit hoe je baby op iets reageert en handig is.
Wel handig ik heb nu bijna al alles voor de 2e baby
groetjes
sannnie mama van wesley 3, 25 weken zwanger

Helemaal vergeten, nog een echte nopper: het Sleepi meegroeibed van Stokke.
Ik heb het vast al vaker ergens op het forum gezet, maar ik heb er zoveel geld aan uitgegeven, dat wil ik niemand anders aandoen! De bodem ademt te weinig en met zo'n 2 jaar staan de schimmels op het matras en is de bodem na elke nacht nat van het zweet! Mijn dochter kan 'm nu nog wel gebruiken als tafel en stoeltje, maar daarvoor ben je bij Ikea veel goedkoper uit.

Nopper: kleertjes in de kleinste maten die moeilijk aan en uit gaan. Bv boxpakken.   Je moet ze  in het begin toch 7 tot 8 keer per dag aan en uitkleden. Bij meisjes, jurkjes...zitten ook niet lekker, zeker als er maillots bijkomen in de winter. Truitjes en broeken zijn het handigste. Meem lekkere zachte, rekbare stoffen! Koop niet teveel kleine maatjes. Mijn dochter was met 2 weken al aan maat 62 toe.

Topper: voedingskussen ookal geef je geen borstvoeding. Heerlijk om ze op te leggen op de bank terwijl jij ernaast zit en je pink aanbiedt om op te sabbelen. Speentjes vergden veel oefening bij mijn dochter.

Terug
Bovenaan